• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Af en toe wegvallen verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Apeldoorner
  • Startdatum Startdatum
A

Apeldoorner

Dag allemaal!

Ik heb de afgelopen maand een steeds herhalende probleem:

Af en toe valt mijn verbinding weg. Sites blijven laden... ( De bekende gele uitroepteken @ tray )
Ik dacht eerst dat het te maken heeft met mijn computer, aangezien ik een tijd geleden
heb lopen rommelen met die DNS probleem van UPC. Dit terug gezet, niet geholpen. Sterker nog;
Heb net een week een nieuwe computer gekocht en probleem blijft.

Het valt mij wel op dat het probleem verergert als ik het net belast. ( veel downloaden bijv. )
Elke keer als ik dan op " problemen oplossen " druk, geeft hij na een x aantal minuten aan dat hij bepaalde sites wel kan openen en dan is mijn verbinding in een keer weer terug. Dit had ik ook met de vorige pc.
TIJDENS de storing kan ik wel gewoon de router benaderen. Dus mijn computer is hier niet de oorzaak van. Ik heb een Thomson TWG 850 van upc, woonachtend in Apeldoorn. ( 7312 )

Wie kan mij dit uitleggen of hebben meerdere hier last van?!

trouwens mijn modem is aangesloten op de meest logische manier: Binnenkomende CAI ( groene kabel , + tratec upc geschikte einddoos ) Opsteeksplitter van upc : RADIO / TV / DATA.
En op mijn modem bekabeld naar mijn pc. ( plus minus 10 meter, dus geen repeater nodig. )

Wat ik ook trouwens heb, en dan weet ik niet of dit er mee te maken heeft? Is dat Youtube video's VAAK maar 1 deel bufferen en dan compleet stokt.
 
Je bent zeker niet de enige. Zie ook het algemeen storingsmeldingen topic.
Ik heb er ook de hele week al last van. Vanavond lijkt het extra vaak te gebeuren.
 
Bijzonder. Hetzelfde probleem hier in Alkmaar. En dan bel je de helpdesk...net gedaan....en dan krijg je doodleuk te horen: geen problemen bekend in uw regio...zal wel in uw router zitten, probeer het eens een tijdje zonder router.... Kortom: ligt niet aan UPC. Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen....
 
Heb net de dealer-lijn gebeld, het scheelt dat ik zelf in de detailhandel zit, en ook een UPC lever punt ben.
Hier is een speciale telefoon nummer voor waar je mensen aan de lijn krijgt die iets meer van hun product weten. Volgens de UPC monteur is hiervan een officiele storings melding van gemaakt. M.a.w de klacht is bekend. Als iedereen even belt die hier last van heeft, des te sneller het word opgelost. Wat ze dan doen is even de gegevens uit je modem halen en die gebruiken ze om deze storingen te kunnen oplossen. Hij geeft ook aan dat het al absoluut geen probleem is bij je thuis, maar dat ergens in hun netwerk het probleem zit. Dit kunnen ze dus oplossen door dat wij even bellen, dan kunnen hun de gegevens binnenhalen.
 
overigens ligt facebook eruit ? of is dit ook een storing?
 
Zyprexa zei:
Bijzonder. Hetzelfde probleem hier in Alkmaar. En dan bel je de helpdesk...net gedaan....en dan krijg je doodleuk te horen: geen problemen bekend in uw regio...zal wel in uw router zitten, probeer het eens een tijdje zonder router.... Kortom: ligt niet aan UPC. Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen....

Ook in Purmerend op in ieder geval 3 postcodes door de hele stad voor zover ik bij vrienden en kennisen heb kunnen achterhalen :

1444 / 1445 / 1447

Symptonen :

- Wegvallende connectie internet
- Blokkerig en stilstaand beeld
- Telefoon lijn die onbereikbaar is wegens technische problemen.

Nu heb ik vanmiddag de HD gebelt en deze geeft aan dat het Signaal wat binnen komt te zwak is dus nu krijg ik wederom een monteur ( binnenmonteur 13de sinds April 2011 ) die gaat kijken of het probleem intern ligt. Overigens wel humor want de 13 voorgaande monteuren konden ook niks vinden en de eindversterker staat letterlijk tegenmijn woning aan tops 20CM van mijn AoP. UPC moet zelfs toestemming vragen om mijn tuin te mogen betreden als ze bij de eindversterker moeten wezen hihi.
 
Hier ook 9218, achterlijk gedoe dit. Ik heb dit al maanden lang. Vanmorgen is het al 2x weggevallen. Geen tel geen inet. zucht

edit nu 4x
 
Hier sinds 2 a 3 weken ook hetzelfde. Vaak kort wegvallen van verbinding of tijdelijk heel erg traag en dan ineens weer even normaal. Vooral ook veel problemen bij ophalen en verzenden van mail.
 
@ShadowBumble: 1444 (directe omgeving Prinsenstichting) ook -sinds tijden- last van korte verbindingsproblemen.

Zoals in een ander topic al gemeld is mijn binnenkomend signaal te zwak waardoor de Upstream van de Cisco EPC 3212 te hoog is.
Erkend door (eerste!) binnenmonteur; netwerkmonteur zou a.s. vrijdag verder gaan zoeken.

Over blokken op tv-beeld kan ik geen zinnig woord zeggen want we (lees: mijn vrouw)gebruiken de digidoos alleen op de slaapkamer.
Beneden satelliet en geloof me: ook daarmee meer dan genoeg problemen (Dreambox)
 
Terug
Bovenaan