• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afspelen en overslaan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MuTTLeY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MuTTLeY

Een aantal jaar heb ik de Humax 9200c met groot plezier en probleemloos gebruikt. Sinds een weekje heb ik de 5200.

Wat mijn hierbij opvalt (en wat ik nog niet zie in de Bug-list) is het volgende:

Bij het afspelen van een opgenomen programma (of in Time-shift) verspringt het beeld om de circa 3 minuten naar zwart en verspringt dan 4 á 5 seconden in het opgenomen programma.
Een aantal forum-gebruikers hebben hier ook last van.

Ik heb dit getest met HD-zenders.
Nu is er bij Ziggo per 1 sept het een en ander veranderd, de standaard SD zenders van bijv RTL4 zitten nu op kanaal 904.
Als ik daar programma's opneem en later terugkijk, dan heb ik geen last van het verspringen van 4 á 5 seconden.

Lijkt dus op een High Definition probleem.
Zijn er heel veel mensen die hier ook last van hebben ?
Is er toevallig al iemand die hier over contact heeft gehad met Humax ?

Mocht slechts een klein aantal mensen hier last van hebben, dan breng ik de 5200 gewoon terug naar de winkel voor een andere 5200, net zolang totdat ik er eentje heb die niet overslaat.
 
Yep, ik zie hier hetzelfde. Sinds 1 september op de HD kanalen. SD (901 en vcerder) werkt wel naar wens. Hoop dat dit in komende update gefixed gaat worden.:roll:
Edwin.
 
Hier soms wel en soms niet.

Het probleem hier is vooral als hij HD aan het opnemen en is en je een andere opgenomen HD zender kijkt.

Laten we inderdaad hopen dat de update een echter verbetering is.
 
Ik heb een Humax 5200 met smartcard en een Philips TV met een eigen smartcard. Geweldige combinatie met mooi beeld. Helemaal tevreden, maar...

Als ik twee programma's aan het opnemen ben en ik kijk naar een derde eerder opgenomen programma, dan krijg ik af en toe een schokkerig beeld (blokjes), krijg vervolgens kort een zwart beeld en dan gaat het afspelen verder. Als ik een opgenomen programma kijk en er wordt maar één programma opgenomen, dan heb ik nergens problemen mee. Zou dit in de komende update ook worden verbeterd??

Groeten,

Stoffel
 
Ik heb een Humax 5200 met smartcard en een Philips TV met een eigen smartcard. Geweldige combinatie met mooi beeld. Helemaal tevreden, maar...

Als ik twee programma's aan het opnemen ben en ik kijk naar een derde eerder opgenomen programma, dan krijg ik af en toe een schokkerig beeld (blokjes), krijg vervolgens kort een zwart beeld en dan gaat het afspelen verder. Als ik een opgenomen programma kijk en er wordt maar één programma opgenomen, dan heb ik nergens problemen mee. Zou dit in de komende update ook worden verbeterd??

Groeten,

Stoffel


Dat zou kunnen, maar dit kan ook gewoon de limiet van de harde schijf of processor zijn.
Als het allemaal HD is in hoge bitrates dan houdt het wel ergens een keer op.
 
Het gebeurt bij mij al als ik één HD kanaal opneem terwijl ik getimeshift naar een ander kijk. Dit zou volgens de specs mogelijk moeten zijn. Bovendien ging dit voor 1 september wel zonder problemen.
 
Het gebeurt bij mij al als ik één HD kanaal opneem terwijl ik getimeshift naar een ander kijk. Dit zou volgens de specs mogelijk moeten zijn. Bovendien ging dit voor 1 september wel zonder problemen.

Probeer eens een andere zender, mogelijk heeft het ermee te maken dat deze met dezelfde tuner bekeken worden (of juist niet) en het daarom niet soepel gaat.
Anders zeker contact opnemen met de leverancier/importeur voor garantie, lijkt me. Dat het vanaf 1 september is lijkt me eerder toeval misschien dan een reden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan