Mijn schoonmoeder had voorheen altijd alleen Kabel TV van Ziggo. Later heeft ze dit uitgebreid naar internet+telefonie. Volgens mij waren de extra kosten maar 10 euro p/m. Ze keek altijd via een klassieke CRT (breed)beeldbuis naar de zenders. Een paar maanden geleden hebben we onze oude plasma tv aan haar gegeven (een 720p model 37PV60). Op dit scherm zien de analoge zenders er verschrikkelijk slecht uit.
Helaas heeft deze tv geen ingebouwde DVB-C tuner. Nu wil ik overwegen om een tweedehands DVB-C decoder te kopen, zodat ze naar de ongecodeerde digitale zenders (4 x HD, de rest in SD) kan kijken.
Mijn voorkeur gaat naar een enigzins courant model en het is niet nodig dat deze kan opnemen. Mijn oog is gevallen op b.v. de Humax iRHD-5300C. De 5200C en 5400C kunnen ook een optie zijn, maar zijn wat duurder omdat deze kunnen opnemen. Mijn voorkeur gaat naar zo low budget mogelijk.
Hebben jullie nog adviezen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tweedehands Humax decoder? Of adviseren jullie een ander merk/model? Ik heb de website van Ziggo gecheckt en ze bieden een goede handleiding aan hoe b.v. de 5300C in te stellen.
Helaas heeft deze tv geen ingebouwde DVB-C tuner. Nu wil ik overwegen om een tweedehands DVB-C decoder te kopen, zodat ze naar de ongecodeerde digitale zenders (4 x HD, de rest in SD) kan kijken.
Mijn voorkeur gaat naar een enigzins courant model en het is niet nodig dat deze kan opnemen. Mijn oog is gevallen op b.v. de Humax iRHD-5300C. De 5200C en 5400C kunnen ook een optie zijn, maar zijn wat duurder omdat deze kunnen opnemen. Mijn voorkeur gaat naar zo low budget mogelijk.
Hebben jullie nog adviezen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tweedehands Humax decoder? Of adviseren jullie een ander merk/model? Ik heb de website van Ziggo gecheckt en ze bieden een goede handleiding aan hoe b.v. de 5300C in te stellen.
