• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

activeren DVR een drama

Berichten
1.859
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Gisteren mijn DVR ontvangen, zat er al sinds 10 maart op te wachten.
Dit duurde zolang dat forrestma-upc van de week er naar gekeken heeft en opnieuw de order geplaatst ( DVR-Royal)
Gisteren eindelijk de DVR binnen.

Dan moet je hem activeren via een 088 nummer. Dit ging niet soepel, na 3x mijn klantnnummer ingevoerd te hebben begon het te werken.
na een kwartier had ik beeld alleen ned123 rtl4578 bbc12 en film123/sport1 rest deed het niet.
Maar gebeld met de klantenservice. Daar bleek dat het pakket DVRstarter was opgestart. Dat werd meteen omgezet naar royal. Maar dan nog klopt het niet, zelfs het merendeel van het starterspakket geeft geen beeld, zelfs niet NET5 of RNN7 (starterszenders). mooi balen.
Maar opnieuw gebeld met de helpdesk, want ik wil beeld.. op zijn minst van het starterspakket. Daar hebben we alles doorgenomen, van software tot smartcardcode, van verbindingskwaliteit tot resets... resultaat blijft hetzelfde. Staat goed in de systemen, maar ik heb geen beeld.

Na overleg met een supervisor gaf de HD-medewerkster aan dat ik de reguliere activeringstijd van 24 uur (dat is max activatie doorlooptijd) maar even moest wachten, dan is het duidelijk of de activering goed door de systemen is doorlopen.
Ik vind het allemaal maar raar. Als ik online lees hoe soepel het bij ene ieder gaat en hoe beroerd bij mij....wat is er aan de hand ?

ik baal stevig er van, ben al vanaf 10maart bezig om een een 3 halen 2 betalen pakket goed te krijgen.... dit mag toch niet ? van mailaccounts die gewist worden/verkeerd ingesteld staat/ tot een dramatische opstart van DVR. Dan moet mijn factuur nog komen, ik verwacht het ergste...

Nog 5 uur en dan is de 24 uurstermijn verstreken van de activatie van DVR pakket... het zal mij benieuwen...
Dit wordt denk ik weer een belletje naar de HD *zucht*
 
Heel vervelend.

Vast al geprobeerd... fabrieksinstellingen en dan opnieuw zenders zoeken.
 
Je treft het niet zeg......

Mijn DVR deed het binnen 10 minuten.
Als het fout gaat dan gaat het ook goed fout.
 
Robert Koopman zei:
Je treft het niet zeg......

Mijn DVR deed het binnen 10 minuten.
Als het fout gaat dan gaat het ook goed fout.

mja... zet me ook te denken medio juli ga ik verhuizen, diensten gaan mee ( is de bedoeling), voorspelt weinig goeds :S
 
Dan moet je hem activeren via een 088 nummer.

Ik kijk hier een beetje van op ???
Ik heb de dvr aangesloten en vervolgens mijn regio code ingevoerd.paar x ok en klaar.
Verder niets en draait perfect al meerdere dagen.
Ik heb geen klantnummer hoeven te gebruiken.
 
Ik heb dvr ontvangen, heel snel!! en daarna gewoon oude eraf, nieuwe erop en het 088 nummer gebeld. Dit is goed gegaan. Ook gewoon analoog beeld gekregen en kon dvr instellen.
Daarna geen beeld. 15 minuten gewacht en HD gebeld. Dit hebben een poke gegeven en alles werkte. Binnen uur dus prima. Dag later was meerderheid op 'geen toegang', hd gebeld en heb een poke naar smartcard gekregen en sindsdien werkt het prima. De rekening moeten we nog krijgen. Normaal heb ik 81 + wat bellen per maand, nu moet het dus 65+tv/radio pakket dus ook rond 80 euro liggen en ik heb paar keer naar 0900 moeten bellen.

Vervelend te horen dat het fout gaat bij je.
 
***update ****

ruim 24 uur en een geergerd gesprek met HD verder.
Status staat nog steeds klaar om door te gaan.... Ik moet weer 24 uur wachten. Dit komt door het nieuwe systeem niets is mogelijk, alleen de Chipcard poken zoals MrFloris hier eerder meld.. Ingrijpen kunnen ze niet en wijzigen al helemaal niet tijdens het proces.
maar dat heeft ook geen resultaat want alles draait prima aan mijn kant . De database aan de kant van UPC (geheel proces) verloopt tergent traag... Alles moet opnieuw opgebouwd worden.....en daar hebben ze vertraging in.

Ik word er zo simpel van...

de database van UPC mag mij niet :S , wie kan mij helpen ? Zelfs het werk van de webcare leden (forrestma en consorten) wordt ongedaan gemaakt door macro's, databases en collegae die van alles wissen..

...ik weet het niet meer...
 
***update ***

we zijn nu 36 uur verder en het resultaat is dat ik.... helemaal geen beeld meer heb op de DVR !
Wilde vanochtend vroeg even snel voor het werk een journaal kijken, kon het vergeten ik was geblokked voor alle kanalen. Aangezien het te vroeg is om te bellen ( toen helemaal) kijk ik straks na werk wel of het werkt. Maar ik ben er niet gerust op dat het op kort termijn gaat werken.

"ja uw account is al de fase voorbij waarop hij voorheen vastliep : het gaat goedkomen, we weten alleen niet wanneer"

*zucht*
 
vergeet niet, je kunt binnen 7 dagen retourneren en van bestelling afzien. dit meld upc in hun 'welkom' brief.
 
Terug
Bovenaan