T
Thommmyy
Hallo,
Ik zit met een aantal probleempjes.
Korte samenvatting van de voor liggende meuk.
2monteurs(binnen en buiten) veel gebeld, na 2maanden werkt upc eindelijk.
Nu heb ik na 3 weken signaal verlies in mijn Modem en valt het modem vaak uit. Bij reset komt hij normaal weer online en werkt internet weer na behoren.
Nou woon ik in een appartement in een oud huis waar maar 1 upc kabel binnen komt.
Het huis achter mij is een studenten huis.
Het huis is nu in 4delen gespitst, nr 40(voorkant) mijn appartement, 40A Studentenhuis (achterkant)
nr 42 boven verdieping(op dit moment niet bewoond)
Het is als volgt aangesloten:
- Modem studentenhuis
UPC aansluiting - Versterker(aangesloten door UPC monteur) - TV spitter studentenhuis
- Mijn modem
Nou is de kabel die vanaf de meterkast die naar mijn huiskamer loop de officiële upc (groene kabel) en die is in de meterkast door een installatie bedrijf aan het doorkoppel systeem aangesloten geweest op de TV splitter van het studentenhuis. Deze kabel is door de UPC monteur op de Signaal versterker aangesloten.
Nu heeft dus mijn modem 3weken goed gewerkt en heb ik nergens last van gehad, totdat ik ochtends uit bed stapte en zag dat me modem offline stond. (na een reset deed ie het weer) Na het werk ook weer Offline stond.
Nou heb ik weer maar eens met de UPC HD gebeld en die gene vertelde mij dat ik signaal verlies had van het modem, en na de situatie uitgelegd te hebben hoe de aansluiting zat, gaf hij aan dat het modem 1,5m van de upc aansluiting behoord te staan. en als er dus een monteur zou langskomen zou ik dus voor rij kosten moeten betalen. Hij gaf ook aan dat er eigenlijk een eigen aansluiting zou moeten komen voor het appartement(wat zou dit mij kosten?)
Aangezien ik al 2 monteurs over de vloer heb gehad, en al 1x 40euro kwijt ben geweest voor het aansluiten van de signaal versterker(wat mijn probleem had moeten oplossen), wil ik niet weer een halve dag vrij moeten nemen om de monteur langs te laten komen en weer 40 euro moeten betalen.
Zou ik graag nog wat meer info hier willen vergaren en hoe ik dit het beste aan kan pakken, want met de UPC HD kom ik er niet uit.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Moet UPC nu een eigen aansluiting voor mij regelen?
Ik snap verder het signaal verlies niet helemaal,
Er staan ong 9TV's in het studentenhuis waardoor ik mijn signaal verlies?
De kabel zou in principe goed moeten zijn omdat deze 3weken na behoren het gwn heeft gedaan.
Iig help!
Ik zit met een aantal probleempjes.
Korte samenvatting van de voor liggende meuk.
2monteurs(binnen en buiten) veel gebeld, na 2maanden werkt upc eindelijk.
Nu heb ik na 3 weken signaal verlies in mijn Modem en valt het modem vaak uit. Bij reset komt hij normaal weer online en werkt internet weer na behoren.
Nou woon ik in een appartement in een oud huis waar maar 1 upc kabel binnen komt.
Het huis achter mij is een studenten huis.
Het huis is nu in 4delen gespitst, nr 40(voorkant) mijn appartement, 40A Studentenhuis (achterkant)
nr 42 boven verdieping(op dit moment niet bewoond)
Het is als volgt aangesloten:
- Modem studentenhuis
UPC aansluiting - Versterker(aangesloten door UPC monteur) - TV spitter studentenhuis
- Mijn modem
Nou is de kabel die vanaf de meterkast die naar mijn huiskamer loop de officiële upc (groene kabel) en die is in de meterkast door een installatie bedrijf aan het doorkoppel systeem aangesloten geweest op de TV splitter van het studentenhuis. Deze kabel is door de UPC monteur op de Signaal versterker aangesloten.
Nu heeft dus mijn modem 3weken goed gewerkt en heb ik nergens last van gehad, totdat ik ochtends uit bed stapte en zag dat me modem offline stond. (na een reset deed ie het weer) Na het werk ook weer Offline stond.
Nou heb ik weer maar eens met de UPC HD gebeld en die gene vertelde mij dat ik signaal verlies had van het modem, en na de situatie uitgelegd te hebben hoe de aansluiting zat, gaf hij aan dat het modem 1,5m van de upc aansluiting behoord te staan. en als er dus een monteur zou langskomen zou ik dus voor rij kosten moeten betalen. Hij gaf ook aan dat er eigenlijk een eigen aansluiting zou moeten komen voor het appartement(wat zou dit mij kosten?)
Aangezien ik al 2 monteurs over de vloer heb gehad, en al 1x 40euro kwijt ben geweest voor het aansluiten van de signaal versterker(wat mijn probleem had moeten oplossen), wil ik niet weer een halve dag vrij moeten nemen om de monteur langs te laten komen en weer 40 euro moeten betalen.
Zou ik graag nog wat meer info hier willen vergaren en hoe ik dit het beste aan kan pakken, want met de UPC HD kom ik er niet uit.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Moet UPC nu een eigen aansluiting voor mij regelen?
Ik snap verder het signaal verlies niet helemaal,
Er staan ong 9TV's in het studentenhuis waardoor ik mijn signaal verlies?
De kabel zou in principe goed moeten zijn omdat deze 3weken na behoren het gwn heeft gedaan.
Iig help!

