• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

afstandbediening betalen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter johnn003
  • Startdatum Startdatum
J

johnn003

Heb een decoder van UPC voor digitale tv , werkt prima maar opeens werken de volumeknopjes en kanaalknopjes (up/down) niet meer.
Dus HD gebeld en krijg nieuwe afstandbediening , maarrrrrr kost me wel 15 euro ?
Heb die decoder toch in bruikleen , dan hoort alles toch gewoon te blijven werken en als het stuk gaat te worden vervangen ?
Feitelijk heb ik dus nu die AB gekocht en bij be-eindiging van mijn abbo ( ooit ) hoef ik die dus niet meer mee terug te sturen ?
Volgens HD medewerker is dit normale gang van zaken , volgens mij niet , heb dat ding toch niet stukgemaakt.
enfin wie weet hoe het precies zit ?
(ps op mijn fact staat idd eenmalig 15 euro voor AB )

alvast dank
 
Dit lijkt onderhevig aan willekeur.
Mijn AB was onlangs ook stuk, gebeld en niet over kosten gesproken.
Op mijn factuur stond +15 euro en ook -15 euro.
Een AB kan wel stuk gaan door gebruik, ik had die van mij 6 jaar in gebruik.
 
Die 15.- is voor administratie en verzendkosten, niet voor de aanschaf dus.
 
Sorry, die € 15,= is een verkapte vorm van vergoeding van de AB.
De administratie- en verzendkosten mogen niet hoger zijn dan het daadwerkelijke bedrag om zoiets op te sturen.
Als het normale slijtage is dan mag UPC NOOIT zoiets in rekening brengen.

Google maar eens op consumentenrecht.

Ik zou nooit dat bedrag betalen, die AB mogen ze van mij part in een gat steken waar het daglicht nooit komt.
 
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/afstandsbedieningen/m688387118-originele-upc-afstandsbediening-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Scheelt toch 5 euro.
 
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m687458979-afstandsbediening-upc-rc2094501-b-3-stuks.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Nog 1
 
bafplus zei:
Die 15.- is voor administratie en verzendkosten, niet voor de aanschaf dus.

Ik kan je garanderen dat de 15 euro gewoon voor de AB zijn.
En dit zeg ik uit werkervaring.
 
Hallo, loop eens langs een UPC winkel.
Ik kon daar zo mijn afstand bediening omwisselen, daar sommige toetsen van mijn oude bediening niet meer werkte. :angel:
 
Anders heb ik er wel 1 liggen tegen verzendkosten. :D
Voor zover ik weet moet je de afstandsbediening met mediabox terugsturen als je opzegt of andere apparatuur krijgt. Dus die is van UPC. Zodoende hoef je er lijkt mij ook niet voor te betalen.
 
Terug
Bovenaan