• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandsbediening horizon voor mtlogic tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HugovanZon
  • Startdatum Startdatum
H

HugovanZon

Hallo,

Wij hebben hier een Horizonbox en een 42" MTlogic smart tv,
Nu wil ik natuurlijk de tv via de upc afstandsbediening ook gebruiken voor de tv, maar de instelcode lijkt niet te werken...

iemand enig idee welke ik wel zou kunnen gebruiken??
 
Hallo.

Ik denk dat je niet de enige bent ,dat pokken ding werkt bij ook niet en bij andere mensen die ik kan ook niet.
Code werkt niet :o,al 100x geprobeerd mijn tv is van Philips .
Mooie stunt van UPC >:(
Ik ben al van af dag 1 bij UPC maar vindt het alleen maar slechter worden .

Greetz William
 
Ik heb een Akai HD TV.

Ook ik krijg de AB niet op mijn TV werkend. De code werkt niet. Bij de Cisco DVR werkte alles wel.
Er is maar een code voor de Akai. Misschien komt het nog wel goed, daar best veel mensen dit probleem ervaren.
 
https://www.upc.nl/klantenservice/televisie/digitale-tv/instellen-upc-afstandsbediening/

Voeren jullie stap 3 uit?
De ingegeven code is alleen een code om de afstandsbediening het merk van de TV te geven.
In stap 3 worden vervolgens alle codes geprobeerd die er voor dat merk TV zijn.
Deze methode heette vroeger de alternatieve, of automatisch, methode. Nu is het de standaard methode.
 
Stap 3...... dit heb ik zo lang en vaak gedaan dat ik mijn vingers nog niet meer recht kon krijgen.
Dit werkt ook niet. >:(
 
Dan heeft UPC het zaakje slecht voor elkaar.

Enig excuus is dat er heel veel IR codes zijn en een aantal merken zelf geen Tv's maken, maar van allerlei fabrikanten kopen en onder eigen naam verkopen. Men krijgt dan veel IR codes per merk en dat maakt het bijhouden van een lijst met alle codes per merk niet makkelijk.
 
Zou het kunnen zijn, dat sommige HD TV's niet met radiogolven overweg kunnen?

Mijn Akai TV functioneert goed met de oude AB. Bij mijn vorige mediaboxen werkte de AB ook altijd.
Maar dat was altijd een infrarood AB.
 
Ik denk dat er zeer weinig tot geen Tv's een mogelijkheid hebben voor een AB via radiogolven.
Is ook niet belangrijk want de signalen voor je TV worden door de nieuwe Horizon AB nog steeds zoals altijd met IR verstuurd.
Alleen kent hij blijkbaar niet alle IR codes voor alle merken Tv's.
 
Ok, maar het boekje dat bij de querty AB hoort spreekt over radio frequentie. Ik ben er nu voor 115% van overtuigd dat mijn TV nooit de nieuwe ab gaat snappen. Ik heb nu al een paar dagen een blauw uitgeslagen duim. Dat RF AB werkt niet opb mijn TV. Ik gebruik mijn oude horizon AB om mijn TV te beheersen.

Ik koop volgend jaar een nieuwe TV. Dit is de schuld van UPC.
 
Terug
Bovenaan