• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten video apparatuur.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter imroimro
  • Startdatum Startdatum
I

imroimro

Hallo luitjes,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar probeer het toch..

Ik wil graag mijn TV, Versterker, DVD speler, en UPC mediabox op de juiste manier aansluiten.
Dit zijn de aansluit mogelijkheden:

TV: 2x HDMI in, Tulp in/uit, 2x scart
DVD HDMI uit, Optical uit, Coaxiaal uit, Tulp/geel uit
UPC HDMI, Optical, Tulp, USB
Tuner HDMI uit, HDMI dvd in, HDMI video in, Optical SAT in, Optical Video in, Coaxiaal dvd in, 5x Tulp

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Met vriendelijke groeten Jansen
 
Ik ga er vanuit dat je versterker geluid via HDMI kan ontvangen, dus heel simpel dan het volgende schema:

DVD - HDMI OUT <- HDMI-kabel -> Versterker (receiver) - HDMI (DVD) IN
Mediabox - HDMI OUT <- HDMI-kabel -> Versterker (receiver) - HDMI (VIDEO) IN

Versterker (receiver) - HDMI OUT <- HDMI-kabel -> TV - HDMI IN

Je versterker is dan het 'verzamelpunt' en 'doorgeefluik van beeld' van het systeem.

Mocht je versterker dus geen geluid via HDMI kunnen ontvangen/doorgeven, sluit je gewoon tussen de DVD en de versterker (receiver) een coaxiale kabel aan en tussen de mediabox en de versterker (receiver) een optische kabel.

DVD - DIG COAX OUT <- DIG COAX-kabel -> Versterker (receiver) - DIG COAX (DVD) IN
Mediabox - OPTICAL OUT <- OPTISCHE-kabel -> Versterker (receiver) - OPTICAL (VIDEO) IN

imroimro zei:
TV: 1x HDMI in
DVD HDMI uit, Coaxiaal uit
UPC HDMI, Optical out
Tuner HDMI uit, HDMI dvd in, HDMI video in, Optical Video in, Coaxiaal dvd in

Ik heb de aansluitingen die niet nodig zijn weggehaald. Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
Topictitel aangepast.
Alleen "aansluiten" is te nietszeggend.
 
oke bedankt, maar nu krijg ik geen beeld op mijn tv van upc
 
Dan zal je de ingang op de versterker (via toets of op afstandbediening) moeten kiezen waar de UPC Mediabox
imroimro zei:
Tuner HDMI video
op aangesloten is.

Voorbeeld zoals het hier thuis moet:

Onkyo TX-NR515.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke bijna gelukt..

Als ik nu een film aanzet dan komt het geluid uit mijn tv en niet over de boxen
mmm.
 
Oké, welke tuner/versterker heb je?
Het kan namelijk zo zijn dat de juiste geluidsingang nog gekozen moet worden bij elke broningang.
 
Volgens de handleiding zou het gewoon moeten lukken...

5-5-2012 16-37-37.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beeld en geluid van de tv maar geen geluid uit de receiver
 
Terug
Bovenaan