• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ermael
  • Startdatum Startdatum
E

ermael

Hoi,

Bij mij thuis zit de UPC aansluiting in de meterkast (groene kabel)m volgens de handleiding moet de kabel naar de modem ook op aangesloten worden.
Maar bij mij thuis heb ik hem gewoon in de aansluiting van de muur gedaan (met de bijgeleverde insteek apparaatje van UPC).

Het is voor mij nogal onpraktisch om het via de meterkast aan te sluiten omdat deze zich buiten mijn voordeur bevindt in een afgesloten ruimte, en heel heel gedoe wordt met de kabel naar de modem te krijgen.

Volgens de monteur die mijn beschadigde Thomson kwam omwisselen voor een PACE maakt de aan sluiting niet uit.
Maar het probleem is dat ik nu geen films kan kijken met Film 1 on demand, de scherm blijft hangen op "een momentje geduld aub'' . Met de testkanaal krijg ik melding dat er misschien iets verkeerd is met de bekabeling, en alles staat op groen behalve de netwerktest (ip-connectiviteit) ik krijg hiermee "foutcode 2".

Verder zijn er geen problemen met de snelle internet, digitale tv, digitale telefonie: dus alleen die film 1 on demand werkt niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt. :)
 
nee niet echt, zou dat werken?
Ik heb even verder gekeken, ik kan geen enkele "on demand" bestelling uitvoeren. Ik zie ze wel staan in de lijst (films en series) zowel als van UPC en als van Film 1 maar het blijft iedere keer hangen op "even geduld aub". Of is het normaal dat dit even kan duren :o
 
Signaal kan te zwak zijn of er zit iets tussen de aop en decoder wat niet retour geschikt is?
 
Lees dit anders eens door

https://ziggoforum.nl/topics/24898/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met niet retourgeschikt? Ik heb alleen de spullen gebruikt die UPC mij heeft gestuurd in het pakket.
Ik heb net geprobeerd een andere regiocode in te voeren maar hiermee krijg ik ook hetzelfde resultaat: even geduld aub... >:(
 
ermael zei:
Met de testkanaal krijg ik melding dat er misschien iets verkeerd is met de bekabeling, en alles staat op groen behalve de netwerktest (ip-connectiviteit) ik krijg hiermee "foutcode 2".
Beginnen de IP-adressen met 10, of met 192? Dat testkanaal wil soms wel eens in beide gevallen groen aangeven, en dat is niet juist.
 
Terug
Bovenaan