R
red scorpion
We zijn al geruime tijd een tevreden UPC gebruiker. De kwaliteit is gewoon goed en geen storingen gehad. Totaal geen storingen. Over 2 1/2 jaar slechts 3 uurtjes een keer geen Internet of telefonie gehad. Nou dat is niet iets om je kwaad over te maken. Problemen kunnen altijd ontstaan en als ze maar binnen een redelijke termijn worden opgelost is het wat mij betreft geen punt.
Alleen nu is er gisternacht (woensdag 26 januari op donderdag 27 januari) gepland onderhoud uitgevoerd door UPC. We zijn keurig per flyer op de hoogte gebracht van de werkzaamheden. Allemaal prima. Onderhoud moet ook gebeuren. En als dat in de nacht gebeurd is er helemaal goed geregeld. Zeker als ze allemaal netjes vooraf aankondigen. In de flyer staat te lezen dat je hoogstwaarschijnlijk je modem / router dient te resetten (spanning eraf) als je na het onderhoud geen telefonie of Internet meer zou hebben.
Helaas meermaals getracht het modem te resetten maar zonder enig resultaat. Heel even heeft het in de middag weer gewerkt. Maar dat was tijdelijk. Sinds einde middag wederom geen telefonie of Internet. Dan maar bellen met de helpdesk. Het modem / router blijkt defect te zijn. Dat kan gebeuren. Echter wat blijkt nu. We moeten tot dinsdagochtend wachten op een monteur. Blijkbaar zijn er 12 monteurs in dienst van UPC of een onderaannemer om storingen of problemen te verhelpen. 1 per provincie.
Als je onderhoudswerkzaamheden verricht en je uit ervaring weet dat er problemen kunnen ontstaan dan zorg je er toch op z'n minst voor dat je enkele monteurs achter de hand hebt om problemen meteen en op korte termijn (48 uur) kunt oplossen. Maar geen zes dagen! Dat kan gewoon niet. En wat je ook zegt of hoe je ook praat er komt gewoon geen goede oplossing. De ellende en frustraties zijn gewoon enorm. Alles werkte afgelopen maanden uitstekend. Door onderhoud van UPC werkt het niet meer dus wees dan ook actief en doe voor je klanten. Dit is gewoon onacceptabel.
En als mijn router / modem defect is. Waarom kan ik hem dan nergens omruilen? Ik kan overal (bijna) terecht om klant te worden en mijn router / modem op te halen. Maar omwisselen is niet mogelijk! Dat is echt zo'n enorme gemiste kans. Wat doen die service managers bij UPC. Het is precies zoals Youp het aangaf gewoon bedrog en mensen of beter gezegd je klanten misbruiken. Binnen harken als klant maar service verlenen dat is heel ver te zoeken.
Alleen nu is er gisternacht (woensdag 26 januari op donderdag 27 januari) gepland onderhoud uitgevoerd door UPC. We zijn keurig per flyer op de hoogte gebracht van de werkzaamheden. Allemaal prima. Onderhoud moet ook gebeuren. En als dat in de nacht gebeurd is er helemaal goed geregeld. Zeker als ze allemaal netjes vooraf aankondigen. In de flyer staat te lezen dat je hoogstwaarschijnlijk je modem / router dient te resetten (spanning eraf) als je na het onderhoud geen telefonie of Internet meer zou hebben.
Helaas meermaals getracht het modem te resetten maar zonder enig resultaat. Heel even heeft het in de middag weer gewerkt. Maar dat was tijdelijk. Sinds einde middag wederom geen telefonie of Internet. Dan maar bellen met de helpdesk. Het modem / router blijkt defect te zijn. Dat kan gebeuren. Echter wat blijkt nu. We moeten tot dinsdagochtend wachten op een monteur. Blijkbaar zijn er 12 monteurs in dienst van UPC of een onderaannemer om storingen of problemen te verhelpen. 1 per provincie.
Als je onderhoudswerkzaamheden verricht en je uit ervaring weet dat er problemen kunnen ontstaan dan zorg je er toch op z'n minst voor dat je enkele monteurs achter de hand hebt om problemen meteen en op korte termijn (48 uur) kunt oplossen. Maar geen zes dagen! Dat kan gewoon niet. En wat je ook zegt of hoe je ook praat er komt gewoon geen goede oplossing. De ellende en frustraties zijn gewoon enorm. Alles werkte afgelopen maanden uitstekend. Door onderhoud van UPC werkt het niet meer dus wees dan ook actief en doe voor je klanten. Dit is gewoon onacceptabel.
En als mijn router / modem defect is. Waarom kan ik hem dan nergens omruilen? Ik kan overal (bijna) terecht om klant te worden en mijn router / modem op te halen. Maar omwisselen is niet mogelijk! Dat is echt zo'n enorme gemiste kans. Wat doen die service managers bij UPC. Het is precies zoals Youp het aangaf gewoon bedrog en mensen of beter gezegd je klanten misbruiken. Binnen harken als klant maar service verlenen dat is heel ver te zoeken.