• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Activeren STC lukt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nostra
  • Startdatum Startdatum
N

nostra

Vandaag de spullen van UPC Digital binnengekregen. Boekje gevolgd, en alles aangesloten. Echter, de STC wil niet correct activeren. Volgens de documentatie moet ik een scherm krijgen waarin "DI 1" oploopt tot en met "DI 99". In plaats daarvan krijg ik een scherm met "FO 1" en "HUNT". Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het gaat om een DVI 3000.
 
Yep:
1: heb je een goede wandcontactdoos? De 'oude' zijn niet goed voor digitaal
2: heb je kwello dan kan de splitter die de kabel bij binnenkomst in het huis splitst in internet- en tv-signaal de oorzaak zijn. In dat geval zo zei de
monteur bij mij kan het al voldoende zijn om de twee kabels die na de splitter zitten om te draaien op de aansluiting van de splitter.
Je kan natuurlijk ook van beiden last hebben. Veel succes ermee

Overigens..UPC hoort bij aflevering van het digital pakket de wandcontactdoos te testen (en in geval van een verkeerde doos) die direct te vervangen.

Mijn advies 2: bel de kweldesk van upc (€ 0.10/minuut) hang ff aan de foon en laat de monteur komen.
Mijn advies 2: Als je ze dan toch aan de lijn hebt vraag dan meteen een vergoeding voor het niet nakomen van de afspraak (levert je toch weer € 21.01 korting op).
Mijn advies 3: Hou je facturen in de gaten...Bij mij werd nadat de monteur was langsgeweest alsnog een bedrag van € 50.38 in rekening gebracht voor het afmaken van de DoeHetZelf aansluiting....
Mijn advies 4: Controleer de creditering!
Mijn advies 5: Koop een schotel-betere beeldkwaliteit en goedkoper.
 
Ik heb geen idee of mijn WCD in orde is. Ik nam aan van wel, maar hij is niet door UPC getest.

Of kan het te maken hebben met een (eenvoudig) splittertje dat op de WCD is gemonteerd? Setup is als volgt: WCD -> splitter -> twee signalen, 1 naar tv beneden, 1 naar tv boven. STC boven geplaatst, bestaande COAX van WCD -> TV aangesloten op STC. STC aangesloten op modem en televisie. Er geldt geen maximale afstand tussen WCD en STC (volgens infor UPC), of wel? Schat de afstand op een meter of 4.
 
Eerst alle meuk tussen wcd en stc weghalen en dan opnieuw proberen. Is de wcd het eerste punt in huis waar de kabel binnenkomt? Zo nee... dan bij nog steeds problemen naar eerste ingangspunt kabel teruggaan. Dit lijkt weer een typisch gevalletje "GeenWCDcontrolerenInstallatieDieNietGoedBlijktTeZijn" gezien het feit dat een splitter aanwezig is.
 
Ook bij mij werkt het geheel na de doe-het-zelf installatie niet. En ook is de WCD of de aansluiting in de meterkast (waar de kabel het huis binnenkomt) NIET doorgemeten bij aflevering avn de spullen. Wel wierp de betreffende persoon kort een blik in de meterkast, maar heeft daar en bij de WDC niets gedaan of doorgemeten.

Bij mij blijft na het (herhaald) aanzetten van modem en STC de boel na enige tijd steken op 'Exxxxxx' netwerk-foutmelding. Geen aanmeld- of inlogscherm.

Ik heb de splitter in de meterkast (voor splitsen TV-signaal naar woonkamer en naar boven) er tussenuit gehaald en heb nu alleen nog maar de splitter van Chello er tussen zitten. De Chello-splitter is er twee jaar geleden door UPC zelf tussengezet bij de installatie en zodanig gemonteerd en afgeschermd (met vastgeklonken kabels die alleen met een aparte tang los te krijgen zijn) dat het hier eigenlijk niet fout zou mogen gaan. Bovendien had degene die de doe-het-zelf pakket kwam afleveen dit volgens de brief van UPC moeten doormeten. En dat is dus niet gebeurd.

'k Heb maar een afspraak gemaakt met een monteur voor het afwerken van de doe-het-zelf installatie. Dit kost me niets als ik de spullen goed heb aangesloten (en dat is zo). Dat mogelijk 'iets' niet helemaal lekker zit met de bekabeling totaan de WCD, dat had degenen moeten controleren (en evt. vervangen) die de spullen heeft afgeleverd. Ik ga dus ook absoluut niet betalen voor mogelijke kosten i.v.m. het wijzigen van de bekabeling in de meterkast of bij de WCD.
 
Het probleem kan ook nog zitten in de kabel tussen de modem(voor je STC) en je STC zelf. Bij mij zijn er ook problemen, krijg allerlei codes(HUNT, BE12/14 F01/16) op mijn TV en verder gebeurd er niks. Helpdesk gebeld en deze melde dat als al de lampjes op je modem goed branden het geen probleem is in je kabel aansluiting.
Krijg as. vrijdag een monteur langs en hoop dat het dan voorbij is.
 
Als je Fo ziet is je signaal te zwak, dat probleem had ik ook. Upgrade je coax kabel of koop een signaal versterker die ook een retour signaal geeft zoiets kost ~ €100,-
https://www.h-e.nl/producten.php?GroepID=214&Van=SubGroepen&ubername=Beeld&ubersubname=DVD._.-._.Televisie._.-._.Video

Wat je ook kan doen is je stc instaleren in de meterkast en daarna kijken of ie em dan elders doet, ik weet dan wel 100% zeker dat je een paar kanalen zul missen.
 
ik heb net alles geinstalleer DTV - CHELLO - TELEFONIE

ook alles doe het zelf en alles werkt naar behoren.

dus vermoedelijk ligt het toch aan je binnenkomend signaal ...
 
Dat is wel een erg makkelijke conclusie, dat als het bij jouw werkt het bij ons ook moet werken.
 
meer het feir dat het wel kan werken, en dus niet dat het weer een UPC fout is.
als je alles goed aansluit zou het toch moeten werken? lijkt me ...
 
Terug
Bovenaan