W
WhiteLotus
Gisteren in mijn enthousiasme ci+ genomen. Even enthousiast begonnen met installatie toen ik thuis kwam. De diverse stappen ondernomen zoals zenders zoeken zonder de module en zo. Anyway op een gegeven moment keek ik tegen een scherm aan van upc met de woorden:
De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren. Hierna kunt u digitale tv bekijken.
Dat scherm gelaten voor 1 uur en toen kwam ik erachter dat ik het zaakje moest activeren met een 0900 nummer. Dit schijnt alleen nodig te zijn als de mediabox wordt vervangen door de module. Betekent dit dat als je voor je 2e tv een module huurt geen activatie nodig hebt? Vreemd. Mijn klantnummer werd jammer genoeg niet herkent door de automatische beantwoorder. Iets wat ik ook jammer vind is dat upc geen online activatie heeft net zoals Ziggo.
Toen heb ik de helpdesk (hd) gebeld met het probleem. Na het doorgeven van nummers op de doos werd mij verteld dat ik een uurtje moest wachten en dan zou het gepiept zijn.
Enfin, ik kan hier een verhaal schrijven over de vele telefoontjes die ik gepleegd heb maar het komt er kort op neer dat.... Iedere keer dat ik begin over activatie blijkt er iets mis te zijn. De 1e paar keer was er verwarring over het kaartnummer en de houdernummer. De laatste paar keer bleek de hele activatie niet te zijn genoteerd. Tijdens het laatste gesprek kreeg ik te horen dat de case was gesloten.
Al die keren ben ik goedgemutst geweest aan de telefoon ondanks alle tegenslagen. Niet alleen omdat je meestal meer bereikt met honing dan met azijn maar omdat je alleen jezelf treft met eventuele frustratie en woede. Toegegeven de laatste keer was ik ietwat minder blijmoedig aan de telefoon. Mijn vertrouwen in de kundigheid van de hd is weer op een dieptepunt.
Nu mijn hulpverzoek en vraag. Hebben anderen dit ook meegemaakt? Kon je kijken zonder activatie? Mijn tv is een Philips 37PFL7606/12 en is gecertificeerd door UPC. Althans hij komt voor op de lijsten van augustus 2012 van upc. De firmware is het allerlaatste, dmv ethernet verbinding gedownload.
Vragen en opmerkingen zijn van harte welkom.
De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren. Hierna kunt u digitale tv bekijken.
Dat scherm gelaten voor 1 uur en toen kwam ik erachter dat ik het zaakje moest activeren met een 0900 nummer. Dit schijnt alleen nodig te zijn als de mediabox wordt vervangen door de module. Betekent dit dat als je voor je 2e tv een module huurt geen activatie nodig hebt? Vreemd. Mijn klantnummer werd jammer genoeg niet herkent door de automatische beantwoorder. Iets wat ik ook jammer vind is dat upc geen online activatie heeft net zoals Ziggo.
Toen heb ik de helpdesk (hd) gebeld met het probleem. Na het doorgeven van nummers op de doos werd mij verteld dat ik een uurtje moest wachten en dan zou het gepiept zijn.
Enfin, ik kan hier een verhaal schrijven over de vele telefoontjes die ik gepleegd heb maar het komt er kort op neer dat.... Iedere keer dat ik begin over activatie blijkt er iets mis te zijn. De 1e paar keer was er verwarring over het kaartnummer en de houdernummer. De laatste paar keer bleek de hele activatie niet te zijn genoteerd. Tijdens het laatste gesprek kreeg ik te horen dat de case was gesloten.
Al die keren ben ik goedgemutst geweest aan de telefoon ondanks alle tegenslagen. Niet alleen omdat je meestal meer bereikt met honing dan met azijn maar omdat je alleen jezelf treft met eventuele frustratie en woede. Toegegeven de laatste keer was ik ietwat minder blijmoedig aan de telefoon. Mijn vertrouwen in de kundigheid van de hd is weer op een dieptepunt.
Nu mijn hulpverzoek en vraag. Hebben anderen dit ook meegemaakt? Kon je kijken zonder activatie? Mijn tv is een Philips 37PFL7606/12 en is gecertificeerd door UPC. Althans hij komt voor op de lijsten van augustus 2012 van upc. De firmware is het allerlaatste, dmv ethernet verbinding gedownload.
Vragen en opmerkingen zijn van harte welkom.