• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

activeren hdtv onmogelijk

Berichten
26
ik heb vandaag de mediabox HDTV dvr royaal gekregen, netjes binnen 5 dagen. Op de doos staat keurig een nummer vermeld dat ik moet bellen om de dvr mediabox te activeren. Bij het telefoonnummer krijg ik echter meteen de melding dat ik een onjuist klantnummer heb ingevoerd.
De helpdesk is al sinds vanmiddag overbelast: ik wordt eruit gegooid na de melding dat de wachttijd meer dan 15 minuten bedraagt.
Iemand iets gehoord van een storing?
 
heb je een klantnummer dat bestaat uit 6 of 7 cijfers gevolgd door een -1 of -2?
in dat geval moet je denk ik alleen die 6 of 7 cijfers invullen... Die van mij zit in het verzendproces dus kan het niet proberen
 
Wat raar, mijn box werkte meteen en ik heb niet gebeld om te activeren
 
Volgens mij werkt het nummer niet.
Ik had hetzelfde probleem: onbekend klantnummer.
Helpdesk gebeld en die zeiden dat er een probleem was.
Ze hebben vervolgens iets omgezet en binnen 5 minuten deed alls het.
Dus je moet toch echt de helpdesk bellen
 
Nee dat is geen storing, ik heb het zelfde gehad als jij nu, dat komt dat TNT post eerst moet doorgeven dat je de HDTV DVR ontvangen heb, dan pas werk je klantnummer op het nummer dat je moet bellen.
maar ik heb zelf de UPC gebeld en had binnen vijf minuten beeld.
 
Het is opgelost. Er was een storing met het activeringsnummer. Mijn klantnummer was goed.
De helpdesk was helemaal overbelast, (20 minuten gewacht) er waren meer mensen met het zelfde probleem. HD heeft de mediabox geactiveerd.

Nu werkt alleen VOD en uitzending gemist nog niet. Maar weer een telefoontje naar de hd.
 
Vurpurrlalla zei:
Het is opgelost. Er was een storing met het activeringsnummer. Mijn klantnummer was goed.
De helpdesk was helemaal overbelast, (20 minuten gewacht) er waren meer mensen met het zelfde probleem. HD heeft de mediabox geactiveerd.

Nu werkt alleen VOD en uitzending gemist nog niet. Maar weer een telefoontje naar de hd.

Dat is een bekend probleem (had ik ook) je zult inderdaad de HD hiervoor moeten bellen want alleen zij kunnen dat oplossen.
 
Dat probleem met VOD / uitzending gemist kun je waarschijnlijk zelf oplossen. Dit had ik ook.
De volgense oplossing kreeg ik van Forrestma-UPC.
Ik weet niet of het al ergens in een topic/faq staat:

- Eerst een item van programma gemist bestellen. Hier zul je een foutmelding krijgen.
- Mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de activeringscode 105 (of een andere code, zolang je maar een ander gebied kiest) en daarna weer een item bestellen van programma gemist. Dit zou nu goed moet gaan.
- Mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de originele activeringscode en daarna weer een item bestellen van programma gemist.
 
Ook dit werkt nu perfect, en ik heb er niets aan hoeven doen. De kids kijken nu naar Cow and Chicken on demand, hoop dat dit programma aanslaat bij ze ;D
 
Terug
Bovenaan