• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

AC Ryan Mini2 i.c.m. Horizon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sonsan
  • Startdatum Startdatum
S

sonsan

Even mijn situatie schetsen.
Ik heb alles via de Horizon lopen. Computer heb ik draadloos verbonden met mijn Netgear router die verbonden is met één van de vier internetpoorten van de Horizon. DHCP loopt via Horizon. Mijn ACryan heb ik bedraad met mijn computer, beiden hebben een vast IP zodat ze met elkaar kunnen communiceren. De ACryan is met een HDMI verbonden met mijn AV receiver.
Omdat de draadloze verbinding (ondanks de Netgear router) niet echt optimaal is zou ik het volgende willen doen. De Horizon bedraad met de computer en de ACRyan bedraad met de Horizon. Is het dan nog mogelijk om mijn bestanden van mijn computer af te spelen op de ACRyan? De ACRyan blijft verbonden met de AV receiver. De Horizon zou dus eigenlijk alleen dienst moeten doen als "doorgeefluik", deze hoeft dus niks te doen met de bestanden die ik wil afspelen.
 
Dat werkt.

Hier ook PC (via via) en Dune HD Max aangesloten op Horizon. Beiden vast IP-adres. Dune HD Max en Horizon beiden aangesloten op reciever (met HDMI en toslink) -> 1 HDMI naar TV.

Horizon is inderdaad een soort van "doorgeefluik", centraal punt in het datanetwerk.
 
Creative Solution zei:
Dat werkt.

Hier ook PC (via via) en Dune HD Max aangesloten op Horizon. Beiden vast IP-adres. Dune HD Max en Horizon beiden aangesloten op reciever (met HDMI en toslink) -> 1 HDMI naar TV.

Horizon is inderdaad een soort van "doorgeefluik", centraal punt in het datanetwerk.
Dat wil ik nu ook! Hoe of welk IP-adres heb je gebruikt voor de computer/Dune?
 
Creative Solution zei:
Lees de berichten (2 of 3) na (en inclusief) dit bericht maar eens.
Nu is het zo als ik de ACRyan wil gebruiken dan heb ik de Horizon uit staan. Ik neem aan als ik de ACRyan via de Horizonrouter laat lopen dat deze dan aan moet blijven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, als de Horizonbox op standby staat (behalve energiestand laag) blijft het routergedeelte actief.
 
Creative Solution zei:
Nee hoor, als de Horizonbox op standby staat (behalve energiestand laag) blijft het routergedeelte actief.
Gelukt! Jouw stappenplan gevolgd en het werkte in één keer. Bedankt
 
Terug
Bovenaan