• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandsbediening geluid via surroundset

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JickedWim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JickedWim

Goedenavond,

Met de Cisco afstandsbediening is het mogelijk om de tv uit en aan te zetten, maar is het ook mogelijk om de geluidsknoppen te leren om de surroundset aan te sturen?

Met HD zenders moet ik namelijk het geluid via de surroundset harder en zachter zetten, met non HD kan het geluidsnivo wel ingesteld worden met de Cisco afstandsbediening dus dit is vrij lastig.

Alvast bedankt.
 
Goedenavond,

Met de Cisco afstandsbediening is het mogelijk om de tv uit en aan te zetten, maar is het ook mogelijk om de geluidsknoppen te leren om de surroundset aan te sturen?

Met HD zenders moet ik namelijk het geluid via de surroundset harder en zachter zetten, met non HD kan het geluidsnivo wel ingesteld worden met de Cisco afstandsbediening dus dit is vrij lastig.

Alvast bedankt.

Nee, dit kan niet, en dat blijkt ook uit de handleiding. Als je de Cisco afstandsbediening (middels het invoeren van een code) geschikt hebt gemaakt om de TV aan en uit te zetten (kortom: om de basisfuncties van de TV te bedienen) dan is het inderdaad mogelijk via de MODE toets de afstandsbediening van de Cisco te gebruiken om de TV te bedienen. Maar Cisco heeft er (anders dan Humax) niet over nagedacht dat gebruikers ook de mogelijkheid willen hebben om bijv. een DVD speler of surroundset met de afstandsbediening van de Cisco te bedienen. Ja, daar is weer goed over nagedacht (maar niet heus).

AC3 (Dolby Digital) audio output van decoders en PVRs is (i.t.t. 'gewone' lineaire PCM audio) niet regelbaar omdat daarvoor decoding naar lineaire PCM audio en vervolgens re-encoding naar AC3 (met kwaliteitsverlies) nodig zou zijn. Handig hè, al die 'vooruitgang' en fabrikanten die niet nadenken?
 
niet 100%

Daarom kun je het beste een Logitech Harmony AB aanschaffen, want dan kun je wel alle apparaten bedienen.
Met de Logitech Harmony One kan ik wel TV (Panasonic) en Cisco aanzetten en uitzetten maar de geluidsinstallatie (Technics van ruim 20 jaar geleden) moet ik apart aanzetten. Daarna kan ik wel het geluid van die geluidsinstallatie met LH-One bedienen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan