• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afspraak...wordt niet nagekomen (2x)

R

Roberto

Ik heb het volgende probleem. Chello werd geïnstalleerd maar werkt niet omdat het signaal naar Chello niet goed is. Daarvoor moets CAI-monteur langskomen. Maandag in de middag zijn ze niet komen opdagen. Argument "foutje... monteur komt alleen in de ochtend in uw regio!" Hoe kan ik dat nou weten, maak dan niet de afspraak in de middag. Nieuwe afspraak vandaag in de ochtend. Wederom komt er niemand opdagen! De installatie kost me nu al 3 vrije dagen en morgen (dan komen ze weer...???) komt daar dan nog bij. Ik vraag mij af of dan het probleem kan worden opgelost. Heeft iemand eerder van een dergelijk probleem gehoord. De eerste monteur had het over fijnafstemming. Voor TV niet echt noodzakelijk, maar voor internet wel.
 
Vaag, maar ik zou in ieder geval m'n beklag doen.

Aangezien jij je vrije tijd eraan besteed, aan afspraken die hun zijds niet nagekomen worden, laten zij maar eens water bij de wijn doen.
 
Uiteraard heb ik mijn beklag gedaan, maar daar kom je bij UPC niet ver mee. Je wordt al snel verwezen naar complaint management. Mijn klacht is daar inmiddels al 2x naar toe gezonden, maar ja....op korte termijn biedt mij dat nog geen oplossing En natuurlijk claim ik het geld voor een niet nagekomen afspraak, maar daarmee heb ik nog geen aansluiting. Ik heb inmiddels ook de vrienden van coax.nl ingeschakeld. Wanneer er morgen wederom geen monteur verschijnt, mag ik hen inschakelen. Prima club trouwens dat coax.nl!!!
 
Zodra het kabelmodem op het 1ste punt staat geinstalleerd (dus bij de groene kabel) en het signaal is te zwak of er zit teveel ruis door (dit merk je overigens niet voor de tv of soms wel .. ligt eraan wat er aan de hand is), dan komt het kabelmodem gewoon simpelweg niet online ...
Vervolgens moet er een CAI monteur / signaalmeting gedaan worden door iemand van UPC zelf om alles na te meten ... mocht er inderdaad een te zwak signaal binnenkomen dan gaat die CAI monteur naar de "buitenwijkcentale" toe en daar zettie jouw groene kabel wat hoger op het zogenaamde 'broodje' wat daar hangt. Zodat je dus wat meer kabelsignaal ter beschikking krijgt, waardoor het kabelmodem online komt en je gewoon kan internetten.
Voor de dagen dat er niemand is komen opdagen kan je uiteraard schriftelijk je beklag doen cq geld terugeisen.
En ga alsjeblieft niet tegen de monteur klagen die de volgende keer bij je langskomt want dat horen ze de godsganse dag dat chello/upc hun afspraken niet nakomen, en daar kan hij vrij weinig aandoen... dat zijn de mannen aan de top die de communicatie zo slecht verzorgen. :)
 
Inderdaad. De niveaus moeten goed ingesteld worden. In principe hoeft de monteur eigenlijk niet bij je thuis langs te komen.

Dit laatste is overigens wel handig, omdat er altijd onvoorziene omstandigheden kunnen zijn waardoor goed inregelen niet helpt.

En inderdaad... zeuren tegen de monteur heeft geen zin. Hij doet z'n werk gewoon.
 
Eigenlijk heb ik een hekel aan monteurs...

Maar het heeft weinig zin om een monteur lastig te vallen over "een bedrijf wat UPC heet" terwijl hij alleen een opdrachtje voor ze uitvoerd...
 
Als er daadwerkelijk een monteur verschijnt krijgt hij/zij van mij zelfs een kopje koffie! Het gaat er bij mij om dat ik internet heb. Dat ik niet goed door UPC wordt geholpen is de schuld van een gehele organisatie en die moet je daar dus op aanspreken, niet de monteur. Het is alleen jammer dat ik het gevoel heb dat ik tegen een muur aanloop waar ik niet over of omheen kan. Vandaag is het grote moment daar. Ik hoop dat alles nu wel goed komt. Bedankt overigens voor de technische uitleg. Het is in ieder geval dus geen broodje aap verhaal over het slechte signaal.
 
Eindelijk is het probleem verholpen! Aansluiting was prima, maar optimizer (tussenstuk) was waarschijnlijk kapot. Inmiddels geniet ik van een zeeeeeeeer snelle verbinding. Eind goed, al goed.

PS: ik heb de monteur met rust gelaten. Hij is bijna één uur bezig geweest voordat het probleem was opgelost.
 
Het is zo'n kutbedrijf. Woensdagochtend afspraak. Niemand komt. 1.5 uur bellen;"nee, meneer afspraak is smiddags. Middag ook maar vrij genomen. Onwetende monteur kan euvel niet oplossen. Kabelbreuk bij benedenburen die niet thuis zijn. Sleutel door mij geregeld en 1 uur bellen voor nieuwe afspraak. "We kunnen bij u alleen in de OCHTEND meneer!!" (zucht) Ik neem m'n 3e halve dag vrij..
Monteur komt, installeert nieuwe modem. Ik geef m'n code door en wordt welkom geheten door chello. Dag erna; storing. Bellen, maar ik kom er niet doorheen. Dag erna technische dienst aan de lijn (na 3 kwartier). "meneer, u heeft helemaal geen nieuwe modem" (zucht) Uiteindelijk de jongeman weten te overtuigen dat ik wel een nieuwe modem heb, WANT IK HEB M NU IN MIJN HAND!!. "tja, weer storing. Wanneer ik vraag hoe het komt dat de 2 monteurs dat niet opgelost hebben zegt de jongeman van UPC: "tja, het zijn externe bedrijven, het is hun schuld, niet van UPC" Wat een laffe honden zijn het.
Ik maak een volgende afspraak voor in de ochtend (smiddags kan niet in mijn gebied) met de belofte dat UPC nu zelf komt. De dag ervoor bel ik op om de afspraak te bevestigen (tja, dat soort dingen ga je doen). Vertelt de jongedame van UPC doodleuk: "de afspraak staat in de MIDDAG" .....................Ik werd woedend en wilde doorverbonden worden met de technische dienst. Dat gebeurd maar na een kwartier wachten krijg ik de in-gesprektoon. ... (fijne mensen)
Of ik ooit nog het internet via UPC opkom weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik UPC het faillisement van harte gun!
 
>:( >:( :'(
had deze ochtend ook een afspraak monteur komt ook niet opdagen!
52 minuten moeten wachten op die kut 2e lijns
al 4 dagen geen internet!!!

nu heb ik morgen middag een afspraak!

nou ADSL 8mbit is al aangevragd, weg met upc
 
Terug
Bovenaan