• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afgesloten. Opgelost.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wolter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wolter

Vanmidag kon ik ineen me server niet meer bereiken en ook de telefoon gaf onbereikbaar.Er staat nog een factuur die de 24e betaald had moeten zijn maar dat ging niet omdat me salaris deze maand later was.Heb daar toen over gebeld en het was geen probleem op de 2e morgen dus te betalen.Gister het bekende smsje.Vraag is nu of ik mocht worden afgesloten? De wet ter bescherming consument zegt dat er een schriftelijke herrindring moet worden gestuurd met datum van afsluiten en dat is niet gebeurd,in sms stond dat ook niet en wat al helemaal niet mag is telefoon ook voor inkomend afsluiten.Het lijkt erop dat ze het complete singaal hebben uitgezet ook analoog voor 6 dagen te laat waarvoor gebeld is en afspaak over is gemaakt. Dit kan echt niet in zo een korte tijd.
 
Re: Afgesloten.

Na 6dagen telaat sluit upc je echt niet af, of er is een storing of ze hebben de verkeerde afgesloten.

Ff een misverstand uit de wereld helpen als je een behoorlijke achterstand hebt mag upc je van diensten afsluiten dit geld dus ook voor telefoonie zowel inkomend als uitgaand.

Als je bij kpn niet betaald voor analoge telefoon gaat ook het totale signaal eraf dus waarom zou upc dat dan niet mogen?
 
Re: Afgesloten.

Okey das helder.Het gaat idd om 6 dagen en er zijn afspraken gemaakt.
 
Re: Afgesloten.

Wolter zei:
Okey das helder.Het gaat idd om 6 dagen en er zijn afspraken gemaakt.
Even bellen met de UPC dus, en doorgeven dat jij een afspraak hebt gemaakt, en dat dit nu niet klopt. (en dat je nu afgesloten bent)
Toevallig niet de naam van de medewerker opgeschreven? (altijd makkelijk voor problemen zoals nu)
 
Re: Afgesloten.

@Wolter: zeker weten dat dit de eerste keer is dat je in gebreke blijft?

Niet voor jou persoonlijk bedoeld, maar er zijn tegenwoordig steeds meer mensen die een leverancier laten zitten met een onbetaalde rekening. Het is dus niet echt verwonderlijk dat bedrijven die nog wel een stok achter de deur hebben steeds vaker overgaan tot maatregelen. Heb je die stok achter de deur niet, dan kan je heel vaak fluiten naar je centen. Ook door Politie en Justitie wordt daar dus momenteel geen moer aan gedaan. Dat men daarom voorzichtiger wordt lijkt mij persoonlijk logisch.

Als jij echter een afspraak met UPC hebt gemaakt, dan horen ze dat gewoon na te komen. Voor jou persoonlijk lijkt het me echter wel aan te bevelen om iets meer reserves op te bouwen, want waar hebben we het hier over? Als je zo'n bedrag niet eens als reserve hebt, is het misschien aan te bevelen om je uitgaven eens kritisch tegen het licht te houden.
 
Re: Afgesloten.

Nou ik kan me niet voorstellen dat je vanwege een paar dagen te laat direct word afgesloten hoor.


Ik ben vaak wel eens bijna/een maand te laat gewoon omdat het niet allemaal lukken wilt. Zeker als er een hoop rekeningen te gelijk komen zoals een december maand. Nou dan krijg ik gewoon een sms naar een 1/2 maand en bij de volgende betaling staat het oude bedrag er gewooon bij. soms met een klein boete bedrag maar dat ik dan me eigen schuld.

maar echt niet binnen 6 dagen. Dus zal echt om een misverstand gaan of een storing
 
Re: Afgesloten.

chefkok zei:
Nou ik kan me niet voorstellen dat je vanwege een paar dagen te laat direct word afgesloten hoor.


Ik ben vaak wel eens bijna/een maand te laat gewoon omdat het niet allemaal lukken wilt. Zeker als er een hoop rekeningen te gelijk komen zoals een december maand. Nou dan krijg ik gewoon een sms naar een 1/2 maand en bij de volgende betaling staat het oude bedrag er gewooon bij. soms met een klein boete bedrag maar dat ik dan me eigen schuld.

maar echt niet binnen 6 dagen. Dus zal echt om een misverstand gaan of een storing

@Wolter: zeker weten dat dit de eerste keer is dat je in gebreke blijft?

Vandaar ook deze vraag van mijn kant. Ik kan het me namelijk ook niet voorstellen, maar dat bedrijven steeds voorzichtiger worden lijkt me zeer terecht. Ik praat uit ervaring en zie jij als bedrijf je geld maar te halen bij iemand die het verdomt te betalen.
 
Re: Afgesloten.

jtech zei:
@Wolter: zeker weten dat dit de eerste keer is dat je in gebreke blijft?

Neuhhh...onze vriend Wolter heeft al een impossante historie opgebouwd bij UPC, advocaten, deurwaarders, incassobureau's, rechtszaken enz. enz. en allemaal hier op het forum te lezen :P
 
Re: Afgesloten.

Datklopt idd maar ben nu eigenlijk heel tereden.
Ik kan overigens gewoon de gemaakte afspraak nakomen.
Alles was onbereikbaar ivm een stroomstoring die een paar uur duurde
vlak voor ik thuis kwam was er weer stroom.
Alles werkt weer naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan