• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiting Appartement in oud huis.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Thommmyy
  • Startdatum Startdatum
T

Thommmyy

Hallo,

Ik zit met een aantal probleempjes.
Korte samenvatting van de voor liggende meuk.
2monteurs(binnen en buiten) veel gebeld, na 2maanden werkt upc eindelijk.

Nu heb ik na 3 weken signaal verlies in mijn Modem en valt het modem vaak uit. Bij reset komt hij normaal weer online en werkt internet weer na behoren.
Nou woon ik in een appartement in een oud huis waar maar 1 upc kabel binnen komt.
Het huis achter mij is een studenten huis.

Het huis is nu in 4delen gespitst, nr 40(voorkant) mijn appartement, 40A Studentenhuis (achterkant)
nr 42 boven verdieping(op dit moment niet bewoond)

Het is als volgt aangesloten:


- Modem studentenhuis


UPC aansluiting - Versterker(aangesloten door UPC monteur) - TV spitter studentenhuis


- Mijn modem

Nou is de kabel die vanaf de meterkast die naar mijn huiskamer loop de officiële upc (groene kabel) en die is in de meterkast door een installatie bedrijf aan het doorkoppel systeem aangesloten geweest op de TV splitter van het studentenhuis. Deze kabel is door de UPC monteur op de Signaal versterker aangesloten.

Nu heeft dus mijn modem 3weken goed gewerkt en heb ik nergens last van gehad, totdat ik ochtends uit bed stapte en zag dat me modem offline stond. (na een reset deed ie het weer) Na het werk ook weer Offline stond.

Nou heb ik weer maar eens met de UPC HD gebeld en die gene vertelde mij dat ik signaal verlies had van het modem, en na de situatie uitgelegd te hebben hoe de aansluiting zat, gaf hij aan dat het modem 1,5m van de upc aansluiting behoord te staan. en als er dus een monteur zou langskomen zou ik dus voor rij kosten moeten betalen. Hij gaf ook aan dat er eigenlijk een eigen aansluiting zou moeten komen voor het appartement(wat zou dit mij kosten?)

Aangezien ik al 2 monteurs over de vloer heb gehad, en al 1x 40euro kwijt ben geweest voor het aansluiten van de signaal versterker(wat mijn probleem had moeten oplossen), wil ik niet weer een halve dag vrij moeten nemen om de monteur langs te laten komen en weer 40 euro moeten betalen.
Zou ik graag nog wat meer info hier willen vergaren en hoe ik dit het beste aan kan pakken, want met de UPC HD kom ik er niet uit.


Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Moet UPC nu een eigen aansluiting voor mij regelen?

Ik snap verder het signaal verlies niet helemaal,
Er staan ong 9TV's in het studentenhuis waardoor ik mijn signaal verlies?
De kabel zou in principe goed moeten zijn omdat deze 3weken na behoren het gwn heeft gedaan.


Iig help!
 
Ik vermoed dat ook jij, net als de studenten, huurder bent.

UPC is verantwoordelijk voor het signaal tot en met het eerste, officiele, aansluitpunt in het pand.

Daarna is het eigen verantwoording.

Dan komt dus de vraag om de hoek hoe jouw huurcontract in elkaar zit. Als jij de woning huurt met daarbij een eigen CATV-aansluiting (kabel) dan is de verhuurder verantwoordelijk voor die aansluiting.

Dat zal je dus als eerste duidelijk moeten krijgen, voordat we allerlei adviezen gaan geven over hoe het idealiter aangesloten zou moeten worden.
 
MartCom zei:
Dat zal je dus als eerste duidelijk moeten krijgen, voordat we allerlei adviezen gaan geven over hoe het idealiter aangesloten zou moeten worden.
Ik snap je reactie, Daarbij heb ik er nog niet aan gedacht om even wat meer info over de indeling van het huis te geven.

Ik ben idd huurder. maar :)

Het huis is dus opgedeeld in 3 delen. Beneden woning ( mijn appartement, nr 40) Bovenwoning nr 42, studentenhuis achter nr 40A.

Hierbij is nr 40A en nr 42 van 1 eigenaar en nr 40(mijn appartement) van een andere eigenaar.
Had ik dezelfde eigenaar dat kan ik mij het voorstellen dat ik onder het hele huis val. maar het huis is dus nu in 3 delen opgesplitst met meerdere eigenaren.

Daarom wilde ik dus niet mijn internet verbinding delen met 9studenten en mijn eigen verbinding krijgen. Nu heb ik het upc pakket aangevraagd met de bedenking dat ik een eigen aansluiting had en dat het studentenhuis zijn eigen aansluiting had. Dit was dus uiteindelijk niet zo in zit ik dus nu met dit probleem.

Naar mijn mening heb ik dus recht op een eigen aansluiting.

Edit:
De verantwoordelijkheid zou bij mijn Huisbaas kunnen liggen. Maar doordat het eigenlijk mijn woning theoretisch gezien geen upc aansluiting heeft, zou upc deze toch moeten aansluiten? en dus niet de kabel van nr 40a doorkoppelen?

Hoe kan ik dit dus verder aanpakken?
En hoe kan ik signaal verlies hebben?
 
Voor een eigen aansluiting moet de eigenaar van het pand toestemming geven.

Deze moet dat ook bij UPC aanvragen, er wordt dan een offerte gemaakt, een aannemer ingeschakeld na goedkeuring van de offerte en de aansluiting wordt uitgevoerd.

Op zich allemaal een helder proces, maar denk er om, als UPC vanaf een straatkast een nieuwe kabel naar het pand moet trekken, moet er misschien gegraven worden, etcetera. Daarvoor is weer vergunning van de gemeente nodig.

Kortom, voor je het weet, heb je het over € 1.500,=.

Ik hoop dus voor je dat je inderdaad een contract hebt waarin staat dat je een eigen CATV aansluiting hebt, zodat je dit netjes neer kan leggen bij de partij die daarvoor verantwoordelijk is: de verhuurder.
 
MartCom zei:
Voor een eigen aansluiting moet de eigenaar van het pand toestemming geven.

Deze moet dat ook bij UPC aanvragen, er wordt dan een offerte gemaakt, een aannemer ingeschakeld na goedkeuring van de offerte en de aansluiting wordt uitgevoerd.

Op zich allemaal een helder proces, maar denk er om, als UPC vanaf een straatkast een nieuwe kabel naar het pand moet trekken, moet er misschien gegraven worden, etcetera. Daarvoor is weer vergunning van de gemeente nodig.

Kortom, voor je het weet, heb je het over € 1.500,=.

Ik hoop dus voor je dat je inderdaad een contract hebt waarin staat dat je een eigen CATV aansluiting hebt, zodat je dit netjes neer kan leggen bij de partij die daarvoor verantwoordelijk is: de verhuurder.

Oke dat ga ik dan even nakijken in mijn contract.

Wat als hier niets over in staat?

En kan het anders op een andere manier? zonder een eigen aansluiting?
 
Thommmyy zei:
Als e niets over in staat, toch maar eens een gesprek met de huisbaas aan gaan, met stroop vang je altijd meer vliegen dan met azijn ;)

Zonder eigen aansluiting is en blijft lastig. Vooralsnog is volgens mij het officiële standpunt dat er op 1 aansluiting maximaal 2 mediaboxen en 1 internetmodem aangesloten mogen en kunnen worden, iets anders wordt door UPC niet ondersteund.

Is op zich nog wel begrijpelijk ook: stel dat je met kunst en vliegwerk de boel aan de praat krijgt, maar uiteindelijk komt er storing; de studenten wijzen naar jou, jij naar de huisbaas, de huisbaas naar UPC, UPC naar de studenten en de huisbaas, kortom: doffe ellende en geen oplossing voor het probleem waar je op dat moment mee zit.
Ik zou het niet willen.
 
Dit zijn trouwens mijn waardes op dit moment.
Downstream Channels

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 2.3 dBmv 38.2 dBmv
Channel 2: 2.7 dBmv 38.5 dBmv
Channel 3: 2.8 dBmv 38.6 dBmv
Channel 4: 2.7 dBmv 38.6 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

Upstream Channels

Power Level
Channel 1: 50.2 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv


Verder heb ik even in het contract gekeken en er is niet te vinden over een CATV of kabel aansluiting.
 
Die signaalwaardes zijn prima.

Maar bottomline is nu toch als volgt:

Er is eigenlijk maar 1 groene kabel aanwezig en links- of rechtsom, daar zitten 2 modems op aangesloten, de jouwe en die van de studenten?
 
Thommmyy zei:
Dit zijn trouwens mijn waardes op dit moment.
Downstream Channels

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 2.3 dBmv 38.2 dBmv
Channel 2: 2.7 dBmv 38.5 dBmv
Channel 3: 2.8 dBmv 38.6 dBmv
Channel 4: 2.7 dBmv 38.6 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

Upstream Channels

Power Level
Channel 1: 50.2 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv


Verder heb ik even in het contract gekeken en er is niet te vinden over een CATV of kabel aansluiting.

Waardes zijn prima!

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen via UPC te achterhalen hoe het precies zit. Ik maak uit je verhaal nl. op dat UPC, gezien de monteurs, er gewoon akkoord mee is dat jullie allemaal 1 aansluiting delen. Vreemde zaak, want als er iets is met de aansluiting rijst de vraag wie het moet regelen/betalen.

Edit: MartCom was me net voor.
 
MartCom zei:
Die signaalwaardes zijn prima.

Maar bottomline is nu toch als volgt:

Er is eigenlijk maar 1 groene kabel aanwezig en links- of rechtsom, daar zitten 2 modems op aangesloten, de jouwe en die van de studenten?

Dat is correct.

Hiervoor zit wel een signaal versterker. die volgens de upc monteur goed genoeg zou zijn voor geen signaal verlies.
 
Terug
Bovenaan