• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

airport extreme en cisco EPC3212

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ruud.zoutenbier
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ruud.zoutenbier

Hallo,
Ik heb een Apple airport extreme achter het Ziggo modem Cisco EPC 3212.
Op de Airport extreme heb ik een USB harddisk aangesloten en die via het WAN gedeeld. Als ik echter het publieke ip adres van buiten benader kom ik er niet door.
Ziggo zegt dat het modem niets tegenhoudt.
Heeft iemand ervaring hiermee hoe ik dit kan oplossen?
 
Ziggo blokkeert in de standeerd instelling (bijna) niets. Probleem is alleen dat je airport nu een lokaal IP adres heeft en als je zo'n apparaat van buiten wilt aanspreken moet je in de Cisco aangeven welke poort naar welk apparaat moet gaan. Dus er wordt niets geblokkeerd, maar als je van buiten inlogt weet hij de airport niet te vinden.
Doorgaans is het de makkelijkste oplossing bij zo'n router-achter-router opstelling om alle niet gedefinieerde poorten op de Cisco naar de Airport te sturen. Dat doe je met de DMZ instelling. (Zoek op DMZ bij ziggo en je vind een duidelijke procedure). Daarna zou het goed moeten werken.
 
Dank voor dit antwoord. Ik was hier al bang voor. Ik heb Ziggo gevraagd dit voor mij te doen, maar dan willen ze een monteur sturen omdat ze het niet via telefoon willen oplossen. Ik zal dus zelf in de Cisco moeten inloggen om deze wijziging door te voeren.
 
Kan nu inloggen op192.168.100.1 omdat het modem in bridge modus staat.
Alleen is de inlog niet de standaard inlog. Dus geen ziggo en draadloos of admin met password. Ben er zelf nog nooit ingeweest. Is de inlog voor een Cisco epc3212 docsis anders?
 
Kan nu inloggen op192.168.100.1 omdat het modem in bridge modus staat.
Alleen is de inlog niet de standaard inlog. Dus geen ziggo en draadloos of admin met password. Ben er zelf nog nooit ingeweest. Is de inlog voor een Cisco epc3212 docsis anders?
Als je modem echt door de helpdesk in bridgemode is gezet hoef je daar niks meer mee te doen. Het is dan gewoon een doorgeefluik naar je airport. Je zal daar dus ook verdere instellingen moeten verrichten.
 
Ik heb aangenomen dat hij in bridge mode staat omdat hij te benaderen is op 192.168.100.1. Zo wordt het in ieder geval overal gemeld.
Ik moet op het modem kunnen aangeven dat bepaalde poorten doorgestuurd moeten worden naar het interne ip nummer van de airport extreme.
Hiervoor staat ook een heel stappenplan op de site van ziggo, alleen dan voor het draadloze modem van Cisco.
 
Ik heb aangenomen dat hij in bridge mode staat omdat hij te benaderen is op 192.168.100.1. Zo wordt het in ieder geval overal gemeld.
Ik moet op het modem kunnen aangeven dat bepaalde poorten doorgestuurd moeten worden naar het interne ip nummer van de airport extreme.
Hiervoor staat ook een heel stappenplan op de site van ziggo, alleen dan voor het draadloze modem van Cisco.
Foutje, ik ging er vanuit dat je ook een wifi modem/router had. Maakt voor mijn antwoord niet uit. Je kan wel inloggen op je modem maar niks instellen omdat het geen router is. Je moet het instellen voor het portforwarden in je Airport zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan