• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiting dvd lukt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter willempje
  • Startdatum Startdatum
W

willempje

beste helpers,
ik ben een leek op aansluitgebied, dus graag simpele hulp, a.u.b.
Ik heb er al over gelezen, maar kom er niet uit.
Ik had eerst de gewone mediabox met hd t.v en sloot het aan met de antenne en de scartkabel van tv naar mediabox.
Nu heb ik eze omgeruild met een dvrecorder een thomson.
Na veel heen en weer geloop en gebel deed de tv het alleen met mijn eigen scartkabel van tv naar de box en met de bijgeleverde scartkabel ook naar de t.v.
Volgens de upc almere was er maar 1 scartkabelnodig, maar ik heb 2 scartaansluitingen op de mediabox en met 2 scartaansluiting werkte de t.v. niet.
Nu wilde ik mijn oudere dvd met video ook aansluitin, maar die zat eerst met scartkabel op de tv, dat kan niet meer want beide scartkabels op de box en t. v. zijn vol.
Volgens mijn dochter kon het ook met de driekleurstekkers die ik heb aangesloten op de dvdspeler en t. v.. Ik zie wel dat de dvd loopt, maar heb geen beeld en geluid. Ik heb de antenne zowel in uit de muur naar de dvd geprobeerd alswel van dvd naar tv. Geen beeld.
Ik weet dat je vroeger je tv op een speciaal av kanaal kon zetten, maar dat is op de afstandbediening van t.v. en mediabox niet te vinden .
Help me please
Volgens UPC was het een fluitje van een cent en bleef alles hetzelfde en was er maar 1 scartkabel nodig zoals voor die tijd. Op de afbeelding van de box was ook maar 1 scartkabel te zien en geen 2.
Ik heb al van alles beprobeerd, maar wat doe ik verkeerd.
Wil iemand mij alsjeblieft advies geven en mij hierdoorheen helpen.
Ik had al gevraagd bij Mediamarkt, maar het moest met die 3 gekeurde steker werken en met rechtstreekse kabel van dvd naar de buitenantenne.
 
Je kunt het als volgt aansluiten. De UPC mediabox heeft twee scartaansluitingen.

De bovenste scart staat TV bij. Deze gaat naar je TV.
De onderste scart staat VCR DVD bij. Deze gaat dus naar je DVD.

Je zet de TV op het kanaal waar je normaliter UPC digitale TV op bekijkt.
Heel belangrijk is om de UPC mediabox op standby te zetten (zodat er alleen een klokje in je scherm staat)

Als je het zo aansluit kun je UPC digitaal kijken en als je UPC op standby staat naar je DVD.

Succes.
 
Als de box op stand by staat kan hij het betreffende kanaal niet op nemen op een externe HD recorder of VCR hij moet namelijk aan staan en ook op het op te nemen kanaal met de recorder geschakeld op de juiste externe ingang.
Je kan dan niet ter gelijkertijd digitaal kijken op een ander kanaal.
 
Terug
Bovenaan