• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Account beheer probleem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FredPutten
  • Startdatum Startdatum
F

FredPutten

Heb al meer dan een jaar een probleem om mijn accountbeheer te benaderen. Kan wel inloggen op Mijn UPC. Het lukt ook om Mijn mail uit te lezen maar zodra ik Email beheren probeer te openen komt de melding:
Gebruikersnaam of wachtwoord is ongeldig. Heb al 2 x contact gehad met de helpdesk, zij geven aan het te gaan oplossen maar doen dat vervolgens niet. Is dit de klantvriendelijkheid van UPC?
 
Heb een week of tien dit probeem ook gehad. Bij de HD een incident aangemaakt, daarna ge-escaleerd binnen UPC. Zo'n beetje iedere week gebeld (via 1200) om te vragen hoe het er mee stond. Werd ook een keer door UPC zelf gebeld, waarin werd aangegeven dat de hele constructie Mijn Upc, Webmail en Internet accountbeheer aan alle kanten rammelt.

Twee weken geleden heeft een HD-medewerker al mijn passwords ge-reset naar de originele, per brief verstuurde gegevens en daarmaa was mijn probleem opgelost.

Ik weet niet of je er wat aan hebt. Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen.

Johan
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het verstandiger is om het hele mailgebeuren buiten Mijn UPC te houden. Vanwege de vaak enorm slechte bereikbaarheid van Mijn UPC in het verleden heb ik destijds besloten om geen koppeling te maken met Mijn UPC. Ik heb daar nog geen dag spijt van gehad, want webmail en accountbeheer werken hier altijd probleemloos en snel.
 
@jtech Dat koppelen veroorzaakt inderdaad veel problemen en onduidelijkheden. Ook bij de HD weet men ook niet wat je na koppelen nu eigenlijk voor user-ID/password moet gebruiken bij Internet Accountbeheer; originele gegevens, Mijn UPC gegevens, een mooie mix....

Met mijn password reset heb ik de koppeling met Mijn UPC ook weg laten halen (vergeten te melden in mijn vorige reply); misschien dat dat wel het recept is zoals je aangeeft.
 
Officieel moet je de inloggegevens van Mijn UPC gebruiken na koppeling. Ik heb echter al genoeg horrorverhalen daaromtrent gelezen om te vermoeden dat het heel vaak misgaat om onduidelijke redenen. Geen idee waarom eigenlijk, want het concept is op zich niet verkeerd en de regels zijn helder. Het lijkt er sterk op dat de UPC systemen zich soms niet aan de eigen regels houden en vervolgens de klant dus in verwarring achterlaten.
 
jtech zei:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het verstandiger is om het hele mailgebeuren buiten Mijn UPC te houden. Vanwege de vaak enorm slechte bereikbaarheid van Mijn UPC in het verleden heb ik destijds besloten om geen koppeling te maken met Mijn UPC. Ik heb daar nog geen dag spijt van gehad, want webmail en accountbeheer werken hier altijd probleemloos en snel.
Exact ook mijn idee geweest bij de introductie van "Mijn UPC". Bij alles is steeds mijn vraag wat m'n voordeel ervan is. Helemaal niets was m'n eigen conclusie bij dat zogeheten koppelen. Gezien alle sores die ik zolangzamerhand voorbij zag komen op dit terrein heb ik geen spijt van deze beslissing. Ik heb nl. letterlijk nog nooit problemen op dit gebied gehad.

Edit:
Ik heb dit al veel eerder al eens aangekaard, want deze problemen zijn inmiddels al heel oud. Ik zou eigenlijk graag van deze of gene eens willen vernemen wat zij dan wel als voordeel zien cq. ondervinden van dat koppelen. O.k. één wachtwoord i.p.v. twee voor de meeste handelingen. Maar voor enkele zaken zul je toch ook je originele wachtwoord moeten onthouden. Ergo, nul-komma-nul voordeel.
Best aardig bedoeld door UPC destijds, dat wel, maar van weinig nut en alleen maar leidend tot vewarring.
 
Heb inmiddels bij herhaling aan UPC doorgegeven dat ik niet op Mijn UPC kan komen met als gevolg dat ik inmiddels al bijna een jaar mijn facturen niet heb kunnen controleren. Wil al maanden mijn rekeningnummer wijzigen maar dit kan alleen via Mijn UPC, in de UPC-winkel blijven ze weigeren om iets aan service te doen. Controleer maar of er geen gekk e bedragen worden afgeschreven.
Zo handig dat Mijn UPC.
 
@Audiofreak,
Ik bedoelde met mijn bedenkingen niet zo zeer "Mijn UPC" op zich, maar de eerder genoemde koppeling ervan met e-mail etc.
Nogmaals, ik krijg de indruk dat je veel problemen kan voorkomen als je niet kiest voor dat koppelen.
 
Terug
Bovenaan