• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiting alles in 1 pakket

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PlayerGood
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PlayerGood

Beste medeforummers,

Ik zit er heftig over na te denken om de overstap naar Ziggo te maken (nu digitenne). Mijn enige zorg is dat mijn hoofdontvanger voor televisie in de woonkamer hangt (1-gats doos met twist&lock en signaalverdeler). Nu moet ik kennelijk een extra breedbandversterker plaatsen in de buurt van de hoofdontvanger, welke erg in het zicht hangt. Ik krijg dan te maken met 3 extra kabels.

  1. Van hoofdafsluiting naar de breedbandversterker
  2. Van de breedbandversterker naar de TV
  3. De breedbandversterker die moet worden aangeloten op het netstroom
Nu moet vervolgens ook nog de kabel van mijn modem hierop worden aangesloten? Dat maakt het dan kabel numero 4. Deze kabel moet dan ook nog eens worden doorgetrokken naar mijn meterkast, waar ik mijn modem wil behouden. Dat gaat niet bepaald een fraai gezicht worden.

Of ben ik nu zodanig in de war dat mijn hoofdaansluiting wel in mijn meterkast staat, aangezien mijn huidige modem daar ook is aangesloten? :confused: Ik snap 'm effe niet meer.... :?

En heb ik überhaupt een extra breedbandversterker nodig als ik niet perse Interactieve TV wil hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al in de meterkast gekeken of daar een kabelaansluiting zit?
Zo nee dan is de eerder genoemde aansluiting de hoofdaansluiting, in oudere woningen komt deze in de woonkamer binnen.

Als je het geen gezicht vindt kan je de kabels toch tegen de muren bevestigen op plint hoogte en bijvoorbeeld een plant ervoor zetten in de hoek waar de kabel binnenkomt.
 
Das dus een beetje het probleem. De kabel komt niet in een hoek binnen, maar ongeveer midden in de kamer op heup hoogte. Wenig mogelijkheden om iets te verstoppen. Mocht dat de enige oplossing zijn - dan maar digitenne en iets minder fraai beeld. :cry:
 
Door Ziggo laten verplaatsen, als ik het goed heb is dit al eens gebeurt bij iemand op het forum. Als je tijd hebt zoek het forum door of wacht op een reactie van andere forum gebruikers.
 
Mijn kabel komt ook in de kamer binnen. Wel in de hoek gelukkig.
Ik heb een kabel gelegd naar de meterkast (naar de versterker) vanuit de versterker alle verbindingen. (modem, tv) Behalve die naar boven. Die wordt direct bij AOP gesplitst...
Ik heb tot op heden geen problemen. Maar ik heb interactieve decoder besteld, alleen bij aankomst was de decoder al stuk dus nog niet kunnen testen. (vandaar dat ik de versterker al heb) Dus ik denk dat ik styraks wel problemen heb, maar dat los ik dan wel op...

Maar ff weer op jou vraag terug te komen: Ik zou een kabel naar de meterkast leggen en vanuit daar alle verbindingen leggen...

EDIT: ik lees ff weer je verhaal en ik verneem daaruit dat je al een modem van ziggo hebt? of is dat een adsl modem.
Zo ja een modem van ziggo: dan lekker laten zitten. coax kabel van meterkast naar tv leggen. Splitter of versterker na binnenkomende lijn plaatsen... Als je geen interactieve diensten gaat gebruiken, kun je het ook zonder versterker, en dus met de splitter die je bij je modem hebt gekregen af. Waarschijnlijk heb je perfect beeld
 
Is een ADSL modem ja... Heb me onder andere hier op het forum verder ingelezen en heb waarschijnlijk inderdaad geen versterker nodig. Dat hele interactieve TV hoeft voor mij op dit moment nog niet, ik verwacht niet snel van de diensten gebruik te gaan maken.

Ik zal morgen eens de Ziggo winkel gaan binnen wandelen om me nog eens goed te laten informeren vanaf hun kant. Thanks voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan