• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afstandbediening iHDR-5200 - werkt af en toe?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DJF3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DJF3

Hi,

Sinds vorige week heeft mijn afstandbediening kuren.

- Selecteer PVR: werkt af en toe!
- Selecteer TV: werkt altijd
- Selecteer DVD: werkt altijd
- Harmony remote: werkt altijd programmed for Humax
Batterijen: 2x vervangen (geen verschil)

PVR: als de PVR niet lijkt te reageren en ik kijk met een digitale camera naar de IR led op de afstand bediening, dan zie ik dat er iets verzonden wordt.
PVR: Zelfs als ik het klepje van de Humax openzet en direct richt op het IR oogje dan werkt het niet.
Universele AB: werkt altijd dus het kan eigenlijk niet de Humax zelf zijn.

Zie ik iets over het hoofd?
Is er een manier om de afstandbediening te 'resetten'?
 
Ik heb het zelfde probleem.
Ik heb 1 humax 5200 van nu net een jaar oud en heb al een tijd dat de bediening niet werkt, ik tik meestal 2x op de grond en dan doet die het weer.

De andere Humax is 3 maanden jonger en daar heb ik het zelfde probleem maar minder vaak. Die wordt ook minder gebruikt. De ouder heeft het probleem dagelijks meedere keren per dag.

Heb er ook al nieuwe batt in gedaan. Zitten nu oplaadbare (LSD) Low Self Discharge batterijen in. LSD batterijen zijn batterijen die bijna niet uit zichzelf leeg lopen maar heeft ook niet geholpen.
 
Heb nu voor de 3e maal batterijen vervangen (nu 'vers' uit de verpakking) en het lijkt beter te gaan.. Er is _kans_ dat de vorige 2 'nieuwe' batterijen niet zo 'nieuw' waren als ik dacht....

Zal nog n update geven als er nieuws is.
 
Ik heb het ook. Moet altijd meerdere keren drukken om hem aan te krijgen...
Kan hem niet missen dus wil hem niet opsturen.
 
Ik heb het ook. Moet altijd meerdere keren drukken om hem aan te krijgen...
Kan hem niet missen dus wil hem niet opsturen.

Ik begrijp niet waarom je denkt dat je de Humax zelf op zou moeten sturen als het probleem in je afstandsbediening zit. Eerst écht verse batterijen proberen, kijken of deze goed contact maken in het batterijvakje, en als dat allemaal niet helpt een nieuwe afstandsbediening kopen en daarna de oude afstandsbediening - onder garantie - opsturen ter vervanging. Uiteindelijk heb je dan twee nieuwe afstandsbedieningen, maar dat kan geen kwaad voor als er eens eentje sneuvelt omdat iemand er bijvoorbeeld op gaat zitten, of als de nieuwe afstandsbediening ook weer kuren krijgt, dan heb je direct een reserve bij de hand.
 
Wat ik nu redelijk kan reproduceren als bijv. volume-up niet werkt:
- druk op TV/DVD of AUDIO device knop
- druk op PVR knop
Nu werkt volume-up weer. (volume-up is hier een voorbeeld)

Toch iets met de afstandbediening misschien?
 
Ik heb sinds maart een Humax 5200. Naast de andere kuren, zoals afgebroken opnamen, is er sinds vandaag een nieuw probleem:
het bereik van de afstandsbediening is nu gereduceerd tot ongeveer een meter!

De AB leek het niet meer te doen, in de zin dat de Humax er niet meer naar luisterde. Maar de AB slaagde wel voor een paar testjes: gericht op een digitale camera kon je het lampje zien knipperen, en de TV laat zich gewoon met de Humax AB bedienen vanaf de andere kant van de kamer.
Dus nog maar eens geprobeerd. De Humax wil niet meer goed luisteren, maar gek genoeg wel als de AB er recht en vlak voor gehouden wordt.

Verse batterijen erin maakt geen verschil, wat ook te verwachten was gezien de correcte bediening van de TV. En ja, natuurlijk heb ik op het PVR knopje gedrukt.

Het probleem zit dus bij de 5200 zelf. Op een of andere manier is de gevoeligheid voor het AB signaal sterk verminderd. Zomaar opeens.

Heeft het misschien iets te maken met nieuwjaar? Of met de lang verwachte software update die ik nu sinds twee weken heb draaien maar die ($%&!!) ook de opname-problemen niet heeft opgelost?

Ik hoop dat iemand een truc weet...
 
Klepje te vuil?

Ik heb sinds maart een Humax 5200. Naast de andere kuren, zoals afgebroken opnamen, is er sinds vandaag een nieuw probleem:
het bereik van de afstandsbediening is nu gereduceerd tot ongeveer een meter!

De AB leek het niet meer te doen, in de zin dat de Humax er niet meer naar luisterde. Maar de AB slaagde wel voor een paar testjes: gericht op een digitale camera kon je het lampje zien knipperen, en de TV laat zich gewoon met de Humax AB bedienen vanaf de andere kant van de kamer.
Dus nog maar eens geprobeerd. De Humax wil niet meer goed luisteren, maar gek genoeg wel als de AB er recht en vlak voor gehouden wordt.

Verse batterijen erin maakt geen verschil, wat ook te verwachten was gezien de correcte bediening van de TV. En ja, natuurlijk heb ik op het PVR knopje gedrukt.

Het probleem zit dus bij de 5200 zelf. Op een of andere manier is de gevoeligheid voor het AB signaal sterk verminderd. Zomaar opeens.

Heeft het misschien iets te maken met nieuwjaar? Of met de lang verwachte software update die ik nu sinds twee weken heb draaien maar die ($%&!!) ook de opname-problemen niet heeft opgelost?

Ik hoop dat iemand een truc weet...

Je weet waarschijnlijk wel dat de IR sensor achter het klepje van de Humax zit. Maak het verschil in gevoeligheid voor de AB of het klepje open of dicht is? Zo ja, dan is het klepje waarschijnlijk te vuil geworden.
 
Ik heb sinds maart een Humax 5200. Naast de andere kuren, zoals afgebroken opnamen, is er sinds vandaag een nieuw probleem:
het bereik van de afstandsbediening is nu gereduceerd tot ongeveer een meter!

De AB leek het niet meer te doen, in de zin dat de Humax er niet meer naar luisterde. Maar de AB slaagde wel voor een paar testjes: gericht op een digitale camera kon je het lampje zien knipperen, en de TV laat zich gewoon met de Humax AB bedienen vanaf de andere kant van de kamer.
Dus nog maar eens geprobeerd. De Humax wil niet meer goed luisteren, maar gek genoeg wel als de AB er recht en vlak voor gehouden wordt.

Verse batterijen erin maakt geen verschil, wat ook te verwachten was gezien de correcte bediening van de TV. En ja, natuurlijk heb ik op het PVR knopje gedrukt.

Het probleem zit dus bij de 5200 zelf. Op een of andere manier is de gevoeligheid voor het AB signaal sterk verminderd. Zomaar opeens.

Heeft het misschien iets te maken met nieuwjaar? Of met de lang verwachte software update die ik nu sinds twee weken heb draaien maar die ($%&!!) ook de opname-problemen niet heeft opgelost?

Ik hoop dat iemand een truc weet...

Heb idd gemerkt dat de originele AB minder goed werkt op de HUMAX, een Harmony echter werkt gewoon als voor de update. Eerst dacht ik ook dat het aan de batterij van de AB lag en aangezien ik maar zelden de originele AB gebruik had ik er verder geen aandacht aangegeven. Net even gekeken en idd lijkt de AB anders te reageren... wel raar maar ja de release notes zouden hier uitsluitsel over kunnen geven.... (het zou zomaar kunnen zijn dat een deel van de bug komen door verkeerde afwikkeling van de AB commando's een fix zou dus een verandering kunnen geven). maar ja, die notes zien we tot nu toe nog niet.. (staatsgeheim?)
 
Je weet waarschijnlijk wel dat de IR sensor achter het klepje van de Humax zit. Maak het verschil in gevoeligheid voor de AB of het klepje open of dicht is? Zo ja, dan is het klepje waarschijnlijk te vuil geworden.
Nee, het maakte geen verschil of het klepje open of dicht was. En er zit ook nergens meer beschermfolie, dat heb ik er meteen afgehaald. Klepje is schoon, ook de plek waar de sensor achter zit.

Maar tot mijn grote verwondering luistert de decoder vandaag weer geheel normaal naar de AB, dus ook van grote afstand.
Er waren gisteren geen nieuwe stoorzenders in huis, zoals nieuwe lampen of fel licht op de sensor. Het was gisteren sowieso een donkere dag en de Humax staat aan de schaduwkant van het huis.
Ik heb dus geen verklaring voor het gedrag van gisteren. De voorbijgaande aard suggereert dat het iets met software te maken heeft.

Mijn probleem is dus opgelost, al heb ik het gevoel dat het zo nog eens kan gebeuren en dan misschien wel definitief.

Al met al is de Humax een mooi apparaat met veel mogelijkheden, maar van binnen is hij toch wat wankeltjes...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan