• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afkoopkosten na opzeggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter irule
  • Startdatum Startdatum
I

irule

In december heb ik mijn alles in 1 pakket opgezegd, om over te gaan naar KPN.
Bij de opzegging heb ik aangegeven dat ik dit deed omdat het abonnement gewijzigd is door UPC, wat mij het recht geeft kosteloos op te zeggen. Dit is destijds ook door de upc medewerker aan de telefoon bevestigd.

Nu krijg ik de factuur over Januari, met 140 euro afkoop abonnement!

Ik heb zojuist gebeld, maar dit zou betaald moeten worden, ondanks de toenmalige toezegging door de upc medewerker.

Heb de bevestigings mails van de opzegging terug gelezen en nu viel me op dat ik twee aparte mails gehad heb, internet-tv waar in staat dat ik niets hoef af te kopen en een mail over telefonie waarin staat dat ik wel af moet kopen, terwijl juist daar de abonnements/prijs wijziging zat.

wat is jullie idee hier over?
UPC medewerkers?
 
Als je het abonnement heb opgezegd n.a.v. een tariefwijziging hoeft je een afkoopsom NIET te betalen.
Jij gaat daarmee niet akkoord met de tariefswijziging.

Google maar eens op abonnement opzeggen n.a.v. een tariefwijziging.

voorbeeld;https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/prijsverhogingen-van-abonnementen
 
Dit is meteen ook het probleem, UPC zegt dat er behalve de inflatie geen wijziging is geweest.
Ik meen me te herinneren dat ik destijds hier gelezen heb dat de wijziging in de tarieven rondom telefonie reden waren om op te zeggen, kan het echter op het forum niet terug vinden...
 
https://www.upc.nl/assets/landingpages/prijswijzigingen-2014/BCP?ecmp=UNI91002EA&cc=UNI91002EA&cm_item=upc_nl&cmid=25927778&seg=cdit-3P-0-0-D-0

Deze bedoel je?
 
Inflatie correctie is toegestaan en geeft geen recht tot boetevrije opzegging....
Zie bijv. https://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezersvraag-spits-over-prijsstijging-door-inflatiecorrectie EN
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=106082
 
Misschien een opmerking die niet van toepassing is voor jou maar als je (toevallig) Bellen Onbeperkt had dan klopt het wat UPC zegt. Immers, dan zou er voor jou geen prijsverhoging merkbaar zijn.
 
Je hebt een punt Tonne 2004 , TS heb je wel de naam genoteerd over wie dat toegezegd heeft?
 
Ook een modelinge toezegging van een medewerker is juridisch bindend, inderdaad moet je wel weten wie dat was.
 
@irule,

Wat vervelend dat er ondanks de toezegging toch een afkoopsom in rekening is gebracht. Ik zoek dit graag voor je uit. Kun je middels een PM je postcode en huisnummer laten weten?
 
Zojuist UPC gesproken naar aanleiding van dit forum bericht, en het is prima opgelost!
waarvoor dank!
 
Terug
Bovenaan