• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Afgesloten om ruis op de kabel

Berichten
244
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Afgelopen Donderdag was er een medewerker van Ziggo bezig buiten in het kastje van alle aansluitingen in de wijk, toen deze man klaar was had iedereen weer tv en internet, behalve ik. Ik had geen internet meer.

3x gebeld met de HD, 3x een ander antwoord, en een monteur kon niet eerder komen dan maandag. ik maar opgehangen en gaan slapen.

Vrijdagochtend nog steeds geen internet en gebeld met de HD en die meneer kon nog voor vrijdagmiddag een monteur regelen! dus ik een halve dag vrij genomen en thuis gewacht op de monteur.

Monteur kon me niet helpen want de storing lag aan de aansluiting buiten en daar moet iemand anders voor komen, dus alsnog een andere monteur besteld voor maandag.

Ik weer een ochtend vrij genomen, monteur komt en ziet meteen dat ik was afgesloten van de retour omdat een kabel naar de 2e horizonbox ruist en dat daar door de hele buurt slecht of geen internet/ tv heeft.

Na het vervangen van de slechte punten in die kabel was de ruis weg en werd ik weer aangesloten!

Maar waarom word ik niet van te voren gebeld door Ziggo dat mijn kabel storing geeft?
dit is toch heel klantonvriendelijk?

Goedmakertje van Ziggo is dan 1 maand gratis een kanaal kijken op hun kosten.
 
Dat kan ziggo toch niet zien als het in jouw woning is , dat constateren ze bij zoektocht in jouw woning.
 
Blijkbaar kunnen ze dat meten in het kastje buiten waar de ruis vandaan komt?
op mijn aansluiting hadden ze een filter gezet dat ik geen retour meer kon uitzenden waardoor ik alleen nog tv kon kijken
 
Ik ben verbaasd dat het zo makkelijk is voor een klant om een DoS te doen op alle buurt bewoners.
 
Verbazing ook van mijn kant. Ruis waar je blijkbaar geen last van had met je TV, maar alleen het retoursignaal verstoorde. Filtertje ertussen voor dat retoursignaal en jij kon blijkbaar gewoon de rest (behalve eventuele interactieve functies op de TV) ongestoord houden. Nieuwsgierig naar details waardoor die ruis dan wel werd veroorzaakt.
 
Ik zou ook een actie verwachten van Ziggo: er is een retour filter geinstalleerd op Uw aansluiting omdat er ruis komt uit uw aansluiting.
 
hatolex zei:
Dat kan ziggo toch niet zien als het in jouw woning is , dat constateren ze bij zoektocht in jouw woning.
als in de wijkkast de storing van een bepaalde komt dan weten ze ook welk huis daar aan hangt. ziggo had de klant dus kunnen informeren. tenzij het qua administratie een zooitje was en kabels gekruist waren.
 
hier ook wel eens gehad en de monteur zou een kaartje in de bus moeten doen als er niemand thuis is. Was hier ook niet gebeurd.....
Ik was ook ineens afgesloten (en een huis paar huizen verderop ook blijbaar), maar dat wist ik niet ik kon gewoon nioet meer bellen en internetten......
binnenmonteur gekomen HB, kabels etc. gecheckt niks fout maar het bleek achteraf in de originele doos te zitten. Alleen wist de montuer die binnen bezig was in 1e instantie niks van dat filter dus was ie in de verkeerde hoek aan het zoeken..... Na lang zoeken en 2 HB dozen aansluiten en proberen te actieveren en bellen met de helpdesk kwam hij erachter dat het aan de HB lag en dat een nieuwe doos wrs. wel zou werken maar dat was niet te testen omdat filter met de hand verwijderd worden door weer een andere monteur.....Dus het lijkt dat de communicatie en administratie nog niet altijd optimaal is :-)
 
Nog even voor de duidelijkheid, ik had zelf totaal geen last van slecht beeld in de slaapkamer
ik kon ook nooit weten dat er zo veel ruis op zat.

Maar dat zomaar afsluiten zonder bericht vind ik wel erg
 
broodje aap ziggo ruis ken ook op kabel komen door andere gebruikers op de wijkkast komt door veel download (data verkeer)
 
Terug
Bovenaan