• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Advies: Ga niet in op telefonische aanbiedingen UPC.

UPC-abonnee uit Arnhem

Forum Gebruiker
Berichten
170
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vorige week donderdagavond werd ik door UPC medewerker gebeld en overgehaald voor 6 MAANDEN OP PROEF mijn Chello Easy/Dig. Telefoon Basis om te zetten naar Chello Light/Dig. Telefoon Freetime zonder meerkosten. Na deze 6 maanden zou ik een beslissing mogen nemen: terug of behouden. Aan het eind van het telefoongesprek werd deze afspraak nog herhaald door de UPC-medewerker zodat er geen misverstanden ontstonden.
Vandaag krijg ik twee brieven van UPC waarin één waarin staat dat ik voor 12 maanden vastzit aan Chello Light miv van 27 maart en één exact dezelfde brief waarin staat dat dit per 28 maart ingaat. Over een proefperiode en het digitale telefonie abo wordt met geen woord gesproken. Vreemd is ook waarom ik 2 brieven krijg.
Onmiddellijk UPC gebeld. Het gratis nummer wil mij niet te woord staan. Het 0900 klantenservice
zegt niets van deze afspraak te weten en zegt dat ik vast zit aan 12 maanden Chello Light voor de normale prijs.
Als ik klachten heb dan moet ik maar een brief schrijven naar UPC in Kapelle a/d IJssel. Dus bij een internet en telefoniebedrijf moet je de klachten per brief aanmelden.
Ik adviseer daarom iedereen niet in te gaan op telefonische aanbiedingen van UPC want de afspraken worden niet nagekomen en je hebt qua bewijs geen poot om op te staan.
 
Zowiezo al nooit op telefoon actie's ingaan of eerst vrijblijvend info naar je laten op sturen!! En een naam vragen van de persoon die je aan de lijn hebt. En alles zwart op wit regelen. Anders wordt het echt jouw woord tegen hun...
Irritante zooi voor je dat wel! Succes!
 
Op zoiets ga je hopelijk toch niet verder op in. Je weet wat je afgesproken hebt.

Binnen 30 dagen kun deze verandering van je abbo teniet doen
 
Bedenktijd en opzegtermijn
Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de wordt afgesloten, consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen; hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen. Als de consument binnen de zeven werkdagen al betaald heeft, en daarna alsnog de overeenkomst herroept, is de leverancier verplicht om binnen dertig dagen de betaling terug te storten. Als de consument een financieringsregeling heeft afgesproken, dan wordt deze mede herroepen.

De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is. Als het gaat om een dienst, dan gaat de termijn in op de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten of op de dag waarop de bevestiging binnen is. Als op de dag van ontvangst van de goederen of de dag van sluiting van de overeenkomst betreffende de dienst de schriftelijke bevestiging nog niet binnen is, dan wordt de termijn verlengd naar drie maanden.

Misschien heb je er wat aan.
Jan :o
 
Ik kreeg van de week een telefoontje van iemand die zei van UPC te zijn.

Hij begon met de opmerking dat bij mijn mediabox alle extra pakketten weg waren en ik alleen nog het basispakket had. Dat klopte, ik heb nog een paar maanden proeftijd over.
Vervolgens werd het aanbod gedaan mij op digitale tv te abonneren voor € 2,16 per maand en werd heel kort vermeld dat ik dan 70 zenders zou krijgen.
Wacht even. Dat zou dus betekenen basis en extra pakket voor € 2,16 ipv € 4,16.

Ik heb gezegd dat het leuk klonk, maar dat ik er over wilde nadenken en pas besliste nadat ik het aanbod schriftelijk had gekregen. Het gesprek was toen snel beëindigd

Ik ben bij aanbiedingen altijd redelijk wantrouwend. Bedrijven zijn geen filantropische instellingen en gratis bestaat niet.
Verder ga ik uit principe nooit in op telefonische aanbiedingen of verkopen aan de deur.
Als ze het serieus menen kunnen ze mij vrijblijvend informatie en een offerte sturen.
 
Dat Extra Channel Pack kost inderdaad € 2,- p/m extra, zie ook upc.nl.
 
Wat betaal je nu volgens die aanbieding per maand? Is dat wel 12 maanden voor 29,95 p/m?
Dan heb je in iedergeval wel 6 maanden extra korting.
Waarschijnlijk is dit dan door een wederverkoper gedaan..
 
Ik kreeg ook een telefoontje. Ik kon Film1 en Sport "goedkoper" krijgen. Klonk leul totdat ik vroeg of ze de aanbieding op papier/email naar mij konden sturen. Dat kon niet, kon alleen telefonisch. Toen vertouwde ik het niet meer..
 
Dit riekt toch naar pure oplichting.

Zie ook mijn vergelijkbare ervaring: www.Chelloo.nl/forum/index.php?topic=13309.0
Daar werd mij telefonisch ook van alles beloofd en de helft niet nagekomen.

Het wordt tijd dat Radar of welke consumentenorganisatie dan ook hier eens korte metten mee gaat maken.
Misschien is er ook wel een "waakhond" als de OPTA :police: die binnen deze branche boetes kan uitdelen.
Het is toch niet meer normaal zoals deze mafiaclub haar klanten besodemietert.

Nog 7 maanden te gaan, en dan zit mijn jaarcontract van UPC er weer op. De hele bende gaat dan defintief de deur uit.
Telefonie, internet en kabel-tv. Satelliet heb ik al en de aanbiedingen voor internet/telefonite/digi-tv via ADSL2+ zien er een stuk leuker uit. Lagere kosten en snellere en betrouwbaardere lijnen.

Best jammer, want het produkt opzich is niet eens verkeerd, maar de manier waarop ze met hun klanten, service, afspraken ed omgaan, en het feit dat er al een heel forum wordt volgekladdert met klachten is voor mij voldoende reden om deze club geen rooie cent meer te gunnen. :6 (hij staat er helaas niet bij, maar zie dat maar als een dikke middelvinger)
 
Terug
Bovenaan