• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten van meerdere apparaten op upc mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter snarf61
  • Startdatum Startdatum
S

snarf61

Wie kan mij helpen ? Ben sinds kort in het bezit van de upc mediabox. Vol goede moed begonnen met het aansluiten van de apparatuur maar kom er zelfs met de gebruiksaanwijzingen niet uit.

De upc mediabox -HDTV heeft de volgende aansluitingen

- RF Out
- RF In
- Audio Out
- TV scartaansluiting
- VCR/DVD scartaansluiting
- 1 HDMI aansluitin
- SPDIF ( digitale audio-uitgang voor aansluiting home cinema set)
- Opt ( optische ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, )



Onkyo AV Receiver TX-SR604E met de volgende aansluitingen

- Digital Optical In 1,2,3 en Out
- Digital Coaxial In 1,2
- HDMI In 1,2 en Out
- Monitor Out
- DVD In
- Video 1 In/Out
- Video 2 In/Out
- Video 3 In
- Component Video Out
- Component Video In 1,2,3


Pioneer DVR-550H-S HDD/DVD recorder met de volgende aansluitingen

- Antenne In/Out
- Input 3
- AV2 (input1/decoder)AV-aansluiting
- HDMI out
- Digitale Audio Out
- Component Video Out
- AV1 (RGB)-TV AV-aansluiting

Samsung TV LE-46B750 met de volgende aansluitingen

- Component In
- HDMI In 1,2,3 (DVI),4/DVIAudio In
- Ant In
- Digital Audio Out (optical)
- Audio Out (R-Audio-L)
- Ext1,2 (scartaansluitingen)

Verder ben ik nog in het bezit van de Bose Acoustimass 10 serie.

Graag zou ik geluid en beeld zo optimaal mogelijk aangesloten willen hebben ( ben in het bezit van o.a.meerdere HDMI kabels). Wij kijken vaak films via de dvd recorder met DTS en Dolbysurround 5.1.
Mocht het een of ander niet duidelijk genoeg zijn laat het me dan even weten.

Alvast bedankt voor de genome moeite

Frans vd Berghe
-
 
HD box HDMI naar Samsung LCD
optisch of spdif naar vrije ingang op A/V receiver
"AUX' Scart (niet de TV uit, want die werkt niet tesamen met HDMI) naar DVD recorder.
Er is op deze uitgang geen RGB signaal beschikbaar, dus je kunt alleen composite opnemen.
Dank zij de HDCP maffia is het consumenten niet toegestaan om (externe) HD opnames te maken maar de box levert een downscaled SD signaal voor de DVD recorder.
Je kunt ook proberen om de HDMI via de A/V receiver te laten lopen, maar dat werkt vaak niet goed vanwege (jawel) de HDCP copyprotection.
Het 5.1 geluid (alleen op sommige HD-kanalen) komt alleen op de optische/spdif uitgangen, zo is door de maker van de HDbox besloten.
Dus als je de 2e aansluitmethode (HDMI via de AVR) gebruikt moet je ze beide aansluiten en in de configuratie van de AVR de digitale ingang koppelen aan de juiste HDMI ingang.
Je HDbox heeft nog een RF-out dus die sluit je aan op je TV. Als je nog een 2e TV hebt dan gebruik je een RF-splitter NA de HDbox.
 
Martin E-EDID zei:
Je kunt ook proberen om de HDMI via de A/V receiver te laten lopen, maar dat werkt vaak niet goed vanwege (jawel) de HDCP copyprotection.
Het 5.1 geluid (alleen op sommige HD-kanalen) komt alleen op de optische/spdif uitgangen, zo is door de maker van de HDbox besloten.

Even dit topic weer omhoog halen. Ik heb een vraag die hier bij aansluit.

Ik zit er aan te denken om mediabox, TV, en blu-ray speler op een nog aan te schaffen Onkyo A/V receiver aan te sluiten. Als ik het citaat hierboven goed begrijp dan geeft alléén de optische uitgang van de mediabox een surround signaal. Wat voor geluid wordt er dan via HDMI gestuurd?

Hoe kan ik de boel het beste aansluiten zodat het volgende allemaal mogelijk is:

- Digitale TV kijken met optimaal (surround) geluid.
- Tegelijkertijd TV kijken en radio luisteren (kan niet tegelijkertijd digitaal neem ik aan?)
- Digitale radio luisteren zonder de TV aan te zetten
- Blu-rays kijken met optimaal (HD) geluid.

Zelf had ik het volgende bedacht:
- HDMI van mediabox direct naar TV (Anders kan ik niet tegelijkertijd digitale TV kijken en analoge radio luisteren via de receiver?)
- Optische kabel van mediabox naar receiver (voor surround geluid icm TV en voor radio luisteren zonder TV aan te zetten). Kan ik hiermee lipsync problemen verwachten?
- Blu-ray beeld&geluid via HDMI naar de receiver.

Klopt het dat het aansluiten van de BD-speler op een A/V-receiver via HDMI de enige manier is om TrueHD/DTS-HD blu-rays weer te geven? Met andere woorden: heeft het aanschaffen van een A/V-receiver meerwaarde boven een gewone surround-versterker? Ik zou namelijk ook gewoon alle HDMI-kabels in de TV kunnen pluggen en alle optische kabels in een gewone versterker.

Hopelijk is mijn verhaal helder. Ik kijk uit naar jullie adviezen.
 
Terug
Bovenaan