• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aanvraag telefonie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum
Berichten
919
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een vraag. Ik internet Chello classic, Digitale TV via Mediabox. Ik heb een Motorola modem. Nu wil ik Chello Power met telefonie freetime aanschaffen. Wat moet daarvoor gebeuren. Krijg ik een ander modem, of wordt het een ander opzetkastje (spliter) bij de TV /Radio aansluiting. Ik heb het gevraagd aan de helpdesk, maar daar wordt ik niet wijzer van. Alles komt goed als ik bestel. Wie kan mij op weg helpen. Het scheelt aardig in dek osten. Heel KPN valt weg.

Vr.gr. Joop
 
In jouw geval krijg je een ander modem, aangezien de motorola niet voor voip geschikt is. Voor de rest blijft alles hetzelfde je krijgt alleen een ander modem
 
Is dat moeilijk te installeren, ik ben geen 18 jaar meer.

Joop
 
Joop zei:
Is dat moeilijk te installeren, ik ben geen 18 jaar meer.

Joop

het enigste wat je moet doen is een aantal stekkers die nu in het oude modem zitten overprikken naar het nieuwe modem + de telefoonstekker die nu nog in het kpn kastje zit in de telefonieuitgang van het nieuwe modem doen. Maar als het goed is krijg je er een duidelijke handleiding bij en als je die volgt dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

Wel zul je de nieuwe modem opnieuw aan moeten melden maar die website krijg je vanzelf in beeld bij de eerste keer dat je internet opent via het nieuwe modem, op die site wordt de gebruikersnaam en het wachtwoord gevraagt maar dat wijst zich vanzelf (ook op die site wordt precies verteld wat je moet doen)
 
Hoi,

Ik ben sinds gisteren overgestapt van chello classic, naar chello power met digitaal bellen via free time met extra optie any time.
Ik had eerst een motorola surfboard 5100. maar sinds gisteren heb ik een nieuw modem gekregen.
Namelijk een Arris.
Moet zeggen dat ik vrij weinig snelheid verschil heb ten op zichte van chello classic.
Oke, het downloaden gaat iets langzamer, maar daarvoor in de plaats gaat het uploaden veel sneller.
Dus had dit veel eerder moeten doen.
Wat betreft het bellen, werkt perfect, gewoon goed.
Ik heb alleen wel voor 5 euro in de maand extra any time genomen, bel dus helemaal gratis naar alle vaste nummers, uitgezonderd 06 en 0900 nummers, hiervoor moet je wel het geldende bel tarief betalen.
Maar als je any time neemt bovenop free time, zijn alle opties verder gratis.
Je krijgt een vrij makkelijke handleiding, en binnen een paar minuten is alles opgezet om te kunnen internetten en bellen.
Het is echt een volledig en compleet produkt, en alle denkbare kabels zijn in het pakket bijgevoegd.
Er zit zelfs een splitter in, in mijn geval had ik die al, omdat ik ook digitale tv heb.
Heb nu zelfs een aantal zaken dubbel, zoals 15 meter extra utp kabel.
Er zitten zelfs plugjes en schroefjes in het pakket, mocht je de nieuwe modem aan de muur willen
ophangen.
Dus ik heb er tot op heden zeker geen spijt van, en ik zou adviseren om dit uiterst complete pakket ook aan te schaffen.

Wat betreft
Is dat moeilijk te installeren, ik ben geen 18 jaar meer.

Het is echt uiterst simpel om het te installeren, alleen sluit eerst internet aan, en activeer dit, alvorens telefonie te activeren.
Staat trouwens ook in de handleiding, en dit schijnt de beste methode te zijn om het te activeren.
Je krijgt met de nieuwe modem namelijk ook een nieuw mac adres, en middels het activeren van internet word dit geregistreerd bij upc.
Zodat gelijktijdig telefonie geactiveerd word.
In mij geval was upc vergeten om mij mijn tijdelijke nummer voor telefonie door te geven, maar middels 174 te bellen met je toestel, krijg je van een computer je tijdelijke telefoonnummer te horen.

Greetz,

Monkey07
 
Bedankt voor jullie uitleg. Ik ga het ook bestellen.

Groet Joop
 
Joop zei:
Bedankt voor jullie uitleg. Ik ga het ook bestellen.

Groet Joop

Hoi,

Mocht je toch problemen ondervinden tijdens het installeren, laat me dit even weten, en ben best bereid om te helpen met een eventuele oplossing of onduidelijkheden.

Ik wens je succes met het bestellen van telefonie.

Greetz
 
monkey07 Dat doe ikzeker. Vast bedankt voor je hulp.

Joop
 
monkey07

Vandaag Chello Power met Freetime telefonisch besteld. Nog een vraag weet jij dat, kan ik er 3 toestellen parallel aan zetten. En kan ik mijn huidige Philips Dect telefoon gewoon gebruiken. Moeten wel een Dect telefoon zijn toch.

groet Joop
 
Joop,
Je kan gewoon 3 toestellen paralel aan elkaar knopen.
Via het nieuwe modem kan je elk DECT-Toestel gebruiken.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan