En vraagje aan Ziggo helpdesk medewerkers..
Een paar dagen geleden is mijn Arris 702 b modem naar 3 jaar trouwe dienst erme gestopt. Zelf red ik me meestal wel met i net maar zag dat het powerlampje alleen brandde op het modem en alle andere lampjes ook mede de lan ingang reageerde niet meer op de internet lan verbinding. Met uizondering van de voeding was de modem helemaal onbereikbaar, zowel lan als wan dus.
ops:
Toen ik daarachter kwam heb ik een vroiendelijke meneer van helpdesk aa de lijn gehad, heb ik gevraagd of het mogenlijk was om mijn oude motorola modem te heractiveren zodat ik even goed nog internet had. De helpdesk mede werker wou dan het macadress hebben om het motorola modem te heractiveren.
Na het macadres opgezocht te hebben op de achterkant van het modem lukte het de helpdesk niet om het modem te activeren..
Later zag ik wanneer ik het modem aangesloten had dat ik in een ziggo wizzard stappen menu terecht kwam om de activatie code die per telefoon op vraagbaar is
het modem ook op die manier weer heractiveren.
Na dit geprobeerd te hebben bleef de wizzard op het end steken met een ongeldige fout melding..:cry:
Nadat ik een windows pc op het motorola modem had aangesloten bleek de melding leesbaar te zijn en vertelde dat het modem niet geschikt was om geactiveert te worden terwijl het modem vroeger jarenlang trouwe dienst bewezen heeft..
Toen ik helpdesk weer terug belde over de wizzard heractivatie fout / blokkade
hoorde ik ineens van helpdesk dat het niet meer mogenlijk was het oude motorola modem te heractiveren.. :evil::evil::evil:
Toen ik mijn naam en adres had op gegeven en de order bekend en als kloppend bevestigd was kreeg ik evengoed geen toestemming om alsnog mijn oude vertroude motorola modem geactiveert te krijgen ..
ops:
Ik heb inmiddels een nieuwe arris modem besteld (de 2 de) alleen toen ik vroeg of ze het modem op konden sturen "je hangt hem er zo tussen kabel, voeding en lan) bleef met aandringen om een monteur te sturen terwijl het 5 min werk is. Zonder monteur is de wachtijd 2 weken terwijl met monteur het binnen een week opgelost zou zijn.
Een heel verhaal .. mijn vraag is ..
- Zijn er nog kosten aan de komst van de monteur verbonden ?
- Men zegt van niet , maar klopt dit ook ?
- is het mogenlijk dat in de toekomst als de klant vertrouwd is en de adres gegevens
kloppen een tijdelijk backup lijntje van de oude {motorola} modem vrij te geven (wat vroeger wel kon) zodat je in tussntijd toch i net hebt hetzij met lagere snelheid ?
Na de "Mac geasptrekken" en telefoon keuze menu weer een uurtje verder..
Ook om andere mensen ermee te helpen met dit voorstel ..
Ik voel me enigsinds "aan het lijntje" gehouden ...... :evil::pompom::censored:
Een paar dagen geleden is mijn Arris 702 b modem naar 3 jaar trouwe dienst erme gestopt. Zelf red ik me meestal wel met i net maar zag dat het powerlampje alleen brandde op het modem en alle andere lampjes ook mede de lan ingang reageerde niet meer op de internet lan verbinding. Met uizondering van de voeding was de modem helemaal onbereikbaar, zowel lan als wan dus.

Toen ik daarachter kwam heb ik een vroiendelijke meneer van helpdesk aa de lijn gehad, heb ik gevraagd of het mogenlijk was om mijn oude motorola modem te heractiveren zodat ik even goed nog internet had. De helpdesk mede werker wou dan het macadress hebben om het motorola modem te heractiveren.
Na het macadres opgezocht te hebben op de achterkant van het modem lukte het de helpdesk niet om het modem te activeren..
Later zag ik wanneer ik het modem aangesloten had dat ik in een ziggo wizzard stappen menu terecht kwam om de activatie code die per telefoon op vraagbaar is
het modem ook op die manier weer heractiveren.

Na dit geprobeerd te hebben bleef de wizzard op het end steken met een ongeldige fout melding..:cry:
Nadat ik een windows pc op het motorola modem had aangesloten bleek de melding leesbaar te zijn en vertelde dat het modem niet geschikt was om geactiveert te worden terwijl het modem vroeger jarenlang trouwe dienst bewezen heeft..
Toen ik helpdesk weer terug belde over de wizzard heractivatie fout / blokkade
hoorde ik ineens van helpdesk dat het niet meer mogenlijk was het oude motorola modem te heractiveren.. :evil::evil::evil:
Toen ik mijn naam en adres had op gegeven en de order bekend en als kloppend bevestigd was kreeg ik evengoed geen toestemming om alsnog mijn oude vertroude motorola modem geactiveert te krijgen ..

Ik heb inmiddels een nieuwe arris modem besteld (de 2 de) alleen toen ik vroeg of ze het modem op konden sturen "je hangt hem er zo tussen kabel, voeding en lan) bleef met aandringen om een monteur te sturen terwijl het 5 min werk is. Zonder monteur is de wachtijd 2 weken terwijl met monteur het binnen een week opgelost zou zijn.
Een heel verhaal .. mijn vraag is ..
- Zijn er nog kosten aan de komst van de monteur verbonden ?
- Men zegt van niet , maar klopt dit ook ?
- is het mogenlijk dat in de toekomst als de klant vertrouwd is en de adres gegevens
kloppen een tijdelijk backup lijntje van de oude {motorola} modem vrij te geven (wat vroeger wel kon) zodat je in tussntijd toch i net hebt hetzij met lagere snelheid ?
Na de "Mac geasptrekken" en telefoon keuze menu weer een uurtje verder..
Ook om andere mensen ermee te helpen met dit voorstel ..

Ik voel me enigsinds "aan het lijntje" gehouden ...... :evil::pompom::censored:
Laatst bewerkt door een moderator: