Afgesloten zonder waarschuwing!!

D

destroyer2a

Dit is toch wel het toppunt. Al jaren abonnee. Sinds juli Plus. Kom thuis. Heb een email waarin staat uw dataverbruik over nov. 03 was 111411,2 MegaBytes voor de maand november en ik word ZONDER ENIGE WAARSCHUWING dan ook teruggezet op 64Kb.

Dit lijkt toch nergens op..helpdesk de huid al volgescholden natuurlijk, bij wijze van spreken..ben netjes gebleven...Ja ik had eerst een waarschuwing moeten krijgen, maar daar schiet ik tot 1/1 niks mee op.

Wat zijn jullie ervaringen met terstond opzeggen abo ( ik weet het je zit er zonder te tekenen een jaar aan vast?), en stopzetten automatische overboeking (tevens de tv dan want nu wil ik niks meer van upc.)

Heeft er al iemand ervaring met een dagvaarding of juridische procedure door Upc tegen wanbetalende klant? Ben zelf werkzaam op deurwaarderskantoor dus eventuele procedure kan ik zelf behandelen.
 
T

Tha_Edman

Geachte chello klant,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003 overmatig dataverbruik heeft gehad.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 116776,96 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde van de maand december 2003 zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Download. Alle onderdelen van de chello-dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.


Met vriendelijke groet,
UPC/chello Nederland
 

bob1200

Forum Gebruiker
Berichten
58
Tja beste destroyer2a,

Geloof dat u helaas niet de enige bent met dit gegeven. Dit bericht ontving ik ook vandaag :
cp/:
UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003 overmatig dataverbruik heeft gehad.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 83138,56 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

80 GB in een maand is dus ook al teveel :-( Heb net al anderen ook gesproken en die hebben ook deze mail ontvangen. Voorheen nooit klachten gehad over de dataverbruik en nu dus gewoon plat tot 1 Jan. Weet ook even niet wat tedoen maar neem aan dat velen net als ons vandaag zijn afgesloten. Bij geen normale opgave wat wel dan mag ga ik maar opzoek naar een andere provider die dat wel kan aangeven.

Bob1200
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.224
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Haal even diep adem en tel tot tien.
Ik begrijp dat je nu kwaad bent, maar de download is niet ongelimiteerd maar geregeld via Fair Use Policy en ze lijken steeds strenger te worden.

Doe geen overhaaste dingen en zeker niet voor r&tv.
Natuurlijk is er sateliet of misschien zelfs digitenne als alternatief, maar hier kleven ook behoorlijke nadelen aan. Informeer je dus goed. Kijk even hier naar een kort stukje dat ik geschreven heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bob1200

Forum Gebruiker
Berichten
58
Beste Johnny54,

Ik neem aan dat je reageert op het berichtje van destroyer en niet op mijn bericht. Toch even een reactie op jouw bericht. Nee ik ben niet erg kwaad en snap ook dat er een limiet moet zijn. Alleen kan niemand aangeven wat wel/niet kan. De helpdesk ook aan de telefoon gehad en een vrolijk gesprek gehad, het heeft namelijk geen nut om boos op hun tezijn. De helpdesk gaf aan dat ik morgenochtend contact moet opnemen met de afdeling abuse voor vragen. Zelf weten ze ook niet wat "normaal" is maar hebben al wel veel boze telefoontje gekregen vandaag. Dus helaas ik ben niet de enige zondaar hahahha
Wat betreft radio & tv klaag ik niet, maar begreep dat mijn de gemeente Hilversum al een aanklacht is begonnen voor de tariefsverhoging.

Bob1200
 
T

Tha_Edman

Je moet idd oppassen voor je radio/TV.
Ik word als het goed is vanavond gebeld door Iemand van Chello want ik word nu 2 keer gepakt.
11/11: Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik in de top 25 voorkomt met een
weekverbruik van 82246 MegaBytes. Uw dataverbruik is overmatig
19/11:Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik wederom in de top 25 voorkomt met
een weekverbruik van 52224 MegaBytes. Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Downstream.

Ik heb dus al van 19/11 tot 30/11 op 64K gezeten. Blijkbaar was dit niet genoeg en moet ik nog 20!!! dagen op 64K voor 80 Euro per maand.
Lees zelfs dat 80 nog teveel is. Je kan verdorie niet weten wanneer je erin komt.
Jah 10Gig per weer met een 3 Mbitlijntje. Ik weet echt niet meer. Hoe is dat bij demon of Xs4all? zag en Demon voor 55 euro 2/1 up/down kan ik voor die andere 25 euro mijn chello terugzetten naar entry . en dat dan nog jaartje volhouden

Pss Tel 82 en 52 is op das 134 bij mij. Volgens Chello is het 116 Gig over de hele maand.
 
C

cayuga

hier hetzelfde verhaal...........kom thuis en start mijn computer op en dacht dat er storing was...........slechts 5,2 Kb/s snelheid.........check m.n mail en na enige tijd verscheen dit:

Geachte chello klant,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003 overmatig dataverbruik heeft gehad.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 62530,78 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde van de maand december 2003 zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Download. Alle onderdelen van de chello-dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.


Met vriendelijke groet,
UPC/chello Nederland .

Na eerst 10 keer met m'n ogen te hebben zitten knipperen en m'n arm bont en blauw zitten knijpen om er toch zeker van te zijn dat ik niet op de bank in slaap was gevallen ,werd mij toch duidelijk dat dit realiteit was!!!!
Ze zijn nu toch echt van het hekje gevallen zonder valhelm,waat halen ze de moed vandaan om een trouwe abonnee sinds 1998 te knijpen naar een snelheid van 64 kbps zonder enige vorm van waarschuwing vooraf.
Dit is mijn inziens absoluut strafbaar omdat je eerst gemaand dient te worden alvorens men tot maatregelen over mag gaan.
Sterker nog....HOEVEEL is de limiet dan ????...........ik heb een contract voor onbeperkte download maar hoe kan ik in godsnaam weten wat ik heb gedownload???...Chello heeft deze "service " niet, je komt er pas achter nadat men je "afknijpt" voor de rest van de periode.
Maakt niet uit...........dit was de befaamde druppel en maak morgen een afspraak met KPN voor telefoonaansluiting en 8Mbit ADSL en koop binnen 2 weken een satellietdecoder met 80 Gig disc en dubbele tuner....

Chello en UPC gaan kapot aan hun hoogst onfatsoenlijke en schofterige manier van klantvriendelijkheid.......zo weinig mogelijk investeren en zo weinig mogelijk service..........mark my words.........hun misplaatste arrogantie en monopolistisch gedrag zullen met dit soort acties de ondergang alleen maar versnellen..........jammer dat er nog mensen tegen beter weten geloven dat het ooit goed zal komen. ??? ::)
 

matthijst

Forum Gebruiker
Berichten
290
Hmm, mn DU-meter zegt ook behoorlijk veel. Geen email gehad nog.
2 weken terug wel de befaamde top 25 mail. Doe nu iets rustiger aan. Je mag trouwens opzeggen wanneer je wilt, als je maar de installatiekosten vergoed. Geloof iets van 125 euro. Min de 50 euro borg, kost opzeggen je 80 euro, dus valt mee....
Overigens betaal ik geen stuiver als ze me terugzetten. Laat ze maar eens een limiet vertellen. Heb de consumentenbond gebeld en die geloofden mijn verhaal eerst niet: "dus u betaalt 89 euro voor iets waarvoor u niet exact weet hoeveel u mag downloaden".
Ze zeiden dus ook: laat UPC maar opgeven wat volgens hun normaal is...
 

Xela

Forum Gebruiker
Berichten
751
Hm is in strijd van de wet

Hun moeten echt duidelijk maken wat voor hun de Limiet is
en wat Fair Use is.


Een tv zender is gebaseerd op een 5mbps verbinding dus als ik de heledag rtl4 kijk kom ik er ook aan. Dus is daar ook een Fair use in ?

Nee onzin. Chello zou op hun website echt aan moeten geven wat je data limiet is en dat je op de chello site kan zie wat je verbruikt hebt.

we leven tenslotte niet in Rusland waar ineens alles afgesloten wordt. Overgens dat zou echt verboden moeten worden. Tegenwoordig is mail adres een rechterlijk iets zoals via betaal systemen dus dat mogen ze eigenlijk niet meer zomaar afpakken.
 
C

cayuga

Johnny54 zei:
Haal even diep adem en tel tot tien.
Ik begrijp dat je nu kwaad bent, maar de download is niet ongelimiteerd maar geregeld via Fair Use Policy en ze lijken steeds strenger te worden.

Doe geen overhaaste dingen en zeker niet voor r&tv.
Natuurlijk is er sateliet of misschien zelfs digitenne als alternatief, maar hier kleven ook behoorlijke nadelen aan. Informeer je dus goed. Kijk even hier naar een kort stukje dat ik geschreven heb.

Waar staat dan geschreven HOEVEEL je mag Downloaden/Uploaden???.......wat houdt de Fair Use Policy in wanneer in dit geval de ISP mag bepalen wat Fair Use is.??.......Wellicht dat ze morgen bedenken om de Fair Use maar aan te gaan passen per betaalde eurocent oftwel 1 mb per cent is maximaal 4,995Gig per maand, down en upload!!! en 7,995 Gig voor je Plus abonnement.
Hoe meer mensen er overstappen naar ADSL hoe idioter men gaat reageren bij die diknekken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan