• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Abonnement verhogen (Ziggo Alles-in-1 Basis 40/4)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
9
Beste,

Ik wilde mijn abonnement aanpassen naar een wat zwaarder pakket (van 40/4 naar bijvoorbeeld 120/12). Hoofdreden voor het aanpassen is dat we tegenwoordig wel wat opslaan in de cloud, dat gaat niet zo snel met een 4Mbit upload. Als ik in mijn gegevens kies voor pakket aanpassen, dan krijg ik de onderstaande melding.

"Ziggo heeft nieuwe en verbeterde producten. Je kunt je huidige Alles-in-1 pakket niet meer aanpassen. Je kunt wel een nieuw Connect & Play pakket bestellen met Horizon TV, online tv-kijken en 1000 films en series. Ga naar de Connect & Play pagina voor meer informatie."

Daar lees ik echter dat ik dan die Horizon Mediabox ga krijgen (lees er weinig goeds over, maar goed). Echter, wij hebben hier ook een Samsung SMT C7140 staan. Is deze nog wel te gebruiken dan?

Verder hebben we op de slaapkamer nog een Samsung BCD-B270R in gebruik. Moet ik deze vervangen of niet?

Ook heb ik hier een softcam, een Anysee N7 TC. Ik weet dat deze het niet doet op het netwerk van UPC, maar op dit moment doet hij het nog wel. Als ik nu overga op Connect & Play Complete, komt deze softcam dan te vervallen?

Ons modem is overigens een Ubee EVW321B en zit in de meterkast (er is ook een Tratec FRA-752/N gemonteerd. Kan de Horizon Mediabox functioneren naast de Ubee en de Tracet FRA-752/N ?
 
Je huidige smartcards blijven werken. Ook ben je niet verplicht een Horizon te nemen, kies voor Zelf samenstellen en selecteer wat je wel en niet wilt hebben.
 
re

Beste,

Ik wilde mijn abonnement aanpassen naar een wat zwaarder pakket (van 40/4 naar bijvoorbeeld 120/12). Hoofdreden voor het aanpassen is dat we tegenwoordig wel wat opslaan in de cloud, dat gaat niet zo snel met een 4Mbit upload. Als ik in mijn gegevens kies voor pakket aanpassen, dan krijg ik de onderstaande melding.

"Ziggo heeft nieuwe en verbeterde producten. Je kunt je huidige Alles-in-1 pakket niet meer aanpassen. Je kunt wel een nieuw Connect & Play pakket bestellen met Horizon TV, online tv-kijken en 1000 films en series. Ga naar de Connect & Play pagina voor meer informatie."

Daar lees ik echter dat ik dan die Horizon Mediabox ga krijgen (lees er weinig goeds over, maar goed). Echter, wij hebben hier ook een Samsung SMT C7140 staan. Is deze nog wel te gebruiken dan?

Verder hebben we op de slaapkamer nog een Samsung BCD-B270R in gebruik. Moet ik deze vervangen of niet?

Ook heb ik hier een softcam, een Anysee N7 TC. Ik weet dat deze het niet doet op het netwerk van UPC, maar op dit moment doet hij het nog wel. Als ik nu overga op Connect & Play Complete, komt deze softcam dan te vervallen?

Ons modem is overigens een Ubee EVW321B en zit in de meterkast (er is ook een Tratec FRA-752/N gemonteerd. Kan de Horizon Mediabox functioneren naast de Ubee en de Tracet FRA-752/N ?

Je kunt alles blijven gebruiken, maar je stapt eigenlijk over van Ziggo naar UPC, gedwongen er is geen andere keus meer, je bent tevens je news server kwijt.
 
De nieuwsserver gebruik ik toch niet, dus dat scheelt.

Heb gezien dat ik het pakket zelf kan samenstellen, maar scheelt maar heel weinig tussen wel of geen mediabox.

Wel heb ik sterk mijn twijfels over het blijven werken van de netwerk tuner (Anysee) aangezien de UPC decodering niet ondersteund wordt.

Andere vraag nog. Als ik de Horizon Mediabox bestel, kan ik dan de huidige Samsung SMT C7140 op de slaapkamer in gebruik nemen met de Ziggo smartcard er in? Of heb ik hiervoor perse de Horizon Extra Mediabox en/of andere smartcard nodig?
 
De nieuwsserver gebruik ik toch niet, dus dat scheelt.

Heb gezien dat ik het pakket zelf kan samenstellen, maar scheelt maar heel weinig tussen wel of geen mediabox.

Wel heb ik sterk mijn twijfels over het blijven werken van de netwerk tuner (Anysee) aangezien de UPC decodering niet ondersteund wordt.

Andere vraag nog. Als ik de Horizon Mediabox bestel, kan ik dan de huidige Samsung SMT C7140 op de slaapkamer in gebruik nemen met de Ziggo smartcard er in? Of heb ik hiervoor perse de Horizon Extra Mediabox en/of andere smartcard nodig?

Oké om narigheid te voorkomen, stel je vragen aan Ziggo\UPC wat er wel en niet blijft werken als je overstapt en laat ze dat op papier zetten of via mail.
En besluit dan pas of je iets wil veranderen.
Zet dan het antwoord hier even neer dan kunnen andere mensen daar ook nog iets mee.
 
Je stapt alleen administratief over van Ziggo-oud (voorheen Ziggo) naar Ziggo-nieuw (voorheen UPC).
De signalen die je krijgt blijven hetzelfde.
Momenteel heb je al nagravision (waarmee de horizonbox werkt) en irdeto (waarmee je bestaande decoders werken) codering op je kabel staan.
Daar verandert niets aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Anysee kan overweg met Irdeto en Conax, Nagravision kan hij niet mee overweg.

Zal de vragen eens neerleggen bij Ziggo / UPC. Alleen eens bekijken hoe.
 
De Anysee kan overweg met Irdeto en Conax, Nagravision kan hij niet mee overweg.

Zal de vragen eens neerleggen bij Ziggo / UPC. Alleen eens bekijken hoe.

Je zult geen antwoord krijgen op die vragen van Ziggo verwacht ik omdat ze geen anysee ondersteunen, maar zoals eerder gezegd blijft het Irdeto signaal gewoon beschikbaar dus wat je nu ziet blijf je gewoon zien. Wel is het zo dat je volgens de algemene voorwaarden maar totaal 5 ontvangers met smartcard of horizon mag gebruiken. Dus je hebt kans dat je (als je nu al 5 smartcards in gebruik hebt) er eentje moet opgeven die ze uit het systeem halen als je een horizon-box neemt. (hoewel ik mensen ken die nog steeds de 5 smartcards werkend en in 'mijn-ziggo' hebben terwijl ze ook een horizon hebben gekregen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan