• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Activatie probleem met CI+

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WhiteLotus
  • Startdatum Startdatum
W

WhiteLotus

Gisteren in mijn enthousiasme ci+ genomen. Even enthousiast begonnen met installatie toen ik thuis kwam. De diverse stappen ondernomen zoals zenders zoeken zonder de module en zo. Anyway op een gegeven moment keek ik tegen een scherm aan van upc met de woorden:
De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren. Hierna kunt u digitale tv bekijken.

Dat scherm gelaten voor 1 uur en toen kwam ik erachter dat ik het zaakje moest activeren met een 0900 nummer. Dit schijnt alleen nodig te zijn als de mediabox wordt vervangen door de module. Betekent dit dat als je voor je 2e tv een module huurt geen activatie nodig hebt? Vreemd. Mijn klantnummer werd jammer genoeg niet herkent door de automatische beantwoorder. Iets wat ik ook jammer vind is dat upc geen online activatie heeft net zoals Ziggo.

Toen heb ik de helpdesk (hd) gebeld met het probleem. Na het doorgeven van nummers op de doos werd mij verteld dat ik een uurtje moest wachten en dan zou het gepiept zijn.

Enfin, ik kan hier een verhaal schrijven over de vele telefoontjes die ik gepleegd heb maar het komt er kort op neer dat.... Iedere keer dat ik begin over activatie blijkt er iets mis te zijn. De 1e paar keer was er verwarring over het kaartnummer en de houdernummer. De laatste paar keer bleek de hele activatie niet te zijn genoteerd. Tijdens het laatste gesprek kreeg ik te horen dat de case was gesloten.

Al die keren ben ik goedgemutst geweest aan de telefoon ondanks alle tegenslagen. Niet alleen omdat je meestal meer bereikt met honing dan met azijn maar omdat je alleen jezelf treft met eventuele frustratie en woede. Toegegeven de laatste keer was ik ietwat minder blijmoedig aan de telefoon. Mijn vertrouwen in de kundigheid van de hd is weer op een dieptepunt.

Nu mijn hulpverzoek en vraag. Hebben anderen dit ook meegemaakt? Kon je kijken zonder activatie? Mijn tv is een Philips 37PFL7606/12 en is gecertificeerd door UPC. Althans hij komt voor op de lijsten van augustus 2012 van upc. De firmware is het allerlaatste, dmv ethernet verbinding gedownload.

Vragen en opmerkingen zijn van harte welkom.
 
Dat van die online activatie, dat werkt idd voor geen meter...
En bellen met de HD is iedere keer weer een 'uitdaging'.

En ja, door al dat achterlijke gedoe rond encryptie en het inperken van je kijkvrijheid, MOET je CI+ card geactiveerd worden/zijn, voordat je naar de ge-encrypte zenders kunt kijken...
Soms duurt dat een half uur, maar het kan ook een halve dag duren.

Sterkte!
 
Dank je voor de reactie, Captain. Ik zal inderdaad wat sterkte kunnen gebruiken bij dit schijnbare gebed zonder einde.
 
Is de module en de kaart info wel terug te vinden in het menu van het toestel?

73's
 
De kaart wordt herkent door de tv, thanks voor de tip.
 
Wel, dit was een kort avontuur met de ci+. Het bleek dat mijn bestelling vd Horizon niet was geannuleerd en dat de ci+ module als extra werd aangemerkt. Ik heb besloten om de hele ci+ te annuleren en de Horizon te nemen met alle gevolgen van dien.
 
WhiteLotus zei:
De kaart wordt herkent door de tv, thanks voor de tip.

WhiteLotus zei:
Wel, dit was een kort avontuur met de ci+. Het bleek dat mijn bestelling vd Horizon niet was geannuleerd en dat de ci+ module als extra werd aangemerkt. Ik heb besloten om de hele ci+ te annuleren en de Horizon te nemen met alle gevolgen van dien.

Heeft de CI+ het nu wel of niet gedaan in je TV?

73's

ps. Er bestaat een speciaal CI+ gedeelte in het forum.
 
pa3eia zei:
Heeft de CI+ het nu wel of niet gedaan in je TV?

73's

ps. Er bestaat een speciaal CI+ gedeelte in het forum.
Nah, die ci+ heeft nooit gewerkt en was ook niet geactiveerd. (Wat betekent die 73's?)
 
Terug
Bovenaan