• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandsbediening volumeregeling werkt niet i.c.m. Loewe Individual

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hav
  • Startdatum Startdatum
H

hav

Met de bij de nieuwe Horizon Mediabox geleverde afstandsbediening kan ik niet het volume regelen van mijn Loewe Individual. Aan/uit werkt en ook Mute werkt, maar volume controle niet. Ik heb hiervoor de instellingscode 1660 gebruikt. Ook alle andere codes heb ik geprobeerd, maar zonder resultaat. Wie heeft dit probleem ook gehad en weet de oplossing, want met 2 afstandsbedieningen wordt het allemaal wel lastig. Alvast dank!
 
Het werkt wel met en Loewe het heeft alleen wat meer voeten in de aarde.

Nadat je de fabrikant code hebt ingevoerd en de aan-en-uit knop ingedrukt moet houden gaat de afstandsbediening verschillende apparaat codes af voor die fabrikant. Het idee is dat je niet meer tig codes hoeft uit te proberen maar de aan-en-uit knop net zolang ingedrukt houd tot er een match is gevonden. Ervan uitgaande dat als er een match wordt gevonden op het stand-by signaal het maar om één apparaat kan gaan waardoor het signaal voor de volume toetsen ook bekend is.

Dit is in theorie leuk maar in de praktijk werkt het zoals wel meer dingen net iets anders. Verschillende Loewe apparaten delen blijkbaar het zelfde stand-by signaal maar gebruiken andere signalen voor de volume toetsen. Wat er nu gebeurd op het moment dat jij de aan-en-uit knop in drukt en de Horizon afstandsbediening de eerste code probeert is dat je tv direct uit gaat maar bij deze instelling de volume toetsen nog niet werken. Je moet dus (redelijk omslagtig) de andere codes die de afstandsbediening heeft één voor één uit proberen.
[list type=decimal]
[*]Zet de afstandsbediening in de leer modus en geeft de goede fabrikant code in.
[*]Houd nu de aan-en-uit knop ingedrukt maar laat deze niet los als je tv aan of uit gaat maar tot de afstandsbediening de volgende code probeert (een paar seconde later). Je kan dit bijvoorbeeld zien aan het ledje op je tv dat weer knippert of richt een camera van een smartphone op de afstandsbediening om te zien waneer hij de volgende code uitzend.
[*]Controleer of de stand-by en de volume knopen werken op je Loewe.
[*]Gaat de tv niet meer aan of werkt het volume nog niet herhaal dan stap 1 tot 3 maar wacht nu tot de afstandsbediening de derde code probeert. Herhaal dit proces en met steeds de volgende code tot alles werk.
[/list]
Bij mij werkte de derde code.

Succes!
 
Cyzor, dankjewel er zit schot in de zaak. Ik kan nu het volume regelen en de tv gaat ook aan en uit. Bij het aanzetten echter start de tv op kanaal 0 (video), maar de mediabox zit op HDMI 1. Ik kan dan op de afstandsbediening op de tv-modus knop drukken en krijg dan op de tv het aansluitingsmenu en kan daar dan kiezen voor HDMI. Wel 1 afstandsbediening maar nog wat omslachtig. Ik heb alle tv zenders verwijderd en heb dus in het zenderoverzicht alleen de aansluitingen. Is er wellicht een manier om de Loewe te forceren altijd op het HDMI kanaal te starten?
 
hav zei:
Is er wellicht een manier om de Loewe te forceren altijd op het HDMI kanaal te starten?

Bij Panasonic gaat dat in het "Hotel mode" menu.
Zit niet standaard op de AB, moet je even op het forum zoeken of bij Google.
Misschien kent Loewe ook zo'n "verborgen" instellingen menuutje.
 
Ik heb dat probleem niet. Mijn Loewe blijft keurig op HDMI1 staat. Ik zou voor je de hotel modus probeerd eerst de laatset software op je tv zetten. Deze kan je na een account te hebben aangemaakt van de Loewe site downloaden. Misschien hebben ze het gedrag van de tv dat hij de laatste bron onthoud aangepast in een nieuwe versie dan die op jouw tv draait.

Mocht dat niet werken kan je inderdaad de hotel modus proberen die zich in het service menu bevindt. Druk daarvoor op de M(enu) op de TV zelf. Scroll naar links voor het service menu en druk op select op de afstandsbediening.
 
Dank voor alle reacties. Ik ga er wellicht nog wel een paar proberen, maar heb voor nu de Harmony One maar weer uit de kast gehaald en dat werkt prima. (ik vind 'm alleen niet zo mooi meer)
 
Ik heb zelf een Loewe Connect, maar bovenstaande truc geeft geen resultaat bij mij.
Ik krijg de Horizon afstandbediening niet eens zover dat hij de Loewe uit/aan kan zetten.

Met de 1660 code zie ik wel dat de TV signalen ontvangt, vervolgens zie ik hem een aantal codes afwerken, allen zonder enig resultaat, uiteindelijk zie ik dat de TV geen signalen meer van de Horizon afstandbediening ontvangt.

Uiteraard ook alle andere codes geprobeerd, ook die van Sharp (er zitten geloof ik Sharp panelen in de de Loewe), maar helaas ook zonder enig resultaat.

Iemand nog enig idee?
 
Terug
Bovenaan