ADSL Abonnement (KPN netwerk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien ik thuis 2 pc's heb staan en voorlopig geen laptop ga aanschaffen ben ik niet zo happig op het hele "wireless" gedoe. Zeker gezien het aantal opmerkingen van gebruikers mbt onstabiliteit en onveiligheid. Ben daarom aan het denken of ik niet beter een Speedtouch 510 kan kiezen ipv de Speedtouch 580 bij een Xs4all abonnement. Ik weet dat de 580 klaar is voor ADSL2, maar als er dadelijk ADSL2+ komt, dat natuurlijk veel interessanter is, haal ik daar dus ook het voordeel niet van uit.

Heeft iemand (of kent iemand met) goede ervaringen met een Speedtouch 510 in combinatie met een 8mbps/1mbps abonnement?
 
De speedtouch 580 heeft behalve de wireless LAN ook gewoon een 4 poorts switch onboard.
Je kunt dus alles met UTP kabel aansluiten en het wireless gedeelte uitschakelen / blokkeren.
https://www.speedtouchdsl.com/prod580.htm
 
Jagger032 zei:
Aangezien ik thuis 2 pc's heb staan en voorlopig geen laptop ga aanschaffen ben ik niet zo happig op het hele "wireless" gedoe. Zeker gezien het aantal opmerkingen van gebruikers mbt onstabiliteit en onveiligheid. Ben daarom aan het denken of ik niet beter een Speedtouch 510 kan kiezen ipv de Speedtouch 580 bij  een Xs4all abonnement. Ik weet dat de 580 klaar is voor ADSL2, maar als er dadelijk ADSL2+ komt, dat natuurlijk veel interessanter is, haal ik daar dus ook het voordeel niet van uit.

Heeft iemand (of kent iemand met) goede ervaringen met een Speedtouch 510 in combinatie met een 8mbps/1mbps abonnement?
heb zelf dus een speedtouch 510 v4 Prima apparaat altijd 24/7 aan, geen klachten. de v4 staat voor de 4 port switch/router.
Da's idd een vaak geleverde modem , prima dus , maar... zo'n 864kb/s upload, en net geen 8Mb/s download (zie speedtouch510v4 specificaties verderop deze site). Heb zelf een 4/1Mb/s abbotje(wel bij ander netwerk,maar we're talking modem nu), en bij jou abbo krijg je dus dat je modem net iets onder de maximale abbospecificaties zit(hardwarematige modem limiet, firmwaregeshit geeft geen zin).
Maar algemeen: so what die paar bitjes mierenneuken we niet,kan je ook weer opheffen aan bekabelingverlies die 1024 haal je nooit thuis,tenzij je naast de centrale woont (je kan eventueel zelf in de winkel een 1024Kb/s upload adsl1 modem kopen bv SMC)...loopt prima, en na minimale contractsduur afgesloten te hebben bekijk je dan wel weer hoe de isp's het doen. Succes...
 
Ik heb xs4all effe gemailed met de vraag ofdat alleen de download gebruikt word voor het bepalen van je datalimiet (zoals of teh site staat)
En waarom ze dan ook de download op de service page vermelden.
Hieronder mijn vraag en het antwoord van xs4all.

==========
Dank voor uw email.

Beide tellers, up- en downstream, zijn ter informatie. U kunt zien wat u per maand heeft ge-upload en
ge-download.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Abdel Issa
1e Lijn Sales
XS4ALL Internet BV

-----Original Message-----
From: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
To: <[email protected]>
Sent: Mon, 7 Feb 2005 10:54:32 +0100 (CET)
Subject: Datalimiet


>E-Mail verzonden via https://www.xs4all.nl/contact/
>Naam: xxxx
>Relatienummer:
>Soort abonnement: Iets anders
>Vraag: Van Uw website:
>
>"Dataverkeer wat wordt daarmee bedoeld?
>Met de term “dataverkeer” wordt bedoeld de hoeveelheid
>data die wordt verzonden (upstream) dan wel ontvangen
>(downstream) via uw internetverbinding. Voor de
>datalimieten en fair-use-policy zoals van toepassing
>op de particuliere ADSL abonnementen van XS4ALL wordt
>met “dataverkeer” alleen de totaal ontvangen
>(downstream) hoeveelheid data bedoeld."
>
>xs4all klanten zeggen dat op hun service pagina gewoon
>upstream en downstream getelt word.
>
>Is de upstream teller op die service pagina slechts
>ter informatie?

Beide tellers, up- en downstream, zijn ter informatie. U kunt zien wat u per maand heeft ge-upload en
ge-download.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Abdel Issa
1e Lijn Sales
XS4ALL Internet BV
=======================

'ter informatie'
Aan een ieder hieruit zijn/haar conclusie te trekken.
 
Johnny54 zei:
De speedtouch 580 heeft behalve de wireless LAN ook gewoon een 4 poorts switch onboard.
Je kunt dus alles met UTP kabel aansluiten en het wireless gedeelte uitschakelen / blokkeren.
https://www.speedtouchdsl.com/prod580.htm

En hoe zit het dan met de "andere kant" van de modem? Is dat niet geheel wireless of kan/moet dat middels een kabel op de telefoonaansluiting worden gekoppeld? Ik stel deze vraag omdat ik op het gebied van wireless nog een newbie ben.
 
Jagger032 zei:
En hoe zit het dan met de "andere kant" van de modem? Is dat niet geheel wireless of kan/moet dat middels een kabel op de telefoonaansluiting worden gekoppeld? Ik stel deze vraag omdat ik op het gebied van wireless nog een newbie ben.
Bij zo'n modem router wireless whatever heb je twee zijdes.
LAN en WAN
WAN=Wide area network(internetprovider adsl of coax etc.)
LAN=Local area network, je ethernet aansluitingen(4xdus)en/of draadloos wifi.
Je internetsnelheid heeft geen invloed op de apparaten ondeling op het netwerk(ethernet en/of wifi) dus de computers die onderling data uitwisselen op je thuis subnetmask. Dus de abbo snelheden zijn alleen op invloed van internet verbindingen (WAN).

Lijkt me slim om je er toch in te verdiepen,lezen handleiding enzo, voor je gaat aansluiten. Goede setup/comfiguratie geeft lekker resultaat. 8 van de 10 storingen zijn user related. succes again.
 
Bedankt voor alle informatie!
Ik zal me er zeker in gaan verdiepen.
Ik heb tenslotte nog tot en met 31 maart de tijd ;D
 
Wat is de beste manier om chello op te zeggen?

Het opzegformulier invullen en aangetekend versturen lijkt mij het beste toch?

En dan stuurt chello mij een doos waarmee ik mijn modem op kan sturen.

Vraagje, in het formulier staat:
2. Opzegging abonnement(en)
Hierbij zeg ik, met in achtneming van de geldende opzegtermijn van 1 kalendermaand, de volgende
abonnementen van UPC op:
Opzegdatum
Daar moet ik toch een datum neerzetten 1 maand later dan de datum waarop ik dit formulier verstuur?
Hoe gaat dat als ik nu opzeg?
11-02-2005 brief versturen met opzegdatum 11-03-2005? Hoe gaat dat met abbonementskosten? Of kun je alleen maar aan het begin/eind van een maand opzeggen???
 
adsl topics gaan hier verder:
https://www.adsll.com (lidmaatschap = gratis ;D )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan