Aanvullende voorwaarden Chello Plus

  • Onderwerp starter ironmike1970
  • Startdatum
I

ironmike1970

Er zijn hier discussies over het opzeggen van chello plus. De een zegt dat je er voor een jaar aan vast zit ikzelf dacht van niet. Ik heb geloof ik de hele upc-site bekeken en niks anders gevonden als de Algemene Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden Voor Pakketten. Toen ik vandaag keek zag ik dat er ineens Aanvullende Voorwaarden stonden voor Chello Plus en Chello Light. Kan iemand mij vertellen of ik daar al die tijd overheen heb gekeken of dat ze die Aanvullende Voorwaarden pas hebben neergezet?
 
Het stond er al een tijdje:
https://ziggoforum.nl/topics/3219/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan hadden ze dat er wel bij mogen zeggen toen ik telefonisch een upgrade aanvroeg van classic naar plus. Komt er nu op neer dat ik opnieuw vast zit aan een jaarcontract terwijl ze me dit niet verteld hebben. Ik vraag me af of ze niet verplicht zijn om je dit mee te delen. Moet je eigenlijk geen nieuw contract tekenen als je upgrade? >:( Kan toch niet zo zijn dat je niet op de hoogte wordt gesteld van de voorwaarden?
 
Ik vraag me af hoe het zit als ik mijn kabeltelevisieaansluiting opzeg. Dan kunnen ze me geen chello meer leveren. Moet ik dan evengoed mijn jaarcontract afbetalen of niet want ik zeg mijn chello niet op maar hun kunnen hem niet leveren. Dus zullen ze mijn contract moeten beeindigen. Ik heb een schotel in de tuin dus die televisieaansluiting is niet zo belangrijk voor me. Als dit eventueel een manier is om onder mijn contract uit te komen vind ik het best.
 
Ben het geheel met je eens, want ook ik heb niets gehoord nog gelezen over een nieuw jaar contract.

Het enige wat ik ondertekent heb is een Werkorder Storing formulier wat de monteur bij zich had, waar wat persoonlijke gegevens op stonden.

Dit was eigenlijk alleen maar een soort opdrachtbon voor de monteur wat hij kwam doen, en hij kon aantonen aan zijn meerdere dat hij een werkende lijn heeft achter gelaten.

Voor de rest stond er niets vreemds op.
 
Bij het overgaan op een nieuwe abbonementsvorm ga je idd een nieuw jaar contract aan van 1 jaar, ik vind het zeer vreemd dat dit niet zo worden gemeld en kan mij dit eigenlijk ook niet voorstellen.
Wanneer jij je kabeltelevisie opzegt omdat je schotel hebt en chello zijn dienst niet meer kan leveren. Dan is dit jou probleem/fout jij maakt het onmogelijk de dienst te leveren voor hun. Waarom zouden hun daar de dupe van zijn wanneer jij iets onmogelijk maakt voor ze
 
Johanc zei:
Bij het overgaan op een nieuwe abbonementsvorm ga je idd een nieuw jaar contract aan van 1 jaar, ik vind het zeer vreemd dat dit niet zo worden gemeld en kan mij dit eigenlijk ook niet voorstellen.
Wanneer jij je kabeltelevisie opzegt omdat je schotel hebt en chello zijn dienst niet meer kan leveren. Dan is dit jou probleem/fout jij maakt het onmogelijk de dienst te leveren voor hun. Waarom zouden hun daar de dupe van zijn wanneer jij iets onmogelijk maakt voor ze

Je kan het ook zo zien dat ik wordt verplicht om mijn kabeltelevisie te houden om te kunnen internetten. Dat klopt natuurlijk ook niet. Ik heb die aansluiting niet nodig, maar dat wordt me op die manier wel opgelegd door UPC.
 
Jij neemt de chello dienst af. dan weet je van te voren dat je daar idd kabeltelevisie voor nodig hebt.
 
Johanc zei:
Jij neemt de chello dienst af. dan weet je van te voren dat je daar idd kabeltelevisie voor nodig hebt.

Staat in de algemene voorwaarden van Chello. Daarnaast is het zo dat het internetsignaal door dat zelfde kabeltje moet komen en wanneer het TV signaal eraf gaat er ook geen internetsignaal meer in\uit kan.

Heeft dus met technische redenen te maken
 
Ik heb nog eens zitten kijken naar de algemene voorwaarden en kom tot de volgende conclusie.
1. Je hebt chello classic en stapt over naar plus. Er staat in de algemene voorwaarden van chello classic dat je na een jaar het abonnement kan beeindigen. Er staat niks over het aangaan van een nieuw jaarcontact bij verandering van product.

2. Als je geen chello classic hebt maar dus als nieuwe abonnee van upc chello light of plus neemt gelden er aanvullende voorwaarden. Daar staat in dat als je overstapt op een ander product je een nieuw contract aangaat voor een jaar.

Ik ben al een paar jaar abonnee van chello classic. Ik ben overgestapt naar plus. In de voorwaarden van classic staat niets over het aangaan van een nieuw jaarcontract bij verandering van product. Conclusie: Ik moet mijn abonnement met een opzegtermijn van 1 maand op kunnen zeggen.

Heb ik het nou goed gezien of niet?
 
Terug
Bovenaan