• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiting Mediabox op tv + dvdrecorder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dennis1982m
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis1982m

Beste mensen,

Sinds gisteren ook digitaal tv bezitter.
Ik ben op een probleem gestuit bij het aansluiten van mijn upc mediabox (pace dcr711) op mijn tv in combinatie met dvdrecorder (philips)

Nu heeft mijn tv 2 scart aansluitingen, mijn dvdrecorder ook 2 en de upc mediabox maar 1.
Maar ik krijg op geen mogelijkheid (alles) draaiend.

Ik heb uiteraard gezocht op dit fijne forum en zag bij dit topic (https://ziggoforum.nl/topics/28370/) een uitleg over een aansluiting, maar daar staat het volgende:

Je moet de dvddrecorder via hdmikabel aansluiten op de tv.
Je moet de mediabox via scartkabel aansluiten op de tv.
Je moet de video uit van de mediabox met scartkabel aansluiten op de ingang van de dvd recorder.

Nu heeft mijn tv geen hdmi aansluiting (redelijk oude tv).

Iemand nog een oplossing???

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mediabox en dvdrecorder alletwee met een eigen scartkabel aansluiten op je tv.
Je kunt dan beide bekijken, maar zeer waarschijnlijk op de dvd recorder geen uitzendingen van de mediabox opnemen. Dat is afhangkelijk van je tv.

Wil je wel opnames maken van de mediabox, dan op volgende manier aansluiten.
Mediabox via scartkabel aansluiten op de dvdrecorder.
Dvd recorder via scartkabel aansluiten op de tv.
Bij opname van mediabox in de dvdrecorder kiezen voor opnemen van scart (ext)
 
Johnny54 zei:
Mediabox en dvdrecorder alletwee met een eigen scartkabel aansluiten op je tv.
Je kunt dan beide bekijken, maar zeer waarschijnlijk op de dvd recorder geen uitzendingen van de mediabox opnemen. Dat is afhangkelijk van je tv.

Wil je wel opnames maken van de mediabox, dan op volgende manier aansluiten.
Mediabox via scartkabel aansluiten op de dvdrecorder.
Dvd recorder via scartkabel aansluiten op de tv.
Bij opname van mediabox in de dvdrecorder kiezen voor opnemen van scart (ext)

Hartelijk dank voor de reactie, ik ga het vanmiddag gelijk proberen.
Digitaal opnemen is niet belangrijk, als ik maar met mijn dvdrecorder kan blijven opnemen van analoog.

Voor ik hier aan begon zat de coax kabel in mijn dvdrecorder, maar ik had gezien dat upc dan geen signaal binnen krijg. Dus de coaxkabel moet altijd in de mediabox van upc???
 
Ja, de coax kabel moet altijd in de mediabox.

Analoog opnemen is nog steeds mogelijk, alleen zul je een splitter moeten plaatsen met de nieuwe boxen. Zorg ervoor dat dit een goede splitter is, die retourgeschikt is. (je kunt het proberen met een bouwmarkt splitter, maar dan kan de mediabox storingen geven).

Eventueel zou je versterker moeten gebruiken, maar het signaal verlies van 1 splitter is relatief klein, dus waarschijnlijk hoeft dat niet.

Mogelijk heb je nog een splitter over van je installatie pakket, anders kun je deze halen bij of via UPC (via ook andere topics), of onderdelen zaken.
 
0059099 zei:
Ja, de coax kabel moet altijd in de mediabox.

Analoog opnemen is nog steeds mogelijk, alleen zul je een splitter moeten plaatsen met de nieuwe boxen. Zorg ervoor dat dit een goede splitter is, die retourgeschikt is. (je kunt het proberen met een bouwmarkt splitter, maar dan kan de mediabox storingen geven).

Eventueel zou je versterker moeten gebruiken, maar het signaal verlies van 1 splitter is relatief klein, dus waarschijnlijk hoeft dat niet.

Mogelijk heb je nog een splitter over van je installatie pakket, anders kun je deze halen bij of via UPC (via ook andere topics), of onderdelen zaken.

Hartelijk dank! Gisteravond alles aan kunnen sluiten.
top! bedankt.
 
Ook ik liep vandaag tegen het probleem aan dat de nieuwe mediabox slechts 1 scart aansluiting heeft en 1 coax.

Alles was voorheen perfect aangesloten en ik ging ervan uit dat ik alles ook weer zo aangesloten zou hebben maar dat viel vies tegen. Ik zal dus een goede splitter moeten gaan halen want die ik nog thuis had liggen is niet geschikt voor retour signaal.

Ik heb zitten googlen wat hdmi nu precies is/doet maar ik ben a-technisch en begrijp er niet veel van.
De nieuwe mediabox heeft een hdmi aansluitinge en ook mijn losse dvr.
Ik zie echter totaal geen nut wanneer ik een hdmi kabel plaats tussen de mediabox en mijn dvd-recorder.
(mijn oude tv die heeft geen hdmi maar 2 scart's)

Mijn vraag is of er iets zinvols te doen is met de hdmi kabel of wordt die alleen gebruikt voor rechtstreeks contact met tv? (dus dvd-recorden naar tv of mediabox naar tvJ)

Ik weet dat dit topic al van een tijd terug is maar mijn situatie is het zelfde als de vraagsteller van weleer, vandaar dat ik maar geen nieuw topic open en mijn vraag over hdmi hier plaats.
 
Een scart aansluiting is een analoge aansluiting voor audio en video signaal. HDMI een digitale aansluiting voor audio en video signaal. Dat geeft een veel beter beeld en geluid, maar alleen als de Tv ook een HDMI aansluiting heeft.

De HDMI aansluiting op de DVR is waarschijnlijk alleen een uitgang, net zoals op de mediabox. In dat geval heeft verbinden van de HDMI aansluiting van de mediabox met de HDMI aansluiting van de DVR geen nut.
Heeft de DVR een HDMI ingang dan wel.
 
in plaats van een upc mediabox en een dvd recorder, kan je dan beter meteen een upc mediabox mét opnamemogelijkheid nemen

dan kan je ook alle gewenste programma's opnemen, en nog wel in digitale kwaliteit

bovendien heb je dan nog maar één apparaat en één AB nodig (de upc mediabox), die je dan naar keuze met scart of met hdmi kan aansluiten, afhankelijk van welke aansluiting je tv heeft

zo gauw je eenmaal digitale tv hebt, is een dvd recorder eigenlijk jammer van de kwaliteit, want voor hetzelfde geld had je ook digitaal kunnen kijken in plaats van analoog

mocht je per sé nog programma's willen bewaren op dvd, dan kan je de film altijd nog downloaden met de pc en dan zelf branden op dvd

overigens is bewaren nergens voor nodig, want mocht je het programma nog een keer willen zien kan je hem immers zo opnieuw downloaden
 
Programma's is natuurlijk niet hetzelfde als films. Er komen genoeg programma's op Tv die je niet op internet kunt vinden en downloaden.
Zelf kunnen opnemen is dan wel erg fijn.
 
edwin.w zei:
overigens is bewaren nergens voor nodig, want mocht je het programma nog een keer willen zien kan je hem immers zo opnieuw downloaden

En ook dat is niet waar ;)
Veel content verdwijnt als sneeuw voor de zon.
 
Terug
Bovenaan