• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

af en toe korte uitval

  • Onderwerp starter Onderwerp starter efcee
  • Startdatum Startdatum
E

efcee

heb af en toe korte uitval van aantal pingetjes, niet erg handig bij online gamen :(((
gebruik het nieuwe cisco modem icm linksys wrt320n.
hebben meer mensen hier last van?

zo ziet het er voor/na de uitval er uit

Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=15ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=48ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=18ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=23ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=14ms TTL=248
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=13ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=11ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=20ms TTL=248
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=23ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=13ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=24ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=24ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=24ms TTL=248
Reply from 213.46.242.101: bytes=32 time=10ms TTL=248
 
Post je signaal eens, dit kan je vinden via 192.168.100.1 (down en up)
 
En voer de pingtest ook even uit terwijl je pc direct via UTP aan je modem hangt.
 
Dit lijkt op een onderbreking van een draadloos signaal. Is het inderdaad zo dat je draadloos werkt, switch dan eens van kanaal. Let er wel op dat je tenminste 3 kanalen naar boven of naar beneden gaat.
 
Ping ook een naar de gateway van je router (meestal 192.18.1.1)
lijkt idd missen van het draadloos signaal...
 
oh zzz kreeg geen emails dat er reactie was op mn topic...
dit is een wired verbinding. laatste paar dagen gaat het weer goed.
ping naar router blijft wel altijd goed.

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -3.3 dBmV 39.9 dB
Channel 2: -3.1 dBmV 40.2 dB
Channel 3: -3.2 dBmV 40.0 dB
Channel 4: -3.1 dBmV 40.3 dB
Channel 5: -4.7 dBmV 39.9 dB
Channel 6: -4.0 dBmV 40.4 dB
Channel 7: -3.4 dBmV 40.5 dB
Channel 8: -3.2 dBmV 40.5 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 58.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
Het Power Level upstream is veel te hoog en dit zal waarschijnlijk de disconnects veroorzaken. Hier kan je zelf in de meeste gevallen weinig aan veranderen. Neem contact op met UPC en vertel ze dat je modem met 58.2 dBmV staat uit te zenden.

Wat je nog even zou kunnen proberen is de coaxkabel tussen AOP en modem loshalen en weer goed vast zetten. Is dat gewoon het meegeleverde korte coaxkabeltje?

Verder: hoe is je situatie: AOP in de woonkamer/in de meterkast? Wel of geen splitter naar de modem toe? Wel of geen versterker?

Met behulp van je antwoorden op mijn vragen kunnen we nog even kijken of er aan jouw kant iets mis kan zijn. Meestal moet er echter een aapassing plaatsvinden vanuit UPC om het Power Level Upstream naar beneden te krijgen.
 
bedankt voor jullie reacties.
het modem staat in de meterkast, redelijk nieuwe huis (2001)
modem zit aangesloten via meegeleverde splitter en korte kabels.
zal ook even proberen zonder splitter, ik gebruik de kabeltv toch niet ;)
 
met splitter van upc er tussenuit, modem recthstreeks op aop zijn de waardes compleet anders:
Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 10.3 dBmV 38.9 dB
Channel 2: 10.3 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 10.5 dBmV 39.2 dB
Channel 4: 10.0 dBmV 39.2 dB
Channel 5: 10.4 dBmV 40.7 dB
Channel 6: 10.3 dBmV 40.5 dB
Channel 7: 10.2 dBmV 40.7 dB
Channel 8: 10.1 dBmV 40.4 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 35.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
 
Een tweeweg splitter heeft een verlies van ± 3,5 dB.
Bij jou is het verschil van de signaalwaarden met of zonder splitter echter ± 13 dB downstream en ± 23 dB upstream.
Mogelijk is de kabel tussen de AOP en splitter niet goed, tussen splitter en modem niet goed, maakt een coaxkabel geen goed contact, of is de splitter defect.
Je zult dus nog het eea moeten testen om uit te zoeken wat het precies is.
Een nieuwe goede splitter kost 5 a 7 euro.
 
Terug
Bovenaan