• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Account voot Outlook instellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jank
  • Startdatum Startdatum
Berichten
440
Mijn zoon heeft een nieuwe PC en heeft een eigen emailadres via chello.nl
Hoe stel ik de account in? Op zijn oude PC werkte alles prima, maar nu kan ik wel mail verzenden, maar ontvangen doet hij niets. Of ik zit eroverheen te kijken of er gaat echt iets fout.
Bij de gebruikersnaam moet ik toch mijn eigen gebruikersnaam invullen en bij wachtwoord toch mijn gebruikelijke wachtwoord. Of heeft mijn zoon voor zijn account een eigen wachtwoord?
Voor de goede orde, ik heb mijn eigen email [email protected] toendertijd voor mijn zoon een 2e emailadres aangemaakt. Dat heeft altijd gewerkt, tot ik op de nieuwe PC zijn account ging toevoegen.
Hopelijk kan iemand mij op het juiste spoor zetten.
 
Goed bedoeld, maar daar had ik al gekeken.
Er staat mij nu iets bij, dat de account van mijn zoon zijn eigen wachtwoord heeft, dat is volgens mij het euvel.
Als dat zo is, welke gebruikersnaam moet ik dan invullen? Mijn eigen [email protected]?
 
Als jouw zoon een eigen email adres heeft (geen alias van jouw email) moet je uiteraard zijn emailadres en wachtwoord invullen.

Je kunt op de oude computer, in Outlook, zijn emailadres opzoeken (en alle andere instellingen).
Alleen het wachtwoord zie je daar niet, dus dat moet je zo weten.
 
Dat vermoedden ik al, dat eigen wachtwoord, dat is mooi niet meer bekend. Email-adres wel.
Ik dacht slim te zijn en zijn wachtwoord te veranderen in MijnUPC, bij accountbeheer.
Maar een nieuw 4 letters wachtwoord wordt niet geaccepteerd als zijnde te kort en een langer wachtwoord, uitsluitend bestaande uit letters wordt ook niet geaccepteerd, met de melding, dat een wachtwoord uitsluitend uit letters en cijfers mag bestaan. :(
Is het een optie, om in accountbeheer zijn account eerst op te heffen en dan weer opnieuw aan te maken, met hetzelfde emailadres. Of is dat niet mogelijk?
 
jank zei:
Is het een optie, om in accountbeheer zijn account eerst op te heffen en dan weer opnieuw aan te maken, met hetzelfde emailadres. Of is dat niet mogelijk?

Pas daar mee op, voor je het weet kan je het adres niet meer aanmaken.
Zit daar niet een soort blokkade op van een paar weken/maanden?

Als je het wachtwoord kwijt bent moet je even met Google zoeken.
Er is een of ander programma wat Outlook wachtwoorden zo zichtbaar maakt.
Dat is reuze handig maar ik ben helaas even de naam kwijt.
Zie je zo per account welke wachtwoorden er in gebruik zijn, heel gek om dat te zien!
 
Johnny54 zei:
Als jouw zoon een eigen email adres heeft (geen alias van jouw email) moet je uiteraard zijn emailadres en wachtwoord invullen.

Je kunt op de oude computer, in Outlook, zijn emailadres opzoeken (en alle andere instellingen).
Alleen het wachtwoord zie je daar niet, dus dat moet je zo weten.

Vanaf de oude pc kun je het emailadres exporteren op een usb-stick en daarna op de nieuwe pc weer importeren.
Zo heb je niks met de wachtwoorden te doen.

suc6
 
Ik ga googlen. :)
@ pa3eia: de oude PC is in elkaar gezakt :'( en met geformatteerde schijf naar de Kringloop gebracht. Bedankt voor het meedenken.
 
pa3eia zei:
Vanaf de oude pc kun je het emailadres exporteren op een usb-stick en daarna op de nieuwe pc weer importeren.
Zo heb je niks met de wachtwoorden te doen.

Is inderdaad een goede tip!
Maar waarom weet ik niet, een Gmail account vroeg op een nieuwe PC toch om een wachtwoord.
Die is onderweg blijkbaar niet goed meegekomen, vandaar dat tooltje.
 
Terug
Bovenaan