René
Moderator
- Berichten
- 9.928
- Internet
- Netrebel
Schelden, spugen en leugens aan de deur. Meldpunt ontvangt sinds het begin van dit jaar meldingen over agressieve deur-tot-deur-verkopers van Ziggo. Vaak opereren ze zonder colportagevergunning van de betreffende gemeente en worden abonnementen opgedrongen. Waarom doet Ziggo dit? En wat zijn de regels rond colportage?
Verkopers van Ziggo aan de deur
Ziggo schakelt tussenbedrijven in die met verkopers langs de deuren gaan om televisie-, telefoon- en internetabonnementen te slijten. Anne van der Meer uit Zeewolde krijgt er een aan de deur. Hij wil alleen een offerte ontvangen, zet dus ook geen handtekening, maar krijgt een paar dagen later wel bericht dat hij aangemeld is als klant. Silvana Dodich uit Capelle aan den IJssel maakt hetzelfde mee, net als verschillende oudere buren in de straat. Zij helpt hen om de Ziggo-abonnementen met veel moeite terug te draaien. De vaak jonge verkopers stellen zich dwingend op. Zij krijgen alleen commissie betaald als zij een mondelinge aankoop aan de deur schriftelijk bevestigd krijgen. Daarom hameren zij op een bankrekeningnummer en een mailadres. Maar wie alleen een offerte wil hebben, sluit geen contract. Elles de Bruin praat er over door met een deskundige van het Juridisch Loket.MAX Meldpunt - Vrijdag op tv: agressieve verkopers van Ziggo aan de deur
Schelden, spugen en leugens aan de deur, door agressieve deur-tot-deur-verkopers van Ziggo. Waarom? En wat zijn de regels rond colportage?
www.maxmeldpunt.nl