• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afgesloten wegens te late betaling

N

NivAiL

Nou ben nieuwe hier maar goed :)

Het zit zo, ik moest voor de 12e december mijn verschuldigde bedrag betalen anders zou mijn verbinding worden afgesloten. En ja hoor gisteren (12 dec.) was er ineens geen internet meer. Dus ik bij internet bankieren kijken, wat blijkt, er is gisteren (12 dec.) gewoon het verschuldigde bedrag afgeschreven. Heeft chello dan al het recht om gelijk mijn verbinding af te sluiten als de 12e nog niet eens helemaal voorbij is? Zo niet zitten zij fout en laat ik mijn contract ontbinden.. En hoe snel kan het weer aangesloten worden? Baal hier flink van...
 
NivAiL zei:
Nou ben nieuwe hier maar goed :)

Het zit zo, ik moest voor de 12e december mijn verschuldigde bedrag betalen anders zou mijn verbinding worden afgesloten. En ja hoor gisteren (12 dec.) was er ineens geen internet meer. Dus ik bij internet bankieren kijken, wat blijkt, er is gisteren (12 dec.) gewoon het verschuldigde bedrag afgeschreven. Heeft chello dan al het recht om gelijk mijn verbinding af te sluiten als de 12e nog niet eens helemaal voorbij is? Zo niet zitten zij fout en laat ik mijn contract ontbinden.. En hoe snel kan het weer aangesloten worden? Baal hier flink van...

Als je het voor de 12e moest betalen, ben je op de 12e toch te laat. Ik weet niet of Chello verder moeilijk doet met aansluiten als je een dag te laat bent. Het lijkt me logisch dat je voor die periode dat je te laat was met betalen geen internetverbinding hebt.
 
Als het bij jou afgeschreven is, dan betekent dat niet dat het bij chello ook op die datum ontvangen is.
Is dat niet het geval, ben je gewoon te laat.

Bovendien, als je vóór de 12e moet betalen, en het is óp de 12e afgeschreven ben je sowieso te laat. Als Chello jou hier formeel van op de hoogte gesteld heeft, dan mogen ze je inderdaad afsluiten.
 
mmm ok.. nou ga ik ff kijken of er staat voor de 12e betalen, of uiterlijk OP de 12e betalen :P maar goed zit dr hier een chello medewerker of iets dergelijks die enig idee heeft als het gisteren is afgeschreven van de rekening wanneer mn internet et dan ongeveer weer doet? (heb abn) of kan ik dit evt. bespoedigen (door een afschrift door te faxen of 30 keer op een dag te bellen ofzo? ;))
 
Dat is in derdaad wat lastig... vooral niet op de laatste dag gaan betalen.

Ik heb zelf ook paar keer gehad dat ik te laat betaalde maar mijn abbo liep gewoon nog lekker door alleen de maand erop kreeg ik het dubbele bedrag. Maar goed succes :6
 
Zodra de betaling binnen is bij UPC zal je weer netjes kunnen internetten. Gewoon een kwestie van afwachten dus....

Greetz
Ghan
 
NivAiL zei:
mmm ok.. nou ga ik ff kijken of er staat voor de 12e betalen, of uiterlijk OP de 12e betalen :P
Voor of op de 12e, dat boeit niet.

Als ik zeg dat ik op 12 december 2005 € 100 op m'n rekening wil hebben, moet het op 12 december 2005 op m'n rekening zijn bijgeschreven, punt uit. Als het geld niet op 12 december is bijgeschreven, dan doet het feit dat het geld op 12 december van jouw rekening is afgeschreven verder niet toe; ik heb mijn geld namelijk niet op tijd gekregen.

Spoedbetalingen dienen altijd te gebeuren via een GWK, en dit staat als het goed is in de brief/brieven die je hebt ontvangen, of is dit je door een aantal medewerkers verteld. Bij een spoedbetaling via een GWK neemt GWK direct contact op met UPC om door te geven dat het geld binnen is, en dat het afsluitingsproces gestaakt kan worden.

Tevens hebben banken ook een VERWERKINGSTIJD.


Btw, je moet toch echt hard je best doen wil je afgesloten worden na een te late betaling. Je krijgt namelijk een stuk of 6x (volgens mij zelfs meer) een brief thuis met de mededeling dat er nog een bedrag open staat VOORDAT men overgaat op afsluiting. En ga nu alsjeblieft niet zeggen dat je al die tijd krap bij kas oid zat, want dat is geen reden om niet te betalen. Als je een geldige reden hebt om niet te betalen (tijdelijk krap bij kas bijv.), en dit ook MELDT bij UPC, dan kan er een betalingsregeling getroffen worden.

ghan zei:
Zodra de betaling binnen is bij UPC zal je weer netjes kunnen internetten. Gewoon een kwestie van afwachten dus....

Greetz
Ghan
Correctie: zodra de betaling verwerkt is door UPC, kan het nog max. 72 uur duren voordat je weer kunt internetten.
 
Er staat namelijk altijd op je factuur dat je voor de 12 moet betalen....anders worden er diensten afgesloten.

DUS je bent gewoon te laat., en bellen heeft weinig zin , want heeft upc het bedrag niet op rekening ontvangen zal de blokkade niet worden verwijderd.

Bel anders even met Credit en Collections ( incasso afdeling upc) 0207755311
 
Btw, je moet toch echt hard je best doen wil je afgesloten worden na een te late betaling. Je krijgt namelijk een stuk of 6x (volgens mij zelfs meer) een brief thuis met de mededeling dat er nog een bedrag open staat VOORDAT men overgaat op afsluiting

B*LLSHIT, ....dit is echt onzin wat je nu uitkraamt. Net of ze bij UPC NOOIT fouten maken.
Mij hebben ze 450 euro van mijn bank opgenomen (was een administratiefoutje), ze zouden mij een nieuwe factuur toezenden met het juiste bedrag en natuurlijk een nieuwe vervaldatum, want ik had het bedrag gestorneerd..... en wat gebeurd er uiteindelijk???? ja hoor ze sluiten mij af terwijl de vervaldatum van de " werkelijke factuur" nog lang niet voorbij was (ik had nog zeker 3 weken de tijd) om het luttele bedrag van nog geen 100 euro te betalen.

Geloof me maar, ik heb uren zitten bellen om het recht te krijgen,maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik het bedrag niet had mogen storneren( want alleen zij hebben het recht om het te corrigeren),...BULLSHIT, als ik het niet had gestorneerd was ik mijn geld gewoon kwijt (net als mijn KPNnummer die ik begin dit jaar mee heb genomen naar UPC dig. telefonie. Ik kreeg gewoon (halwerwege het contract een ander nummer toegewezen :9 :9..... En waar was mijn oude KPNnummer die ik al JAREN heb???????? foetsie bestaat niet meer,...stelletje randebielen daar bij UPC.

Ik zag het toch al niet meer zitten en uiteindelijk was dit gewoon de zet om over te stappen naar adsl2+ (na 6 jaar trouw aan chello geweest te zijn gaan ze gewoon met je om alsof je NIETS bent........ WEG en nooit meer CHELLO!!

En ooh ja,... ik heb trouwens geen enkel bericht ontvangen voor ze mij afhadden gesloten,... dit alles gebeurde in nog geen 3 weken tijd nadat ze 450 euro van mijn rekening hadden " gestolen" .

zo ik heb mijn zegje gedaan,... so be aware :police:
 
Dit is dus geen doodnormale betalingsachterstand, dat verandert de zaak wel een 'beetje'.

Het is in de zakenwereld doodnormaal dat een correctie op de factuur achteraf wordt geregeld. Heb je ooit geld van de belastingdienst terug kunnen krijgen (bewaar aantekenen dus) vóórdat je hebt betaald? Zoja, vertel mij hoe. O0

Bij een plotselinge betalingsachterstand van 450 euro gaan er bij UPC alarmbellen rinkelen, en is dat een teken om in actie te komen.
 
Terug
Bovenaan