• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Account spontaan verwijdert door UPC

  • Onderwerp starter John-Doe
  • Startdatum
J

John-Doe

Gisteren kwam ik thuis en had geen internet meer. Na eerst de gebruikelijke stappen (modem resetten eveneens de router e.d.) doorgelopen te hebben heb ik de helpdesk maar eens gebeld.
Daar heb ik 1 uur mee aan de telefoon gezeten in 2 sessies, maar ook die kon mij niet helpen want mijn account bestond niet.
Ik moest maar wachten tot vandaag ergens in de middag en dan zou het wel weer werken ???
Toen ik vandaag mijn pc opstarte en mezelf maar eens probeerde te registreren op 62.179.105.55 toen werkte het ineens weer.

Oke tot zover was er nog niet veel aan de hand.
Toen bleek dat alle aliassen verwijdert waren.
Ook geen probleem zou je zeggen, want dan maak je die gewoon opnieuw aan.
Helaas was het e-mailadres dat ik voor zowel zakelijk als persoonlijk verkeer veel gebruik niet meer aan te maken omdat er een - in staat, en dat wordt al sinds 1.5 jaar niet meer ondersteund.

Ik weer bellen natuurlijk (weer 1 uur aan de telefoon gehangen a 10 cent per minuut), en nadat ik tig maal ben doorverbonden en twee maal de verbinding vanaf de UPC kant werd verbroken, kreeg ik iemand van de helpdesk aan de telefoon die mij vertelde dat ik 48 uur na uitvallen van mijn account het nog maar eens moet proberen. Ondanks dat de - in het adres niet geaccepteerd wordt.

Ik zie het zwaar in, want twee andere personen bij UPC vertelde mij al dat dat niet meer mogelijk is een e-mailadres met een - er in.

Dit gaat mij veel ellende en geld kosten, en het enige dat de "dame" aan de telefoon kon zeggen was "ik kan u hier niet mee helpen meneer, het is nou eenmaal zo".

Ben nu druk aan het kijken of ik een alternatief op ons nieuwe adres kan krijgen (verhuizen binnenkort), want dit amateuristische gedoe wens ik niet meer.
 
Ongeveer een jaar geleden is dat hier ook gebeurd, om onbekende reden was het account verdwenen. En uiteraard kunnen ze je niet helpen, dat is UPC eigen.
 
EosFreak zei:
Ongeveer een jaar geleden is dat hier ook gebeurd, om onbekende reden was het account verdwenen. En uiteraard kunnen ze je niet helpen, dat is UPC eigen.
En voor de door mij gemaakte en nog te maken kosten (ivm dat e-mailadres wat niet meer bestaat) moet ik allees maar noteren en bewijzen, en dan krijg ik misschien wat vergoeding.

Ik wil geen vergoeding, ik wil dat adres terug :9
 
Dit is oud nieuws.
UPC heeft het volgens mij al een jaar geleden aangekondigd dat er geen tekens meer in de email adressen of alliassen mogen staan.
Een punt (.) kan je wel gebruiken.
 
Mario zei:
Dit is oud nieuws.
Dus?

Het gaat mij er ook niet om of het oud nieuws is, het gaat er om dat de alias gewoon verdwenen is en dat hetzelfde e-mailadres niet meer is aan te maken en ik dus zonder het voor mij belangrijkste e-mailadres zit.
 
Mario zei:
Dit is oud nieuws.
UPC heeft het volgens mij al een jaar geleden aangekondigd dat er geen tekens meer in de email adressen of alliassen mogen staan. Een punt (.) kan je wel gebruiken.

Uhhh oud nieuws??? Ik had er nog nooit van gehoord! Mijn schoonouders is hetzelfde overkomen. Erg lastig. Dat adres gebruiken ze al ruim anderhalf jaar en ze zijn nooit ingelicht (via email, brief o.i.d.) over het feit dat het niet meer mocht of dat het een keer gewijzigd zou worden. Voor hun extra lastig omdat hun mailadres is gekoppeld aan het secretariaat van een zwemvereniging. Heb maar een nieuwe alias aangemaakt (zonder -). Wie weet overweeg ik nog wel om een Gmail adres voor ze aan te maken. Probleem is nu in ieder geval verholpen. Bhelave de punt (.) mag je ook nog een underscore (_) gebruiken.

Bye :6
 
John-Doe zei:
[hoop ellende]
Na VEEEL gebel is er natuurlijk geen oplossing gekomen. Ik ben meerdere malen van het kastje naar de muur gestuurd, en toen zei de medewerkster "u kunt een klacht indienen met verzoek tot restitutie". Zo gezegd zo gedaan. De geraamde kosten door de fout van UPC zijn €39.-

Krijg ik als antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht.
U geeft in uw e-mail aan dat u enige tijd geen gebruik heeft kunnen maken van uw internet aansluiting. Wij bieden u hiervoor onze verontschuldigingen aan.
UPC Nederland is druk bezig om het netwerk te verbeteren om deze uitvallen te voorkomen. Om u tegemoet te komen, brengen wij u, op basis van het UPC garantieplan, 1 dag abonnementsgeld in mindering. Dit betekent dat een bedrag van EUR 2.16 in mindering zal worden gebracht op één van uw volgende facturen.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op https://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Wat een onzin verhaal.


Een van de personen van UPC die hier op het forum rond loopt, zou kijken wat hij voor mij kon doen, daar heb ik ook al niets meer van gehoord sinds vorige week (misschien op vakantie, maar dan toch)

Kortom, UPC maakt een belachelijke fout, komt met een achterlijk excuus en vergoed niet eens de kosten die door hun zijn ontstaan.
Ze zijn nog niet van mij af, ik laat mij niet met een kluitje het riet insturen.

UPC is net als SR-Zorgverzekeraar. Als er geld te halen valt zijn ze snel, maar als er problemen opgelost moeten worden of als er aan mij betaald moet worden zijn ze niet thuis.

UPC :9

P.S. Ik ben pissig, maar dat moge duidelijk zijn >:(
 
John-Doe zei:
Dus?

Het gaat mij er ook niet om of het oud nieuws is, het gaat er om dat de alias gewoon verdwenen is en dat hetzelfde e-mailadres niet meer is aan te maken en ik dus zonder het voor mij belangrijkste e-mailadres zit.

Klopt, een alias met tekens kan je niet opnieuw aanmaken.
Als ik het mij goed herinner heeft het ooit in een nieuwsbrief gestaan van hun.
 
To be honest ..

Als je niet het alias verwijderd .. maar door fout van upc of actie van upc wordt het verwijderd .. en nieuwe regel is dat diezelfde alias door argument a of b niet nogmaals aangemaakt kan worden .. dan vind ik eigenlijk dat ondanks melding naar de klant tijden geleden dat er nieuwe regel is, dat ze wel iets meer mogen compenseren dan een paar eurotjes. Verwijder je het adres zelf en wil je het lter weer aanmaken is het gewoon pure pech.

Juist om dit soort dingen te voorkomen heb ik altijd een eigen smtp en pop3 server bij een respectabele provider. Ivm problemen wil je namelijk nog wel eens van isp veranderen - en je eigen domein en server kan je zelf verhuizen zonder verlies van emails.

Eigenlijk heb ik meer interesse waarom niet uitgelegd wordt waarom door een actie of fout van upc zomaar iemand zijn account kan worden verwijderd. Verlopen email aliassen ofzo? Was zijn hele internet account verwijderd en heeft upc het opgelost met een restore van backup ofzo?
 
MrFloris zei:
To be honest ..

Als je niet het alias verwijderd .. maar door fout van upc of actie van upc wordt het verwijderd .. en nieuwe regel is dat diezelfde alias door argument a of b niet nogmaals aangemaakt kan worden .. dan vind ik eigenlijk dat ondanks melding naar de klant tijden geleden dat er nieuwe regel is, dat ze wel iets meer mogen compenseren dan een paar eurotjes. Verwijder je het adres zelf en wil je het lter weer aanmaken is het gewoon pure pech.

Juist om dit soort dingen te voorkomen heb ik altijd een eigen smtp en pop3 server bij een respectabele provider. Ivm problemen wil je namelijk nog wel eens van isp veranderen - en je eigen domein en server kan je zelf verhuizen zonder verlies van emails.

Eigenlijk heb ik meer interesse waarom niet uitgelegd wordt waarom door een actie of fout van upc zomaar iemand zijn account kan worden verwijderd. Verlopen email aliassen ofzo? Was zijn hele internet account verwijderd en heeft upc het opgelost met een restore van backup ofzo?
Ik had al een eigen smtp en pop3 bij een respectabele provider, mijn vrouw nu dus ook want het was haar e-mailadres.
Ik wilde ook graag uitleg van UPC waarom ons account spontaan verwijdert was, maar het enige wat ik te horen kreeg was dat het door een storing kwam. Op zich is dat een dooddoener.
Een restore was niet mogelijk, dus ze hebben het account geheel opnieuw moeten aanmaken.

Ik heb 1 uur en 28 minuten met de "helpdesk" aan de telefoon gezeten in 4 sessies, omdat men het bleef proberen op te lossen en het telkens andere personen waren die weer van niets wisten.
Reken maar uit:
88 minuten á 10 eurocent per minuut + 4 maal aansluitkosten á 4 cent.
€8.96
Dan het briefpapier dat wij hebben moeten laten veranderen en verhuiskaarten e.d.

Bah :#
 
Terug
Bovenaan