ACM: Ziggo hoeft concurrentie geen toegang te geven tot kabelnetwerk - update

  • Onderwerp starter Onderwerp starter René
  • Startdatum Startdatum

René

Moderator
Berichten
10.058
Internet
  1. Plinq
VodafoneZiggo hoeft concurrenten in het geheel geen toegang te geven tot zijn Amsterdamse kabelnetwerk. Dat concludeert de Autoriteit Consument en Markt. Dergelijke open toegang hoeft volgens de ACM enkel in gebieden waar snel internet niet breed beschikbaar is. Dat zou in Amsterdam niet het geval zijn.

Lees verder ...
 
Ik vind de redenatie dat het niet nodig is omdat er in de toekomst (paar jaar) genoeg concurrentie beschikbaar is een beetje bedenkelijk.
Aan de andere kant duurt het ook een hele tijd (jaren?) voor de concurrent op het Ziggo netwerk kan werken.
 
Ik vraag me ook af wie er nou serieus nog op coax wilt concurreren, behalve dan YouCa. De concurrentie richt zich toch al volledig op glasvezel.
 
Dit is onderdeel van het proces om nepnieuws geloofwaardiger te maken, als er meer dan 1 partij roepen dat een hogere upload niet nodig is dan is de geloof factor in dit geval 2 maal hoger.
 
Ik vraag me ook af wie er nou serieus nog op coax wilt concurreren, behalve dan YouCa. De concurrentie richt zich toch al volledig op glasvezel.
dus om die reden hoeft het maar niet opengesteld te worden
ik ben het heel vaak niet eens met de ACM we moeten maar eens af van al die monopolie
 
Behalve YouCa waarvoor het een prestigestrijd is geworden, zijn er slechts heel weinig (misschien zelfs wel geen een) die nu nog interesse hebben om te investeren om diensten via Ziggo kabel aan te bieden. Je bent al snel een jaar verder als nu wordt besloten om concurrenten toe te laten op Ziggo kabel. Tegen die tijd is in 75 tot 80 procent van alle huizen toegang tot een open glasvezelnetwerk. Vrijwel elke serviceprovider die kan kiezen tussen Ziggo kabel en glasvezel kiest voor het laatste. Gewoon omdat het toekomstperspectief beter is.

Het momentum voor een open Ziggo kabel is voorbij. Of VodafoneZiggo moet de toegangs- en wholesaleprijzen zo laag maken dat door serviceproviders meer op prijs concurrentie met glasvezel kan worden gevoerd. Als je naar de abonnementsprijzen van Ziggo zelf kijkt dan is de kans hier op uiterst klein.
 
dus om die reden hoeft het maar niet opengesteld te worden
Maar dat zeg ik ook niet he? Dat maak jij er nu van.
Ik vraag me alleen af: Als het dan zo ver is en de kabel is eindelijk 'open', is er dan überhaupt een partij die nog op het kabelnetwerk wil concurreren met Ziggo?

Gevestigde providers als KPN en T-Mobile zetten vol in op glasvezel, en hebben het daar druk genoeg mee.
En stel dat je als nieuwe provider begint, dan is het veel makkelijker om je diensten op glasvezel aan te bieden. De techniek leent zich daar nu eenmaal beter voor.
 
YouCa geeft niet op en heeft beroep aangetekend , hoop dat dat slaag beter 1 concurrent dan geen concurrent
 
Terug
Bovenaan