Abuse @ Chello ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BAF

Heren UPC Moderators ...

Dramatisch hoe er wordt omgesprongen met klanten.
Dat er vanuit UPC een spam-filter wordt geplaatst, daar is in te komen. Wanneer iemand, veelal nietwetend (veroorzaakt door onkunde en niet afdoende zelfprotectie), aan het spammen slaat als gevolg van een of andere virus-besmetting, dan raakt hij/zij verzeild op een of andere Chello Spam Shitlist die zorg draagt voor het blocken van (in ieder geval) het uitgaande SMTP verkeer.

Prachtig ...

Alleen .. volgens mij is het vrij onbeschoft om als grote landelijke provider de betreffende gebruiker NIET in kennis te stellen van bovengenoemde blokkade. Immers, er wordt hem/haar een behoorlijk deel van zijn/haar functionaliteit afgenomen, zonder dat hij/zij zich daarvan bewust is.
Nog belachelijker is het dat je na een week de helpdesk belt met de vraag wat er nu in God's naam aan de hand is, je ijskoud verteld wordt dat het doorgestuurd wordt en dat je over een paar dagen wordt teruggebeld.
Waarom kan ik nu niet de afdeling abuse bellen, doornemen wat het probleem is, de boel regelen en klaar .. zodat ik over max. 30min weer mijn mailfunctionaliteit terug heb ??
Is dit nu echt zo moeilijk ? U besteelt mij, zonder dat u de moeite neemt dit even te melden.

Dus.
 
H

Hulkster

Je kan ook gewoon zorgen dat je niet geinfecteerd raakt. Hoef je nu niet zo druk te doen?
 
L

llpineapple

Ik heb gisteren precies hetzelfde meegemaakt, mijn mailprogramma liep altijd vast bij het versturen van mail dus ik de computer opnieuw geinstalleerd. Bij het versturen van mail kreeg ik toen een 550 error code. Dan maar webmail proberen, zelfde verhaal. Mijn conclusie was dan ook dat ik geblokkeerd was door chello. Ik opbellen, keuze 1 en dan keuze 3, 5 minuten wachten, krijg ik de beveiliging (hoe ik daar ben gekomen, geen idee) aan de telefoon. Nee meneer we kunnen u niet terug schakelen, bel maar opnieuw. Weer 10 minuten wachten, iemand aan de telefoon. KOn niet zien of en wanneer er spam van mijn computer was gestuurd maar na 24 uur zal ik weer mail kunnen versturen.

Ben er mee eens dat het vreemd is dat je door chello niet gewaarschuwd wordt. Hoe moet je in godsnaam weten dat je spam verstuurd (firewall en antivirus aanwezig). Een mail met info kan geen kwaat lijkt mij. Hopelijk kan ik vanmiddag weer mail versturen
 
S

Sky is the limit

Hulkster zei:
Je kan ook gewoon zorgen dat je niet geinfecteerd raakt. Hoef je nu niet zo druk te doen?

Nogal kort door de bocht Hulkster, niet iedereen heeft verstand van alle ins en outs in internet land.
Baf, ik hoop voor je dat je probleem spoedig wordt opgelost.
 
Topicstarter
Topicstarter
B

BAF

Hulkster zei:
Je kan ook gewoon zorgen dat je niet geinfecteerd raakt. Hoef je nu niet zo druk te doen?

Dumbass ...
Daar gaat het toch niet om.
 
Y

Yesorno

Het gaat er wel om dat je niet geinfecteerd bent. De meeste Spam problemen hebben een worm virus waardoor er giga mailverkeer ontstaat zonder dat men het weet. De klanten woorden wel degelijk per post op de hoogte gehouden. Een goede virusscanner en/of FireWall kan het probleem verhelpen.
Probeer ook eens alle aliassen uit te schakelen die aangemaakt zijn.

Bellen naar UPC dat de PC clean is en er wordt meteen actie ondernomen om weer z.s.m. mail te kunnen verzenden.

P.S. staat ook in de voorwaarden
 
C

ChelloBOY

Tip: via webmail kan je gewoon mailen...

mail.chello.nl
 
L

llpineapple

via webmail kan ik dus niet mailen. Krijg een 550 error code. Helpdesk zei dat ik binnen 24 uur weer mail kon versturen, dus niet. Bellen en opeens duurt het 48 uur voordat ik weer mail kan versturen. Wordt na 48 uur weer bellen denk ik.

En ik vraag me af of er daadwerkelijk spam vanaf mijn computer werd verstuurd. Updates, firewall, virusprogramma zijn allemaal up to date
 
H

Hulkster

llpineapple zei:
via webmail kan ik dus niet mailen. Krijg een 550 error code. Helpdesk zei dat ik binnen 24 uur weer mail kon versturen, dus niet. Bellen en opeens duurt het 48 uur voordat ik weer mail kan versturen. Wordt na 48 uur weer bellen denk ik.

En ik vraag me af of er daadwerkelijk spam vanaf mijn computer werd verstuurd. Updates, firewall, virusprogramma zijn allemaal up to date

Ik denk dat ze dat expres doen om jou te narren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan