afscherming coax kabel DTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

giver

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hallo,
Sinds kort kijk ik DTV dmv een CI+ module. Kabel van TV naar Hoofdaansluiting (meterkast) Ziggo is 2 mtr lang. Beeld is prachtig, echter sommige HD kanalen geven storing, mn SBS6 en Discovery. Als eerste heb ik mijn zelfgemaakte coax vervangen door een kant-en klare ziggo gecertificeerde kabel. Dit gaf geen verschil.
Ik lees op dit forum over interferentie door WLAN en DECT. Dit kan zeker de oorzaak zijn bij bij, omdat de Ziggo-aanluiting en versterker in de meterkast zitten en de TV aan de andere zijde van de muur hangt.
Heeft iemand een idee hoe ik de invloed van DECT en WLAN kan beperken, zonder dat ik mijn router en telefoon uit hoef te schakelen tijdens TV kijken. Zijn hier wellicht speciale kabels voor te krijgen?

Groet,
Giver
 

Ziggo WebTeam Jelle

Forum Gebruiker
Berichten
1.533
Heb je wel eerst gekeken dat dit de oorzaak is? De meeste mensen zullen de hoofdaansluiting dicht bij de WiFi modem zitten, dit omdat het ook niet anders kan (signaal voor zowel internet als tv komen immers op 1 kabel/hoofdaansluiting uit).
 
Topicstarter
Topicstarter
G

giver

Forum Gebruiker
Berichten
6
WiFi modem en hoofdaansluiting als ook een dect-station zitten in dezelfde kast. Afstand tot WiFi is ongeveer 1 mtr, tot DECT is 0,5 mtr.
Ik zal vanavond eens testen wat er gebeurt als ik deze apparaten uitschakel.
Dank voor de reactie,
Giver
 
Topicstarter
Topicstarter
G

giver

Forum Gebruiker
Berichten
6
De kaarten liggen blijkbaar toch anders; ik heb het router en het dect station uitgeschakeld, maar de storingen verdwenen niet....
Met name SBS6 HD was erg slecht. De meeste andere HD zenders zijn gewoon goed.
Zou de storing van de elektrische installatie kunnen komen? De televisie hangt aan de muur waar aan de andere kant de elektra-meter hangt. Dit is een zgn "slimme" meter.
Iemand enig idee?
 

raovinge

Forum Gebruiker
Berichten
92
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is de hoofdaanluiting goed? Of krijg je een slecht signaal binnen, ik zou de helpdesk eens bellen en eventueel een monteur laten kijken als je alles hebt nagelopen. Test ook eens rechtstreeks op de hoofdaansluiting, dus zonder splitters ed.
 
Topicstarter
Topicstarter
G

giver

Forum Gebruiker
Berichten
6
Heeft even geduurd, maar inmiddels heb ik de TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten. Resultaat: geen verschil!
Ik zal dus contact moeten gaan opnemen met Ziggo.
Dank voor het meedenken!
 
Topicstarter
Topicstarter
G

giver

Forum Gebruiker
Berichten
6
Ziggo monteur constateerde dat het signaal te hard doorkwam, De C+ kaart icm de Samsung Televisie werden "overstuurd". Dit kwamen ze vaker tegen!
De kabel op de onversterkte uitgang van de versterker/verdeler geprikt en er een dempertje tusengezet.
Probleem opgelost!
 

mesa57

Forum Gebruiker
Berichten
5.461
Ook hier weer een rare oplossing van de monteur (demper). Het signaal behoort niet te sterk te zijn als je de TV direct op het AOP aansluit. Als dat wel zo is, moet de monteur de signaalsterkte in de verdeelkast afregelen. Had hij zeker geen zin in.
 
Topicstarter
Topicstarter
G

giver

Forum Gebruiker
Berichten
6
Tja,
ik was er zelf niet bij toen de monteur er was. Wat ik begrepen heb kwam het signaal af- en toe buiten de marges. Normaal geen probleem, maar omdat mijn televisie er blijkbaar gevoelig voor is én deze televisie tegen de meterkast hangt (veel interferentie), gaf dit problemen.
Die demper zit mij niet in de weg en de rest van het huis heeft goed signaal, dus ik ben tevreden.
Sindsdien geen blokje meer gezien in het beeld.
 

FGB0611

Forum Gebruiker
Berichten
81
blokjes

ik heb ook een probleem met blokjes en asynchroon geluid op mijn nieuwe philips op alle nl zenders comm. en publiek.
Mijn tv geeft hier signaalsterkte van 55 en andere zenders 95.
Waarom had je een versterker bij 2 meter kabel en hoe sterk is het signaal direct van het AOP , na versterken en nu ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan