• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Advies aanschaf DVB-C decoder

Berichten
127
Mijn schoonmoeder had voorheen altijd alleen Kabel TV van Ziggo. Later heeft ze dit uitgebreid naar internet+telefonie. Volgens mij waren de extra kosten maar 10 euro p/m. Ze keek altijd via een klassieke CRT (breed)beeldbuis naar de zenders. Een paar maanden geleden hebben we onze oude plasma tv aan haar gegeven (een 720p model 37PV60). Op dit scherm zien de analoge zenders er verschrikkelijk slecht uit.

Helaas heeft deze tv geen ingebouwde DVB-C tuner. Nu wil ik overwegen om een tweedehands DVB-C decoder te kopen, zodat ze naar de ongecodeerde digitale zenders (4 x HD, de rest in SD) kan kijken.

Mijn voorkeur gaat naar een enigzins courant model en het is niet nodig dat deze kan opnemen. Mijn oog is gevallen op b.v. de Humax iRHD-5300C. De 5200C en 5400C kunnen ook een optie zijn, maar zijn wat duurder omdat deze kunnen opnemen. Mijn voorkeur gaat naar zo low budget mogelijk.

Hebben jullie nog adviezen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een tweedehands Humax decoder? Of adviseren jullie een ander merk/model? Ik heb de website van Ziggo gecheckt en ze bieden een goede handleiding aan hoe b.v. de 5300C in te stellen.
 
De 5300c werkt hier prima. Met een externe harde schijf eraan kan deze eventueel ook nog opnemen.
 
Dat merk kende ik nog niet. Waarom is de Xoro beter dan de Humax? Het merk wordt niet genoemd op de site van Ziggo. Ik heb liever een model dat officieel gesupport wordt.
 
Geen idee, wel kleiner en goedkoper in ieder geval. Ik heb geen ervaring met Humax maar over de Xoro was ik tevreden.
En je zij zelf het lieft zo low budget mogelijk.

De meeste verkopers (bol.com) hebben gratis retourneren, maar als je het echt niet vertrouwd zou je ook de Humax kunnen nemen inderdaad.

Xoro heeft trouwens ook nog een goedkoop model met CI+ mocht je schoonmoeder ook ooit de gecodeerde kanalen willen kijken.
De Xoro HRM 8760 CI+

Ik dacht ook nog even aan een VU+ box maar laat ik je schoonmoeder dat maar niet aanbevelen, en ook niet echt goedkoop.
 
meesje zei:
Dat merk kende ik nog niet. Waarom is de Xoro beter dan de Humax? Het merk wordt niet genoemd op de site van Ziggo. Ik heb liever een model dat officieel gesupport wordt.

Je moet ook niet kijken wat er op de site van ziggo staat(dat is onzin praat namelijk), zolang de apparaat die je gebruikt dvb-c heeft werkt dit gewoon, zeker voor de fta zenders
 
De prijs en het formaat van de Xoro is wel aantrekkelijk. Via amazon.de ook nog best betaalbaar. En ook kosteloos retourneren. Ik ben alleen een beetje huiverig naar het installeren van zo'n apparaat. Voor b.v. de Humax 5300c wordt op de Ziggo website stap voor stap aangegeven wat te doen.
 
Als het met nl menu is moet het instellen van dvb-c geen probleem zijn, wijst inpreciepe vanzelf de weg :)
 
Ik denk dat ik toch ga zoeken naar een 2ehands 5300C. Deze worden flink op marktplaats gedumpt. Ik denk voor rond de drie tientjes wel te krijgen.
 
Terug
Bovenaan