abo downgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

asri

Forum Gebruiker
Berichten
26
ik heb voor 24 maart mijn abo gedowngrade door omstandigheden dus 24 april zou dat worden door gevoerd worden kijk ik op mijn nieuwe factuur moet ik de volle pond betalen bel ik de HD Ziggo sta ik vedorie 30 min in de wacht en dat al 3 dagen mat moet ik nu doen:giveup::giveup:
 

Poupou

Forum Gebruiker
Berichten
1.605
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Je had even op de website van Ziggo kunnen kijken:

Je hebt je abonnement gewijzigd
.....Ben je overgestapt op een lager abonnement of heb je een onderdeel van je abonnement opgezegd? Dan kan het zijn dat je factuur al was gemaakt en je nog eenmaal wordt gefactureerd voor je oude abonnement. Dit wordt bij de eerstvolgende factuur gecompenseerd.
 

AW78

Forum Gebruiker
Berichten
1.633
"Dan kan het zijn dat je factuur al was gemaakt en je nog eenmaal wordt gefactureerd voor je oude abonnement."
Dit lijkt me sterk dat dat de reden is. Ik heb op 26 februari bevestiging gekregen van de downgrade per 31 maart, maar werd op 27 maart nog steeds oud gefactureerd voor de maand april. Daar zat meer dan een maand tussen. Pas bij de afschrijving van mei wordt dit gecorrigeerd (binnenkort dus).
 
J

jocola

Ik had Fox Sports eredivisie met ingang van competitie einde op 18 mei a.s. al in januari opgezegd. maar de factuur voor mei berekende wel een volle maand. Ook hier achteraan moeten bellen om dit recht te trekken en konden mijn online opzegging totaal niet terug vinden. Wordt op de factuur van juni in mindering gebracht......zal mij benieuwen :roll:
 

Poupou

Forum Gebruiker
Berichten
1.605
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dit lijkt me sterk dat dat de reden is. Ik heb op 26 februari bevestiging gekregen van de downgrade per 31 maart, maar werd op 27 maart nog steeds oud gefactureerd voor de maand april. Daar zat meer dan een maand tussen. Pas bij de afschrijving van mei wordt dit gecorrigeerd (binnenkort dus).

Het facturatiesysteem 'ziet' geen toekomstige wijzigingen. Pas als de wijziging is doorgevoerd, vindt er een verrekening plaats met de eerstvolgende factuur (of, als deze factuur al is aangemaakt, de factuur daarna).
 

Poupou

Forum Gebruiker
Berichten
1.605
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik had Fox Sports eredivisie met ingang van competitie einde op 18 mei a.s. al in januari opgezegd. maar de factuur voor mei berekende wel een volle maand. Ook hier achteraan moeten bellen om dit recht te trekken en konden mijn online opzegging totaal niet terug vinden. Wordt op de factuur van juni in mindering gebracht......zal mij benieuwen :roll:

De facturen worden tussen de 10e en 15e van elke maand aangemaakt. Als je dus per 18 mei hebt opgezegd, zit in de voorschotfactuur voor juni dus nog steeds Fox Sports. Dit wordt pas met de voorschotfactuur voor juli verrekend.
 
J

jocola

De facturen worden tussen de 10e en 15e van elke maand aangemaakt. Als je dus per 18 mei hebt opgezegd, zit in de voorschotfactuur voor juni dus nog steeds Fox Sports. Dit wordt pas met de voorschotfactuur voor juli verrekend.
ik heb begin januari al opgezegd en de ingangsdatum is 18 mei (einde competitie) . Op de laatste factuur van afgelopen week had volgens de Ziggo medewerker over de maand mei géén € 17,95 vermeld moeten staan, maar alleen evenredig gedeelte over de periode van 1 t/m 17 mei. zoals in de bevestiging email van januari vermeld stond. Extra zenders betaal je altijd vooraf en verbruik achteraf. Het meeste vreemde is ze hun eigen emailbevestiging niet eens konden terug vinden. Ik wacht de factuur van eind mei wel af
 

Poupou

Forum Gebruiker
Berichten
1.605
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Op de laatste factuur van afgelopen week had volgens de Ziggo medewerker over de maand mei géén € 17,95 vermeld moeten staan, maar alleen evenredig gedeelte over de periode van 1 t/m 17 mei.

Die medewerker lulde uit zijn nek. Nogmaals:

Het facturatiesysteem 'ziet' geen toekomstige wijzigingen. Pas als de wijziging is doorgevoerd, vindt er een verrekening plaats met de eerstvolgende factuur (of, als deze factuur al is aangemaakt, de factuur daarna).
 

AW78

Forum Gebruiker
Berichten
1.633
Het facturatiesysteem 'ziet' geen toekomstige wijzigingen. Pas als de wijziging is doorgevoerd, vindt er een verrekening plaats met de eerstvolgende factuur (of, als deze factuur al is aangemaakt, de factuur daarna).
Ik heb op 26 februari van Ziggo een bevestigingsbrief gehad van de wijziging op 31 maart, dus dat is het bewijs dat ze het toen al "wisten". Dat de wijzigingen pas worden doorgevoerd vanaf het moment dat het ook echt wijzigt is dus niet waar, anders had het "onwetende systeem" mij ook niet vijf weken van tevoren al een brief kunnen sturen op 26 februari.


De facturen worden tussen de 10e en 15e van elke maand aangemaakt.
Precies, dus de factuur voor april wordt tussen 10 en 15 maart aangemaakt, dat is ruim twee weken nadat ik de bevestigingsbrief heb gehad van Ziggo waarin mijn wijziging wordt bevestigd. Daarin staat bovendien ook, dat de abonnementskosten voor mijn pakket vóóraf in rekening worden gebracht, en niet áchteraf verrekend worden. Het lijkt er dus sterk op dat ze deze gelden bewust een maand extra vasthouden, omdat opzeggen kennelijk een maand langer duurt dan een nieuw pakket nemen.
 

paulvw

Forum Gebruiker
Berichten
935
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb op 26 februari van Ziggo een bevestigingsbrief gehad van de wijziging op 31 maart, dus dat is het bewijs dat ze het toen al "wisten". Dat de wijzigingen pas worden doorgevoerd vanaf het moment dat het ook echt wijzigt is dus niet waar, anders had het "onwetende systeem" mij ook niet vijf weken van tevoren al een brief kunnen sturen op 26 februari.

Het mutatie systeem en het facturatie systeem zijn blijkbaar losse modules, het facturatie systeem word blijkbaar pas van een wijziging op de hoogte gebracht als het mutatiesysteem een opdracht als voltooid afsluit.
Het is dus niet een systeem maar het zijn op zich zelf staande modules.

Dat is een keuze die Ziggo gemaakt heeft, over het nut en het waarom zal je contact met ziggo op moeten nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan