• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandbediening werkt niet meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rikkie1990
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rikkie1990

Beste forum leden,

Vandaag mijn Humax binnen gehad in combinatie met Ziggo. Afstandbediening heeft het gewoon gedaan tot ik heel even niks meer ermee deed. Nu brandt het lichtje pvr gewoon op maar doet de afstandbediening niks meer. De batterijen zijn ook gewoon vol.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Heb je de humax al even van de stroom af gehaald? Als de Humax niet meer reageert, maar de AB wel het PVR lampje laat branden kan het zijn dat de HUMAX geen signaal binnen krijgt (AB defect) of dat de HUMAX er niets mee doet (storing in decoder? Ontvangst Defect?).

Even alle stappen na gaan, desnoods even andere batterijen proberen mogelijk zijn deze toch te leeg. Ook even dichterbij de decoder gaan zitten on de afstand te verkleinen.

Als dat alles niet helpt, misschien dat je dan een AB van iemand kunt lenen?
 
eenvoudige test of AB het nog doet: richt hem op een elektronische camera ( bv van je telefoon ) en druk een toets in. op het schermpje van de camera moet je dan op de voorkant van de AB een lampje zien gaan branden / knipperen.
 
eenvoudige test of AB het nog doet: richt hem op een elektronische camera ( bv van je telefoon ) en druk een toets in. op het schermpje van de camera moet je dan op de voorkant van de AB een lampje zien gaan branden / knipperen.

Klopt, je ziet dat het uitzend maar niet of het commando ook goed is. Maar het is zeker een goede test, doe ik zelf ook als ik de AB verdenk. (maar had bedacht dat dit al getest was, maar dat was een aanname van mijn kant...goed om het even te melden :))
 
Helaas, beide geprobeerd. Batterijen hebben geen oplossing geboden en de stekker een dag eruit ook niet.

Nu is het wel dat mijn kaart pas de 27e geactiveerd wordt maar dit kan toch geen probleem opleveren tussen mijn afstandbediening en mijn Humax?
 
Misschien staat per ongeluk je afstandsbedienings kanaal verkeerd.
De a.b. kan namelijk op een aantal verschillende kanalen communiceren
met de humax, dit is b.v handig als je twee humaxen hebt, zodat je
geen conflict hebt met je a.b.
In dit topic word uitgelegd hoe je dat kunt instellen of veranderen
Misschien heb je er wat aan.
 
Helaas, beide geprobeerd. Batterijen hebben geen oplossing geboden en de stekker een dag eruit ook niet.

Nu is het wel dat mijn kaart pas de 27e geactiveerd wordt maar dit kan toch geen probleem opleveren tussen mijn afstandbediening en mijn Humax?

Wet je wel zeker dat het probleem in je afstandsbediening zit en niet in de Humax zelf? Zo ja, hoe denk je dat dan te weten?

Tip: de Humax is (deels) ook te bedienen via toetsen op het apparaat zelf. Controleer of dat nog wel functioneert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
helaas,

Heb alles geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet. De afstandbediening doet het wel als ik hem op de tv instel maar niet op de humax. Batterij zijn het probleem niet, de afstandbediening niet, en op de humax werken de knopjes zelf wel. Verder krijg ik ook geen zenders erop te zien en kan ik niet zoeken naar zender omdat ik dan met de afstandbediening 0000 moet in geven.

Conclusie: Ziggo komt binnenkort een nieuwe brengen, zonder dat ze me konden beloven dat dit wederom een humax 5100c kan zijn:censored:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan