• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandsbediening probleempje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter koc75
  • Startdatum Startdatum
K

koc75

Hallo!

Sinds een week of 2 heb ik de Horizonbox in huis. Het lijkt erop dat ik geluk heb, want afgezien van een paar kleine dingetjes die ik schaar onder kinderziektes, bevalt 'ie prima en heb ik slechts 1 probleempje.

De laatste paar dagen gaat de box niet altijd meer aan via de afstandsbediening. De tv gaat wel gewoon aan en het lichtje brandt ook, maar de box reageert niet. Wanneer ik de box reset reageert 'ie daarna wel op de afstandsbediening. De afstandsbediening heb ik ook gereset. Dit leek te helpen, maar inmiddels is het probleem terug.

Volgende week donderdag komt er een monteur, maar aangezien alles nu verder prima werkt ben ik een beetje bang om hem allemaal acties uit te laten voeren om de afstandsbediening aan de praat te krijgen. ;)

Heeft er iemand een tip voor dit kleine probleempje?
 
De monteur is inmiddels geweest en zei hier niets aan te kunnen doen. Ik moest UPC bellen voor een nieuwe remote als het probleem bleef. Dat heb ik gedaan. De medewerker aan de telefoon wist me te vertellen dat meer mensen hier last van hebben en dat het aan de box ligt. Kan iemand dit bevestigen? Het is een klein probleempje, maar ik vind het wel een beetje irritant om de box steeds te moeten resetten...
 
Ik heb dit probleem ook 1 keer gehad. Echter ik gebruik een harmony remote.. Toen deze niet meer reageerde heb ik de originele afstandbediening gepakt. Deze reageerde ook niet. Box resetten en alles werkte weer. Denk dus dat een nieuwe remote niet de oplossing is.
 
Horizonbox loopt gewoon vast. Een nieuw afstandbediening zal inderdaad niet helpen.
 
Ik heb dit probleem gehad toen ik de HB op energiestand "Normaal" had gezet.
Tijdje weer terug gezet naar "Hoog" geen probleem, sinds update van Firmware weer op "normaal" gezet.
Hele tijd goed gegaan en nu weer dezelfde problemen met de AB om de HB aan te zetten.
Dus het zou zeer waarschijnlijk wel weer een bug zijn in de firmware/software.
 
Gaat idd geregeld niet aan als ie een halve dag op instelling ‘laag’ heeft gestaan.
Irritant is het wel, hopenlijk lost upc dit softwarematig op.
 
Terug
Bovenaan