H
huffnpuff
Hoi,
Sinds ik de Horizon.TV mediabox als router gebruik ben ik niet meer in staat om vanaf mijn OSX en Windows machines AFP, SMB of NFS shares te benaderen op mijn Synology DS409+ NAS. Ook mijn Boxee Box kan niet meer via NFS naar mijn NAS verbinden. Ik heb uiteraard mijn NAS voor de afwijkende ip-range geconfigureerd.
Normaal gesproken zag ik in de Finder van OSX altijd direct een lijstje van beschikbare AFP shares. Die zijn nu foetsie! Gisteren lukt het mij wel even om via het IP-adres van de NAS te verbinden, maar het was juist zo fijn dat je in Finder de servernaam zag en deze meteen kon aanklikken.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ander probleem is dat mijn DYNDNS instellingen alleen van buiten mijn netwerk geresolved worden. Iemand daar een oplossing voor? leech.server.domain.nl werkt dus alleen van buitenaf.
Eigenlijk is alles gewoon fucking irritant zo!
Laters,
Kπ
Sinds ik de Horizon.TV mediabox als router gebruik ben ik niet meer in staat om vanaf mijn OSX en Windows machines AFP, SMB of NFS shares te benaderen op mijn Synology DS409+ NAS. Ook mijn Boxee Box kan niet meer via NFS naar mijn NAS verbinden. Ik heb uiteraard mijn NAS voor de afwijkende ip-range geconfigureerd.
Normaal gesproken zag ik in de Finder van OSX altijd direct een lijstje van beschikbare AFP shares. Die zijn nu foetsie! Gisteren lukt het mij wel even om via het IP-adres van de NAS te verbinden, maar het was juist zo fijn dat je in Finder de servernaam zag en deze meteen kon aanklikken.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ander probleem is dat mijn DYNDNS instellingen alleen van buiten mijn netwerk geresolved worden. Iemand daar een oplossing voor? leech.server.domain.nl werkt dus alleen van buitenaf.
Eigenlijk is alles gewoon fucking irritant zo!
Laters,
Kπ
