• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiting op 2 PC's vraag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter somme
  • Startdatum Startdatum
S

somme

Ik heb een UPC totaal pakket, en vanuit dat geleverde kastje gaat er een internetlijn naar mijn PC. Werkt prima.

Nu heb ik tijdelijk een tweede PC om Windows 7 beta te testen (voor ongeveer 3 maanden). Als ik de internetkabel aansluit op deze tweede PC (de eerste PC is niet actief) krijg ik geen verbinding. Behalve als ik de stroom van het UPC kastje er voor 30 seconden uitzet.

Wil ik weer terug naar mijn normale PC. moet ik deze procedure opnieuw herhalen.

Weet iemand hoe dit eenvoudiger kan? Liefst zonder router te plaatsen Deze heb ik hierna toch niet nodig.


Alvast bedankt

Somme
 
Misschien werkt het als je op beide computers hetzelfde mac-adres instelt op de netwerkkaart. Via google kun je genoeg mac changers vinden. Ik weet niet zeker of het werkt, maar aangezien UPC wel naar het mac adres kijkt van de pc, verwacht ik dat het wel kan werken. Dus ik zou zeggen probeer het eens.
 
Simpel,

met de computer die is aangesloten op internet.
Ga naar start. uitvoeren type in cmd, nu opent een scherm,
type in achter de prompt> ipconfig /realese nu volgt weer een scherm en type dan in > ipconfig /renew, enter.

ff opnieuw opstarten en het werkt.

p.s. zorg dat je netwerkkaart op automatische configuratie staat ;)
 
Dit is een "probleem" met het MAC-adres op de datalinklaag. Simpel gezegd heeft het niet zoveel te maken met ip-adressen. Dit gaat dus ook niet werken. Het antwoord van ThE-ShoX is wel het proberen waard.
 
McRonald zei:
met de computer die is aangesloten op internet.
Ga naar start. uitvoeren type in cmd, nu opent een scherm,
type in achter de prompt> ipconfig /realese nu volgt weer een scherm en type dan in > ipconfig /renew, enter.

ff opnieuw opstarten en het werkt.
Hmmmm, nee, dat werkt niet... klinkt het trouwens nog zo simpel als het simpeler moet zijn dan een modem rebooten? Naar mijn mening niet.

Het MAC-adres bij beide netwerkkaarten gelijk maken zou zomaar kunnen werken.
In praktijk zijn er enkele zaken waar je tegenaan zou kunnen lopen, maar laten we niet op de feiten vooruit lopen en het eerst proberen.
 
Terug
Bovenaan