• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Actie tegen mediabox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter antoniong
  • Startdatum Startdatum
A

antoniong

Is er geen mogelijkheid om een actie te beginnen tegen het verplichte gebruik van de mediabox?


Ik heb er geen enkel probleem mee om te moeten betalen voor digitale TV maar wil wel de vrijheid hebben om of zelf een decoder te kunnen kopen of simpeler de ingebouwde DVB-C tuner te kunnen gebruiken.

Ziggo en Digitenne laten je geheel vrij hoe je het doet. Ook hebben veel mensen geen enkele behoefte aan "On Demand".


Temeer daar UPC een feitelijke monopoliepositie bekleed zou er gewoon vrijheid moeten zijn. Het zou ook verstandig van ze zijn want er komt een dag dat ze anderen op de kabel moeten toelaten en dan komt er een grote uitstroom.
 
Bestempel nooit zomaar een compleet verhaal van iemand als "onzin".

De TS heeft het weloverwogen en geeft een onderbouwing van zijn mening.
Of je het er mee eens bent of niet maakt niet uit.

Komt er daadwerkelijk een grote uittocht bij UPC als de markt opengaat?
Dat weet niemand zeker.
Toen KPN concurrentie kreeg was het toch ook niet meteen gedaan met dit bedrijf?

De toekomst zal het uitwijzen.
 
antoniong zei:
Is er geen mogelijkheid om een actie te beginnen tegen het verplichte gebruik van de mediabox?


Ik heb er geen enkel probleem mee om te moeten betalen voor digitale TV maar wil wel de vrijheid hebben om of zelf een decoder te kunnen kopen of simpeler de ingebouwde DVB-C tuner te kunnen gebruiken.
Ziggo en Digitenne laten je geheel vrij hoe je het doet. Ook hebben veel mensen geen enkele behoefte aan "On Demand".
Temeer daar UPC een feitelijke monopoliepositie bekleed zou er gewoon vrijheid moeten zijn. Het zou ook verstandig van ze zijn want er komt een dag dat ze anderen op de kabel moeten toelaten en dan komt er een grote uitstroom.

Ik doe mee...
 
toevallig van de week bij mijn broer
Die woont in een ziggo gebied en heeft een DVB-C tuner TV( nieuw model) zonder decoder heeft hij toch steeds geen beeld . Ziggo geeft ook aan dat dit per type tv heel anders anders kan uitvallen

De gedachte erachter van Ziggo is prima te noemen, maar de uitwerking kent nog wat haken en ogen.

TS heeft wel gelijk..eigenlijk moet het zo zijn dat we van de decoders afkomen, maar dat vereist 1 uniform standaard voor de diensten en de hardware in de TV, en dat gaat een lastige worden.

tijd zal het leren
 
Triple_NL zei:
maar dat vereist 1 uniform standaard voor de diensten en de hardware in de TV
Dat zou het makkelijker maken, maar het vereiste zie ik er niet in...
Als UPC-klant weet je waar je op moet letten bij de aanschaf van hardware, bij KPN en Ziggo idem.

Maar uiteraard moet wel de optie voor een stb van UPC blijven, alleen de verplichting moet verdwijnen!
Althans, het gedwongen gebruik i.v.m. coderingen op de signalen.

Ik bouw graag zelf een (19") bak met daarin mijn zooi, zodat de HTS en STB+DVR erin kunnen, maar ook internet (streaming media) op de tv mogelijk maken. Zuiniger, goedkoper, makkelijker, ruimtebesparend, etc, etc, etc...
 
antoniong zei:
Is er geen mogelijkheid om een actie te beginnen tegen het verplichte gebruik van de mediabox?


Ik heb er geen enkel probleem mee om te moeten betalen voor digitale TV maar wil wel de vrijheid hebben om of zelf een decoder te kunnen kopen of simpeler de ingebouwde DVB-C tuner te kunnen gebruiken.

Ziggo en Digitenne laten je geheel vrij hoe je het doet. Ook hebben veel mensen geen enkele behoefte aan "On Demand".


Temeer daar UPC een feitelijke monopoliepositie bekleed zou er gewoon vrijheid moeten zijn. Het zou ook verstandig van ze zijn want er komt een dag dat ze anderen op de kabel moeten toelaten en dan komt er een grote uitstroom.

Bij ziggo kan je dat ook vergeten zometeen, Ziggo stapt over naar CI+ waarvoor je dus of nieuwe tv moet kopen die het ondersteund of een cam module die ci+ ondersteund.
 
Terug
Bovenaan