aansluiting afsluiten

breen1969

Forum Gebruiker
Berichten
1.463
afgelopen maandag, had ik gewoon alles: televisie, internet en telefoon. in de middag naar werk. :) om 1 uur inde nacht thuisgekomen. bleek alles eruit te liggen, tv internet telefoon. >:(dinsdagmorgen opgebeld, mobiel, om te melden dat ik geen enkel signaal had. een vaag verhaal, en ze konden even niks doen(behalve de volgende dag monteur sturen). Opeens dindsdag middag om 2 uur een belletje van upc. ik had binnen 5 minuten weer alles. ik dacht, ik heb alles weer:-) ga ik even 2 uur weg, kom ik thuis om half 6: weer totaal geen signaal. ik werd toen wel een boel kwaad, en om 19.30 bij iemand anders opgebeld. (mobiel opbellen naar upc kost een vermogen) >:(

toen ik de helpdesk aan de lijn had, en het weer meldde, krijg je eerst een standaard verhaal te horen, en opeens zei de helpdesk medewerker dat hij het zag. De aansluiting bij mij liep over: GEKRUISDE LIJNEN. het moraal van het verhaal: iemand werd afgesloten, waarom weet ik niet, maar omdat het gekruiste lijnen waren, hadden ze mij zonder pardon afgesloten:-(

het is nu woensdagmiddag, en ik had sinds vanmorgen weer alles, mar laat ik ik niet al te vroeg juigen. nu is mijn vraag, vooral naar de upc medewerkers en of medeforumlesers het volgende: als de signaal binnenkomt in de woning binnenkomt bij mij, en betaal netjes alles. En dat opeens ik geen signaal heb, waarschijnlijk omdat de kabel en/of het signaal raar loopt. hierbij hoop ik dat ik een antwoord kan krijgen?
 
Topicstarter
Topicstarter
breen1969

breen1969

Forum Gebruiker
Berichten
1.463
ik hoop het simpel te houden: dat er ergens een draad verkeerd is "aangesloten''. dat mijn kabel en/of signaal over een van de buren de aansluiting loopt, en die van de buren over mijn kabelaansluiting. bijvoorbeeld in het kastje buiten? is het zo duidelijk?
 
E

Engbur - UPC

Is het probleem nu opgelost? Anders mag je je gegevens wel per PM naar mij sturen kan ik kijken wat ik voor je kan doen.
 

Wassily-UPC

Forum Gebruiker
Berichten
494
breen1969 zei:
ik hoop het simpel te houden: dat er ergens een draad verkeerd is "aangesloten''. dat mijn kabel en/of signaal over een van de buren de aansluiting loopt, en die van de buren over mijn kabelaansluiting. bijvoorbeeld in het kastje buiten? is het zo duidelijk?

Dat noemen we een kabelkruising. Om het even simpel te houden:

Vanaf iedere woning loopt een kabel naar het kastje in de straat (eindversterker / EV). Dus vanaf huisnummer 1 loopt kabel A naar de EV, vanaf huisnummer 3 kabel loopt kabel B naar de EV, vanaf huisnummer 5 loopt kabel C naar de EV, etc.

In de eindversterker heeft iedere woning dus een eigen aansluitpunt (1>A, 3>B, 5>C, etc.)

Het kan echter zo zijn dat (bijv. door een fout bij de aanleg) kabel A in de eindversterker niet op op de aansluiting voor huisnummer 1 zit aangesloten maar op die van huisnummer 3 en omgekeerd.

Het aan/uitschakelen van signaal gebeurd vanuit de eindversterker (meestal op afstand, soms handmatig). Als het signaal vanuit de EV bij huisnummer 1 om wat voor reden dan ook wordt uitgeschakeld, gaat dus -ongewild- bij huisnummer 3 het signaal eraf.

Om dit goed op te lossen moet er dus een monteur naar de eindversterker om de gekruisde kabels om te pluggen. Dat kan de reden zijn dat het even geduurd heeft voordat het was opgelost.

Omdat je langer dan 24 uur aaneengesloten zonder signaal hebt gezeten heb je trouwens recht op een vergoeding van abonnementsgeld (UPC Garantieplan). Stuur me maar een PB-tje met je gegevens dan maak ik dat voor je in orde.
 
Bovenaan