• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

administratie kosten handmatig betalen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jangroen
  • Startdatum Startdatum
J

jangroen

Geachte heer van Groenewoud,

In reactie op uw bericht:


Er staat in de brief die ik hebt ontvangen
Dat als ik via girotel betaal ik 0.75 (1.65)administratie kosten moet betalen .
Vreemd er komt geen administatie aan te pas van giro naar bank.
En ik heb in het veleden een automatische afscrijving gehad maar dat ging ook de mist in
mijn geld word de 19 van de maand gestort en dan willen jullie het de eerste van de maand het er afhalen.
vriendelijke groet Jan
krijg ik antwoord hier op



Informeren wij u graag als volgt:

U geeft aan dat u het niet eens bent met onze beslissing om extra kosten in rekening te brengen aan klanten die
niet via automatische incasso betalen. Voor de diensten die u niet via automatische incasso aan ons betaalt,
brengen wij een bedrag van € 0,75 per factuur in rekening. Het spijt ons dat u het hier niet mee eens bent.

Wij hebben deze keuze gemaakt, omdat wij de betalingen via automatische afschrijving efficiënter en tegen
aanzienlijk lagere kosten kunnen verwerken. Elektronisch betalen via bijvoorbeeld Girotel biedt voor u veel gemak,
maar bij ons is de verwerking van dit soort betalingen hetzelfde als die van een storting of een acceptgiro. Uw
bedrag komt binnen op onze rekening en wij moeten uw klantgegevens erbij zoeken om de betaling te kunnen
verwerken. Juist voor deze acties (welke niet uitgevoerd hoeven worden wanneer u automatisch betaald) worden
administratiekosten in rekening gebracht.

Uiteraard kunt u kiezen voor een automatische incasso, zodat u geen administratiekosten behoeft te betalen.
Helaas is het niet mogelijk om de incasso datum zelf aan te geven. Alle automatische betalingen worden op een
vaste datum door UPC geïncasseerd. Het is niet mogelijk om hier van af te wijken. Wij vragen u om uw begrip
hiervoor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

UPC Nederland


Het is niet mogelijk te mailen naar [email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren
via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op https://www.upc.nl
 
Re:betaling

Ik moet zeggen dat ik dit gewoon een net antwoord vindt. En laten we eerlijk zijn ze hebben in dit geval gewoon gelijk. Dit is niet onredelijk. toch?

En als ze teveel afschrijven kun je het altijd weer teruglaten storten tot een maand na de transactie geloof ik.
 
Re:betaling

Nou, wat is daar mis mee?
sm_eerie.gif

Zij moeten de betalingen handmatig verwerken omdat JIJ de automatischa incasso niet zo leuk vindt...
 
Re:betaling

Hier is niets vreemds aan. Veel bedrijven hanteren administratiekosten bij handmatige betalingen.

Dat de automatische incasso wordt afgeschreven aan het begin van de maand is ook normaal en wettelijk, ook dat doen veel bedrijven.
Dat jouw geld pas op de 19e gestort wordt is niet het probleem van UPC maar van jou. Jij moet gewoon zorgen dat er geld op je rekening staat. Praat anders eens met je baas over snellere betaling.
 
Re:betaling

Die administratie kosten van de betalingen moet gewoon in de abbonementskosten verwerkt zitten, dat doet elk bedrijf. Het is niet netjes achteraf, als je erachter komt dat de kosten hoger zijn dan verwacht, je klanten een verkapte prijsstijging op te leggen. Dan had je je huiswerk in het begin beter moeten doen. Geef dan diegene die met automatische incasso betalen een korting van 0.75.
 
Re:betaling

@ AXE
Er zijn bedrijven die inderdaad een korting geven als je via automatische incasso betaald. Ik vindt dit een elegantere oplossing, maar dat andere komt ook voor en beide methodes moeten gewoon duidelijk vermeld worden in de betalings voorwaarden.
 
Re:betaling

Als je via girotel betaald zit er volgens mij amper administratief werk aan, dat referentie nummertje zit er digitaal in, die kunnen ze zo uitlezen...
het zijn gewoon een stelletje luilakken...
 
Re:betaling

ik vind het om eerlijk te zijn schofterig om 0,75 extra te rekening als je niet automatisch betaald. Het is namelijk een verhoging van de abbo kosten. Normaal wordt je beloond als je automatisch betaald, nu wordt je gestraft als je het niet doet.

Ik denk dat de admin kosten waar ze het over hebben nihiel zijn.
UPc krijgt toch een tape( of ander opslag medium) van de bank waarop de betalingen staat en alles wordt toch automatisch en geautomatiseerd verwerkt. De bank geeft de korting dan aan UPC als er automatisch wordt betaald omdat de bank kosten bespaard, niet UPC, die krijgen gewoon dezelfde gegevens , of je nu automatisch betaald of via een acceptgiro ...

Of denk ik nu verkeerd ?

Ik kreeg ook zo'n chello mailtjes waar het volgende in stond :

Je zal nooit per ongeluk een foutje maken en onterecht afgesloten raken. Want als je bij een handmatige betaling het 16-cijferige betalingskenmerk vergeet of verkeerd overschrijft, kunnen wij je betaling niet goed verwerken.

Schuiven ze nu op deze manier de fouten die ze maken af naar de klanten ?
 
Terug
Bovenaan